Pomoc

Kategoria: Rejestracja
  1. Czy muszę się rejestrować i na czym to polega?

    Tak, rejestracja jest konieczna. Polega ona na podaniu swojego adresu e-mail.

  2. Jak mogę dostarczyć wymagane dokumenty, jeśli nie zrobiłem/am tego podczas rejestracji?
    Zaloguj się do swojego Panelu Klienta, wybierz zakładkę „Dokumenty” i załaduj pliki. Opcjonalnie możesz przesłać dokumenty e-mailem na adres biura: office@easysend.pl
  3. Czy muszę się ponownie rejestrować, jeśli korzystałem/am już z EasySend, ale nie robiłem/am przelewu on-line?
    Nie. Jako zarejestrowany klient możesz dokonywać przelewów w Panelu Klienta (dostępnym po zalogowaniu się). Skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz pomocy przy pierwszym logowaniu.
  4. Czy za każdym razem muszę potwierdzać swoją tożsamość?
    Nie. Jeżeli dokumenty zostały już raz dostarczone, klient nie musi ponownie potwierdzać swojej tożsamości.
  5. Gdzie mogę osobiście się zarejestrować i zlecić przelew?
    Można tego dokonać w punktach agencyjnych EasySend. Lokalizacje naszych agentów są dostępne pod tym adresem.
  6. Czy przy rejestracji mogę wykorzystać skan dowodu osobistego w formacie PDF jako potwierdzenie tożsamości oraz payslip w formacie PDF jako potwierdzenie miejsca zamieszkania?
    Dowód osobisty może zostać zeskanowany jako potwierdzenie tożsamości, natomiast payslip akceptujemy jako potwierdzenie brytyjskiego adresu, jeśli na dokumencie widoczne jest:
    • imię i nazwisko
    • adres zamieszkania
    • data wystawienia payslipa (nie starsza niż 3 miesiące)
    • widoczny National Insurance Number w przypadku UK lub Personal Public Service Number w przypadku Irlandii
Kategoria: Moje konto
  1. Dlaczego nie mogę się zalogować do mojego konta EasySend?
    • Sprawdź poprawność wpisywanego adresu e-mail
    • Sprawdź poprawność wpisywanego hasła (może włączony jest klawisz Caps Lock?)
    • Spróbuj skorzystać z innej przeglądarki internetowej
    • Skorzystaj z opcji „Przypomnij”
    • Skontaktuj się z Obsługą Klienta
  2. Nie pamiętam swojego hasła do Panelu Klienta, co zrobić?
    Aby zresetować hasło dostępu, kliknij „Nie pamiętam” przy okienku logowania, wprowadź adres e-mail podany podczas rejestracji, a następnie przycisk „Zresetuj hasło”. Na Twój adres e-mail zostanie wysłana wiadomość z odnośnikiem do zmiany hasła.
  3. Przy próbie logowania otrzymuję wiadomość: „Twojego adresu e-mail nie ma w naszej bazie danych”.
    Sprawdź, czy prawidłowo wpisany został adres e-mail oraz hasło. Jeśli w dalszym ciągu otrzymujesz wiadomość – oznacza to, że Twój Panel Klienta być może nie został aktywowany. W takim przypadku prosimy o kontakt z Obsługą Klienta. Nie ma potrzeby ponownej rejestracji, jeśli już korzystałeś/aś z naszych usług – konsultant uaktywni Twoje konto.
  4. Czy mogę sprawdzić, na jakim etapie realizacji jest mój przelew?
    Tak. W zakładce „Historia transakcji” widoczne są wszystkie dokonane przez klienta zlecenia przelewów.
    Status „Odrzucone” dotyczy tych zleceń, które nie zostały zrealizowane ze względu na brak dostępnych środków.
    Status „W realizacji” oznacza, że zlecenie oczekuje na przelew bankowy lub, jeżeli przelew był już dokonany, oczekuje na wysłanie do Polski w najbliższej sesji wychodzącej (środki wysyłane są w dni robocze o godz. 11.00 GMT oraz po godz. 17.30 GMT).
    Ikona pliku PDF oznacza natomiast, że przelew jest już zrealizowany i można wygenerować potwierdzenie transakcji.
  5. Jak otworzyć plik PDF z potwierdzeniem przelewu?
    Aby otworzyć potwierdzenie w formacie PDF, potrzebujesz najnowszej wersji Acrobat Reader (do pobrania za darmo: http://get.adobe.com/uk/reader).
    Próby otwarcia pliku PDF innym programem skutkować będą komunikatem o błędzie lub konieczności podaniu hasła. Jest to zabezpieczenie przed możliwością ewentualnego ingerowania w potwierdzenia naszego systemu.
Kategoria: Przelewy
  1. Co to jest przelew SuperFAST?
    Jest to opcja szybkiego przelewu na konto złotówkowe w Polsce z czasem realizacji nawet 10 minut od zakończenia procedury prawidłowego zlecenia.
    Przelewy SuperFAST realizowane są w dni robocze w godzinach 7.00 - 14.00 czasu GMT.
  2. Czy można zapłacić za przelew kartą?
    Tak. Możliwe jest dokonanie płatności za pomocą karty debetowej. Maksymalna kwota jednorazowego przekazu pieniężnego płatnego z karty debetowej to 2000 £.
  3. Jeśli zlecę przelew, zadeklarowana kwota zostanie automatycznie pobrana z mojego konta bankowego?
    Tak, jeżeli korzystasz z opcji płatności kartą debetową. Jeżeli wybrałeś/aś opcję płatności przelewem bankowym, wówczas musisz osobiście przesłać wymagane środki na nasze konto bankowe, korzystając z bankowości internetowej.
  4. Co się stanie, jeśli złożę zlecenie przelewu on-line, ale nie prześlę środków na realizację zlecenia?
    Twoje zlecenie jest aktywