Pomoc i kontakt

Nasi konsultanci są do Twojej dyspozycji od poniedziałku do soboty!

Zadzwoń do nas, napisz na Messengerze lub wyślij maila na adres: pomoc@easysend.pl. Odpowiadamy na każdą wiadomość!

Wybierz kategorię pomocy

Rejestracja

  1. Czy muszę się rejestrować i na czym to polega? 

    Tak, rejestracja jest konieczna. Aby się zarejestrować, wystarczy w prawym górnym rogu strony wybrać opcję „Rejestracja”. Konto w serwisie założysz i aktywujesz za pomocą własnego adresu mailowego oraz wybranego przez Ciebie hasła.

  2. Czy muszę się ponownie rejestrować, jeśli korzystałem/-am już z EasySend, ale nie robiłem/-am przelewu on-line? 

    Nie musisz – każdy klient powinien mieć jedno konto w naszym serwisie. Jako zarejestrowany klient możesz dokonywać przelewów w Panelu Klienta (dostępnym po zalogowaniu się). Skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz pomocy przy pierwszym logowaniu.

  3. Co zrobić jeżeli zapomniałem/am hasła do serwisu? 

    Pod danymi do logowania znajduję się opcja „Nie pamiętam hasła”. Na wskazany przez Ciebie adres mailowy wyślemy link, który umożliwi zmianę hasła.

  4. Czy muszę oraz jak mogę dostarczyć wymagane dokumenty? 

    W trosce o bezpieczeństwo transakcji jesteśmy zobowiązani przez europejskie prawo do potwierdzenia tożsamości naszych klientów. Jeżeli zlecasz przelewy, których suma nie przekracza równowartości 1000 EUR w okresie 90 dni oraz wysyłasz środki na terenie krajów EEA (strefa wolnego handlu i Wspólny Rynek, obejmujące państwa Unii Europejskiej i Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu) to nie wymagamy dołączenia dokumentów. Dla sumy przelewów przekraczającej równowartość 1000 EUR należy dodać skan lub zdjęcie dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz dokumentu potwierdzającego adres. Przy niektórych przelewach może zaistnieć potrzeba dodatkowej weryfikacji w celu zachowania bezpieczeństwa transakcji i zgodności z obowiązującymi przepisami. Dopóki taka weryfikacja nie zostanie przeprowadzona, realizacja przelewu może zostać wstrzymana.

  5. Jakie dokumenty mogę dostarczyć oraz w jakim formacie? 

    W zależności od kraju wydania mogą to być różne dokumenty. Akceptowane przez nas dokumenty tożsamości to: dowód osobisty, paszport, prawo jazdy UK, karta pobytu (dla obywateli spoza EEA). Dokument potwierdzający adres nie może być starszy niż 3 miesiące, powinien zawierać imię i nazwisko, pełny adres zamieszkania, numer konta lub numer referencyjny dokumentu. Może to być np. wyciąg bankowy wystawiony przez bank, rachunek za media, list z instytucji finansowej itp.

  6. Czy za każdym razem muszę potwierdzać swoją tożsamość? 

    Nie – jeżeli dokumenty zostały już pozytywnie zweryfikowane, nie ma konieczności, by ponownie potwierdzać swoją tożsamość. Wyjątkami są wygaśnięcie okresu ważności lub utrata dokumentu. data ważności obu dokumentów jest określona na dokumencie, natomiast dla dokumentów potwierdzających adres w przypadku braku daty ważności jest ona ustawiana na okres 2 lat od daty wystawienia dokumentu.

  7. Gdzie mogę osobiście się zarejestrować i zlecić przelew? 

    Można tego dokonać w punktach agencyjnych EasySend. Lokalizacje naszych agentów są dostępne pod adresem https://www.easysend.pl/agenci.

Przelewy

  1. Jak wysłać przelew? 

    W celu wysłania przelewu po zalogowaniu do Panelu Klienta EasySend należy w pierwszym kroku wprowadzić zlecenie przelewu. Wybierając opcję „zleć przelew” system poprosi o wskazanie typu i kierunku przelewu oraz o jego wartość. W tym kroku należy wprowadzić kwotę przelewu w walucie wejściowej lub wyjściowej i wybrać jeden z trybów przelewu dostępnych dla wybranego przez Ciebie kierunku. Następny krok to wybór odbiorcy. Jeżeli na Twojej liście nie masz jeszcze żadnego odbiorcy, wystarczy kliknąć „dodaj nowego odbiorcę”. Następnie należy opłacić zlecenie za pomocą przelewu bankowego na wskazany przez system numer rachunku bankowego, za pomocą karty płatniczej lub szybkiej płatności online.

  2. Jak dodać odbiorcę oraz jakie dane odbiorcy muszę uzupełnić? 

    Po wejściu w zakładkę „odbiorcy” lub kliknięciu opcji „zleć przelew” system przekieruje Cię do Twojej listy odbiorców. W celu dodania nowego wystarczy wybrać opcję „dodaj odbiorcę”, uzupełnić imię i nazwisko, kraj odbiorcy, walutę oraz wybrać domyślne przeznaczenie przelewu. Dane odbiorcy, jakich potrzebujemy, różnią się w zależności od typu wybranego przez Ciebie przelewu.

    • Przelewy z odbiorem gotówki (odbiór gotówki na poczcie w Polsce, odbiór gotówki w innych krajach). Wysyłając przelew z odbiorem gotówki należy wskazać imię i nazwisko odbiorcy oraz komórkowy numer telefonu, na który zostanie wysłany kod uprawniający do odbioru gotówki.
    • Przelewy na konto bankowe. Wysyłając przelew na konto wystarczy uzupełnić imię i nazwisko odbiorcy lub nazwę firmy i numer rachunku w odpowiednim formacie (w zależności od wybranej waluty i kraju odbiorcy system poprosi o wstawienie danych rachunku w formacie krajowym lub w formacie IBAN).Przykładowo dla rachunków prowadzonych w Wielkiej Brytanii w walucie GBP należy wprowadzić numer rachunku w formacie: 6 cyfr sort code oraz 8 cyfr account number. Dla rachunków prowadzonych w walucie PLN należy wpisać tylko 26 cyfr numeru rachunku, dla pozostałych walut i kierunków numer rachunku należy uzupełnić w formacie IBAN
    • Przelewy na kartę. Wysyłając przelew na kartę wystarczy uzupełnić imię i nazwisko oraz numer karty odbiorcy.
  3. Jak działają przelewy z odbiorem gotówki? 
    • Odbiór gotówki na poczcie w Polsce Po zatwierdzeniu przez nas przelewu, na podany numer telefonu komórkowego odbiorcy wysłany zostanie sms z unikatowym kodem transakcji GIRO i numerem EasySend – 99999999. Odbiorca może się udać do dowolnego oddziału Poczty Polskiej i po okazaniu dokumentu tożsamości oraz podaniu kodu GIRO będzie mógł wypłacić środki. Maksymalna kwota jednorazowego zlecenia Przelewu z Odbiorem w Gotówce wynosi 10,000.00 PLN.
    • Odbiór gotówki w innych krajach Po zatwierdzeniu przez nas przelewu, na podany numer telefonu komórkowego wysłany zostanie sms z unikatowym kodem transakcji (IntelExpress System) Odbiorca po okazaniu dokumentu tożsamości oraz podaniu kodu transakcji będzie mógł wypłacić środki w dowolnym punkcie odbioru sieci IntelExpress. Dzienny limit przekazów to równowartość 5600 USD.
  4. W jakim czasie odbiorca otrzyma środki? 
    • Przelewy z odbiorem gotówki (odbiór gotówki na poczcie w Polsce, odbiór gotówki w innych krajach) Dla odbioru gotówki czas dostarczenia to nawet 10 minut. Przy pierwszym przelewie może zaistnieć potrzeba dodatkowej weryfikacji w celu zachowania bezpieczeństwa transakcji i zgodności z obowiązującymi przepisami, co może nieznacznie wydłużyć ten czas.
    • Przelewy na konto bankowe Czas realizacji przelewu jest zależny od wybranego kierunku oraz waluty i zostanie podany podczas wprowadzania przelewu. W zależności od wybranego rodzaju przelewu może zostać zrealizowany w czasie nawet od 10 min do 1-3 dni roboczych. Przy pierwszym przelewie może zaistnieć potrzeba dodatkowej weryfikacji w celu zachowania bezpieczeństwa transakcji i zgodności z obowiązującymi przepisami, co może nieznacznie wydłużyć ten czas.
    • Przelewy na kartę Przelewy na kartę dostarczane są do odbiorcy w czasie od 10 minut do maksymalnie jednego dnia roboczego.
  5. Jak mogę zapłacić za przelew 

    Istnieją różne metody płatności za przelew: płatność kartą (debetową lub kredytową), płatność przy pomocy szybkiej płatności online oraz płatność przelewem bankowym. W przypadku płatności kartą wystarczy wprowadzić dane z karty, a środki zostaną pobrane automatycznie. Jeżeli wybrałeś/-aś opcję płatności przelewem bankowym, wówczas musisz osobiście przesłać wymagane środki na nasze konto bankowe, korzystając z bankowości internetowej. Odpowiedni rachunek do wpłaty zostanie podany po wprowadzeniu zlecenia. Pamiętaj, by w tytule wpisać numer klienta lub numer transakcji, który umożliwi zidentyfikowanie wpłaty, w przeciwnym razie czas realizacji przelewu może się wydłużyć.

  6. Co się stanie, jeśli złożę zlecenie przelewu on-line, ale nie prześlę środków na realizację zlecenia? 

    Twoje zlecenie jest aktywne przez 24 godziny (sprawdź wyjątki poniżej). Oznacza to, że kurs wymiany zostanie zarezerwowany dla Ciebie na ten okres. Jeśli w tym czasie środki na realizację zlecenia nie wpłyną na nasze konto Twój przelew może zostać anulowany. Jeśli środki zostaną nam przekazane po upływie czasu oczekiwania dla danej waluty, kurs zlecenia może zostać zmieniony na obowiązujący w chwili zaksięgowania środków na naszym rachunku bankowym. Czas oczekiwania na wpłatę środków na realizację zlecenia:

    • GBP, PLN – 1 dzień roboczy
    • EUR, DKK, NOK, SEK, USD, HUF, BGN, CZK, RON, CHF – 3 dni robocze
  7. Wysłałem/-am środki z banku, kiedy pojawią się na Waszym koncie? 

    Czas dostarczenia Twojego przelewu na nasze konto bankowe jest zależny od kraju, z którego wysyłasz środki oraz od czasu realizacji przelewów określonego w Twoim banku. Najlepiej sprawdzić to na stronie banku, z którego wysyłane są środki.

  8. Na jakie konta/waluty mogę przelewać pieniądze 
    • Przelewy z odbiorem gotówki (odbiór gotówki na poczcie w Polsce, odbiór gotówki w innych krajach) Odbiór gotówki w Polsce w punktach Poczty Polskiej jest możliwy tylko w walucie PLN. Odbiór gotówki w Ukrainie, Gruzji, Mołdawii, Armenii, Kazachstanie i Uzbekistanie możliwy jest w dwóch walutach: USD lub EUR.
    • Przelewy na konta bankowe W zależności od kraju nadania realizujemy przelewy na konta prowadzone w różnych walutach (PLN, GBP, EUR, CHF, USD, CZK, AUD, BGN, SEK, NOK, HUF, RON, DKK). Realizujemy przelewy międzynarodowe w tej samej walucie, np. GBP-GBP, EUR-EUR jeżeli zostają zlecone w ramach dwóch różnych krajów. Nie realizujemy przelewów krajowych w tej samej walucie, np. PLN-PLN w Polsce. Na życzenie klienta możemy wykonywać nietypowe transakcje, w kierunkach lub walutach niewymienionych powyżej – możliwe do zrealizowania wyłącznie po kontakcie telefonicznym z naszym Biurem Obsługo Klienta. Podczas kontaktu zostaną ustalone indywidualnie warunki na wybrane zlecenie.
    • Przelewy na kartę Przelewy na kartę są realizowane wyłącznie na karty debetowe i kredytowe Mastercard w walucie UAH. Przelewy można realizować tylko na karty indywidualne.
  9. Gdzie mogę znaleźć informację o aktualnym kursie wymiany walut? 

    Aktualny kurs wymiany walut można w każdej chwili sprawdzić w naszym serwisie internetowym. Przelew realizowany jest zgodnie z kursem podanym w zleceniu przelewu, który obowiązuje przez 24 godziny.

  10. Po zleceniu przelewu otrzymuję wiadomość sms/ e-mail z prośbą o kontakt. Co się dzieje z moim przelewem? 

    W trosce o bezpieczeństwo naszych usług część z transakcji jest przez nas dodatkowo weryfikowana. Celem przeprowadzenia krótkiej weryfikacji prosimy o telefoniczny kontakt z Obsługą Klienta lub pozostawienie w profilu aktualnego numeru telefonu, pod którym skontaktujemy się z Tobą. Dopóki konieczna weryfikacja nie zostanie przeprowadzona, realizacja przelewu będzie wstrzymana.

  11. Czy mogę sprawdzić, na jakim etapie realizacji jest mój przelew? 

    Tak. W zakładce „Historia przelewów” widoczne są wszystkie dokonane przez Ciebie zlecenia przelewów. Status „Zrealizowane” oznacza, że przelew został już skierowany do realizacji w banku i oczekuje na zaksięgowanie po stronie banku odbiorcy lub (w przypadku przelewów z odbiorem gotówki) środki są już gotowe do odbioru, a kod odbioru został przesłany pod podany numer telefonu. Status „Oczekujące” oznacza, że zlecenie zostało przez Ciebie wprowadzone i oczekuje na opłacenie. Jeżeli poprawnie opłaciłeś/-aś zlecenie, a jego status dalej jest oczekujący może to oznaczać, że przelew wymaga weryfikacji lub wymaga uzupełnienia dodatkowych dokumentów. Status „W trakcie realizacji” oznacza, że zlecenie zostało poprawnie przez Ciebie opłacone i oczekuje na realizację. Niedługo zostanie wysłane do odbiorcy. Status „Odrzucone” dotyczy tych zleceń, które nie zostały opłacone w ciągu 24 godzin od momentu wprowadzenia zleceń lub zostały usunięte z powodu braku weryfikacji lub zwrotu przelewu od odbiorcy.

  12. Co to jest przelew SuperFAST 

    Przelew SuperFAST jest to przelew ekspresowy dostępny w dni robocze w godzinach 07.00 – 17.00 GMT, dostępny dla przelewów wysyłanych na rachunki w walucie PLN w Polsce oraz na rachunki prowadzone w walucie GBP w Wielkiej Brytanii. Przelew SuperFAST jest dostarczany na rachunek odbiorcy w czasie nawet 10 minut. Czas dostarczenia przelewu może się różnić w zależności od wybranego banku odbiorcy w Polsce. Dla przelewów SuperFAST zleconych na rachunki prowadzone w walucie PLN w Polsce po godzinie 14:00 GMT istnieje limit kwotowy 20 000 PLN.

  13. Zleciłem przelew FAST, kiedy środki dotrą do odbiorcy? 

    Jeśli przelew został zlecony i środki na jego opłacenie dotrą na nasz rachunek przed godziną 23:59 czasu polskiego, to przelew zostanie dostarczony do odbiorcy w kolejny dzień roboczy. Przelew zlecony na rachunek prowadzony w walucie innej niż GBP lub PLN zostanie dostarczony do odbiorcy w ciągu 2-3 dni roboczych (w zależności od wybranego kraju i waluty).

  14. Mój przelew ma status "zatwierdzony", ale odbiorca jeszcze nie otrzymał środków, dlaczego? 

    Status przelewu „zatwierdzony” oznacza, że przelew został przez nas wysłany i przekazany do realizacji w banku. Oznacza to, że zaksięgowanie przelewu leży po stronie banku odbiorcy i może zależeć od sesji księgowania. Godziny księgowania możesz sprawdzić w regulaminie banku odbiorcy.

  15. Czy mogę otrzymać potwierdzenie wykonanego przelewu? 

    Tak, po każdym zrealizowanym przelewie, zleconym on-line lub przez punkt agencyjny, potwierdzenie generowane jest automatycznie. Otrzymasz je na adres e-mail podany w Twoim profilu. Dodatkowo można je wygenerować z poziomu zakładki „Historia przelewów”. Istnieje również możliwość dostarczenia wykazu zrealizowanych przelewów za wskazany okres po uprzednim kontakcie z Biurem Obsługi Klienta.

  16. Nie mogę wypłacić gotówki – dlaczego? 
    • Odbiór gotówki na poczcie w Polsce
      W celu odbioru gotówki podane w punkcie dane muszą zgadzać się z tymi wskazanymi w zleceniu przelewu. Sprawdź poprawność danych: imię i nazwisko, kod transakcji, numer firmy. Jeśli wszystkie dane są poprawne, ale dalej występuje problem z odbiorem gotówki – skontaktuj się z naszą Obsługą Klienta.
    • Odbiór gotówki w innych krajach
      W celu odbioru gotówki należy wylegitymować się w punkcie odbioru gotówki, a okazane dane muszą zgadzać się z tymi wskazanymi w zleceniu przelewu. Sprawdź poprawność danych: imię i nazwisko oraz kod transakcji. Jeśli wszystkie dane są poprawne, ale dalej występuje problem z odbiorem gotówki, skontaktuj się z infolinią operatora płatności Intel Express, pod numerem telefonu +380443383650.
  17. Gdzie mogę odebrać pieniądze wysyłając przelew z odbiorem gotówki? 
    • Polska – w dowolnym oddziale Poczty Polskiej
    • Ukraina – w dowolnym oddziale: OschadBank PrivatBank, Ukrgasbank, Idustrial Bank, iBoxBank, Accordbank, Pravex Bank, Globus Bank, Cominvestbank, MIB, CominBank, Motor Bank, Zemelny Capital Bank, Unex Bank
    • Gruzja – w dowolnym oddziale: Bank of Georgia, TBC Bank, Liberty Bank, VTB Georgia, IntelExpress Crystal, Terabank, Basis Bank, IntelExpress Head, Money Movers (Agents), IntelExpress Smart Finanse, IntelExpress Micro Business Capital, IntelExpress Moneta, Cartu Bank, Silk Road Bank, Credo, eMoney, IntelExpress Aplha Express, MonRem
    • Armenia – w dowolnym oddziale: ArdShinInvestBank CJSC, VTB Armenia, AraratBank, ArmBusinessBank, ArmEconomBank, Unibank, InecoBank, ArtsakhBank, ID Bank, Evocabank
    • Mołdawia – w dowolnym oddziale: Post of Moldova, Moldindconbank, Victoria Bank, EuroCreditBank
    • Uzbekistan – w dowolnym oddziale: Orient Finance Bank
  18. Nie korzystam z bankowości internetowej, czy mogę wpłacić środki w oddziale banku na Wasze konto? 

    Nie przyjmujemy wpłat gotówkowych na nasze konto. 

Moje konto

  1. Dlaczego nie mogę się zalogować do mojego konta EasySend? 
    • Sprawdź poprawność wpisywanego adresu e-mail
    • Sprawdź poprawność wpisywanego hasła (może włączony jest klawisz Caps Lock?)
    • Spróbuj skorzystać z innej przeglądarki internetowej
    • Skorzystaj z opcji „Nie pamiętasz hasła?”
    • Skontaktuj się z Obsługą Klienta
  2. Nie pamiętam swojego hasła do Panelu Klienta, co zrobić? 

    Aby zresetować hasło dostępu, kliknij „Nie pamiętasz hasła?” przy okienku logowania. Następnie wprowadź adres e-mail podany podczas rejestracji i użyj przycisku „Zresetuj hasło”. Na Twój adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z linkiem do zmiany hasła.

  3. Przy próbie logowania otrzymuję wiadomość: „Twojego adresu e-mail nie ma w naszej bazie danych”, co należy zrobić? 

    W pierwszej kolejności sprawdź, czy prawidłowo wpisany został adres e-mail oraz hasło. Jeśli w dalszym ciągu otrzymujesz wiadomość – oznacza to, że Twój Panel Klienta być może nie został aktywowany. W takim przypadku prosimy o kontakt z Obsługą Klienta. Nie ma potrzeby ponownej rejestracji, jeśli już korzystałeś/-aś z naszych usług, konsultant uaktywni Twoje konto.

Limity i dokumenty

  1. Dlaczego muszę podawać swoje dane podczas realizacji przelewu? 

    Ma to związek z regulacjami prawnymi określającymi zasady międzynarodowego przesyłania pieniędzy. Wymagane i uznawane przez nas dane oraz dokumenty mogą się różnić w zależności od kraju rejestracji oraz obywatelstwa nadawcy.

  2. Jakie dane identyfikacyjne muszę uzupełnić? 

    Podstawowe wymagane przez nas dane identyfikacyjne to:

    • imię i nazwisko,
    • data urodzenia,
    • adres zamieszkania w kraju nadania,
    • powód wykonywania przekazów,
    • dane kontaktowe – e-mail i (opcjonalnie) nr telefonu.
  3. Kiedy i jakie dokumenty muszę uzupełnić 

    Konieczność dodania skanów lub zdjęć dokumentów wystąpi w sytuacji, gdy suma Twoich przelewów przekroczy równowartość 1000 EUR w okresie 90 dni lub jeśli wymaga tego kraj nadania lub kraj odbioru środków. System za pomocą komunikatu poinformuje Cię kiedy i gdzie należy dodać dokumenty. Standardowe dokumenty, których wymagamy do zwiększenia limitu to dokument potwierdzający tożsamość i dokument potwierdzający adres. Po ich dodaniu limit wysyłanych przelewów zostanie zwiększony do równowartości 15000 EUR w okresie 90 dni. Dla sumy przelewów przekraczającej równowartość 15 000 EUR w okresie 90 dni należy dostarczyć dokument potwierdzający źródło pochodzenia środków. Dodatkowo, zgodnie z Regulaminem, Easysend może wymagać od swoich klientów przedstawienia dodatkowych lub niestandardowych dokumentów w zależności od oceny ryzyka danej transakcji.

  4. Jaki dokument potwierdzający tożsamość mogę załączyć oraz w jakiej powinien być formie? 

    Dokument potwierdzający tożsamość powinien być aktualny, zawierać widoczne dane tj. imię i nazwisko, numer dokumentu, datę wydania i datę ważności. Zdjęcie lub skan dokumentu powinno być wyraźne, a wszystkie dane na nim czytelne i nie ucięte; może być kolorowe lub czarno-białe. Dokument może zostać do nas przesłany w formie wyraźnego zdjęcia lub w formie plików: png, jpg, jpeg, pdf, bmp lub tiff. Lista akceptowanych dokumentów:

    • paszport,
    • EUR national ID card – wydane na terenie państwa członkowskiego UE,
    • prawo jazdy wydane na terenie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii (nie jest akceptowane prawo jazdy wydane przez inne kraje),
    • pozwolenie na pobyt wydane na terenie państwa członkowskiego UE (dla obywateli państw spoza UE).
  5. Jaki dokument potwierdzający adres mogę załączyć oraz w jakiej powinien być formie? 

    Dokument potwierdzający adres nie może być starszy niż 3 miesiące, powinien zawierać widoczne dane tj. imię i nazwisko, adres, numer konta/numer referencyjny dokumentu/ datę wydania. Dokument może zostać do nas przesłany w formie wyraźnego zdjęcia lub w formie plików: png, jpg, jpeg, pdf, bmp lub tiff. Akceptowane przez nas dokumenty:

    • wyciąg z konta bankowego – z widocznym imieniem i nazwiskiem właściciela konta, numerem konta, adresem, datą wydania,
    • wyciąg z karty debetowej/kredytowej – z widocznym numerem karty,
    • council Tax – rachunek lub wezwanie do zapłaty – z widocznym numerem klienta/referencji,
    • potwierdzenie stypendium naukowego lub innego – z widocznym numerem klienta/referencji,
    • pozwolenie na posiadanie broni – z widocznym numerem klienta/referencji,
    • housing Benefit – z widocznym numerem klienta/referencji,
    • karta ID wydana przez Electoral Roll,
    • oficjalna korespondencja Inland Tax Revenue – z widocznym numerem klienta/referencji,
    • tax Credit.

    Inne dokumenty:

    • pełnomocnictwo – z widocznym numerem klienta/referencji,
    • wyciąg z historii kredytu mieszkaniowego – z widocznym numerem klienta/referencji,
    • brytyjskie prawo jazdy (wydane na terenie Anglii, Walii i Szkocji; prawo jazdy wydane na terenie Irlandii Północnej nie są akceptowane),
    • rachunek za media oraz telefon stacjonarny (nie uznajemy rachunków za telefony komórkowe) – z widocznym numerem klienta/referencji.

    Dodatkowo dokumenty akceptowane dla przelewów zleconych z odbiorem na Ukrainie:

    • pozwolenie na pobyt wydane przez państwo członkowskie UE,
    • prawo jazdy wydane na terenie państwa członkowskiego UE,
    • umowa najmu,
    • wyciąg bankowy,
    • pasek od wypłaty (z adresem),
    • rachunek za media,
    • pismo urzędowe,
    • list od pracodawcy potwierdzający adres zamieszkania.
  6. Jaki dokument potwierdzający źródło pochodzenia środków mogę załączyć? 

    Dokument potwierdzający źródło pochodzenia środków powinien jasno określać i poświadczać, skąd pochodzą przesyłane środki. Może to być np. wyciąg bankowy, umowa sprzedaży, umowa kredytu, akt notarialny itp.

  7. Co się stanie, jeżeli klient EasySend odmówi zastosowania się do procedury przedstawienia dokumentów? 

    Jeśli klient nie zastosuje się do wymogów przedstawienia dokumentu, EasySend ma prawo odmówić realizacji przelewu. W przypadku podejrzenia prania pieniędzy lub innego przestępstwa, EasySend ma prawny obowiązek poinformowania o tym odpowiednich władz bez konieczności powiadomienia o tym klienta.

  8. Prowadzę firmę, jakie dokumenty muszę uzupełnić? 

    Spółka udziałowa, LTD, LLC, sp. Z o.o./ spółka z odpowiedzialnością wspólników do wysokości gwarancji. (Limited by Guarantee)

    • Kopia dokumentu rejestracji spółki – np. Certificate of incorporation, Wyciąg z KRS
    • Dokumenty potwierdzające tożsamość (opisany w punkcie 4) wszystkich dyrektorów spółki
    • Jeżeli ty właściciel konta EasySend nie jesteś właścicielem/dyrektorem/udziałowcem spółki wówczas wymagamy przedstawienia pisma podpisanego przez jednego z Dyrektorów, upoważniającego Cię do dokonywania przelewów w imieniu spółki oraz kopii jego dowodu tożsamości.
    • Jeżeli jeden lub kilku udziałowców stanowi inna spółka, wówczas wymagamy kopii dokumentu rejestracji tej spółki.
    • W przypadku spółek spoza UK i Polski wymagane mogą być dodatkowe dokumenty (umowa spółki, dokument potwierdzający adres zamieszkania Dyrektora/właściciela konta EasySend).
    • Potwierdzenie nadania nr VAT (opcjonalnie)

     

    Spółka osobowa/Partnership

    • Umowa spółki.
    • Dokument potwierdzający tożsamość (opisany w punkcie 4) oraz adres właściciela/wspólnika konta EasySend (opisany w punkcie 5) 
    • Potwierdzenie nadania nr VAT (opcjonalnie)

     

    Jednoosobowa działalność gospodarcza/freelancer

    • Dokument potwierdzający prowadzoną działalność
    • Dokument potwierdzający tożsamość (opisany w punkcie 4) 
    • Potwierdzenie adresu zamieszkania (opisane w punkcie 5) , jeżeli dokument rejestracyjny firmy nie potwierdza aktualnego adresu zamieszkania
    • Potwierdzenie nadania nr VAT (opcjonalnie)

     

Ochrona danych osobowych

  1. W jaki sposób chronione będą moje dane uzupełnione podczas rejestracji? 

    Wszystkie dane klientów EasySend są objęte ścisłą tajemnicą i są przetwarzane w celu realizacji przekazów pieniężnych. Nasza firma posiada licencję ochrony danych osobowych (ICO) nr Z2973216. Spełniamy najwyższe międzynarodowe standardy w zakresie bezpieczeństwa. Więcej informacji, w tym zasady pozyskiwania i przetwarzania danych osobowych, można znaleźć na stronie: https://www.easysend.pl/ochrona-danych-osobowych.

  2. W jakim celu wymagane jest udostępnianie danych osobowych? 

    Świadczymy usługi przelewów pieniężnych, dlatego zbieramy i przetwarzamy niezbędne dane – informacje podawane przy wypełnianiu formularza (imię i nazwisko, adres, kopie dokumentów weryfikujących tożsamość lub źródło pochodzenia pieniędzy, numer telefonu, adres e-mail itd.). Rejestrujemy szczegóły transakcji (kwota przelewu, waluta), korespondencję i rozmowy telefoniczne pomiędzy firmą a klientami. Robimy to wyłącznie w celu zapewnienia bezpieczeństwa transakcji, jest to również wymagane i regulowanie obowiązującymi aktualnie przepisami prawa. Użytkownik ma prawo do wglądu w swoje dane, do ich poprawiania i aktualizowania.

Weryfikacja dwuetapowa

  1. Jakie są korzyści z weryfikacji dwuetapowej? 

    Weryfikacja dwuetapowa pozwala zwiększyć bezpieczeństwo Twoich danych i transakcji w EasySend. Taka weryfikacja minimalizuje ryzyko zmiany wrażliwych danych przez osoby niepowołane, ponieważ każda ważna akcja w Panelu Klienta, musi zostać dodatkowo potwierdzona poprzez wysyłany kod SMS czy inną metodę weryfikacji jak PIN czy biometryka.

  2. Czy weryfikacja dwuetapowa jest obowiązkowa? 

    Tak, weryfikacja dwuetapowa (Strong Customer Authentication) jest częścią większych zmian w systemach usług płatniczych, takich jak EasySend i staje się częścią nowych regulacji, które zaczynają obowiązywać od 14 września. EasySend jako spółka brytyjska jest nadzorowana przez FCA (Financial Conduct Authority) i działając w zgodzie z obowiązującymi regulacjami musi wprowadzić obowiązkową weryfikację dwuetapową dla swoich Klientów.
    Treść rozporządzenia delegowanego: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:32018R0389

  3. Dlaczego nie otrzymuję wiadomości SMS? 

    Jeśli nie docierają do Ciebie wiadomości SMS, upewnij się czy Twój telefon jest w zasięgu sieci. Możesz też spróbować go wyłączyć i włączyć ponownie lub wykonać połączenie testowe z jakimkolwiek numerem, aby potwierdzić, że telefon został zlokalizowany przez sieć. Następnie powtórz akcję, przy której pojawił się problem z otrzymaniem wiadomości SMS.Najczęstszą przyczyną problemów z dostarczaniem wiadomości SMS jest korzystanie z zagranicznego numeru telefonu lub z zasięgu zagranicznej sieci telefonicznej. Jeśli sytuacja się powtarza, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta.

  4. Straciłem dostęp do numeru telefonu, który był używany do weryfikacji dwuetapowej. Co teraz? 

    Możesz zmienić numer telefonu wykorzystywany do weryfikacji dwuetapowej. Aby to zrobić musisz skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta, które przeprowadzi z Tobą proces zmiany numeru do weryfikacji dwuetapowej.

  5. Jaki jest koszt weryfikacji dwuetapowej? 

    Weryfikacja dwuetapowa jest bezpłatna. Nie ponosisz żadnych kosztów związanych z otrzymywanymi SMS-ami ani z obsługą całego procesu.

Contact Form

Formularz kontaktowy

Konsultanci

Al. Grunwaldzka 223

80-266 Gdańsk, Polska

pomoc@easysend.pl

+48 58 500 86 75

Pon. – Pt.: 08:00 – 18:00

Sobota: 10:00 – 15:00

EasySend Ltd

55-59 Adelaide Street

Belfast BT2 8FE

help@easysend.pl

+44 20 3318 7267

Pon. – Pt.: 07:00 – 17:00

Sobota: 09:00 – 14:00

Języki, w których mówimy

Chcemy przekraczać dla Was granice - również te językowe. Sprawdź, w których językach możesz z nami porozmawiać!

Divider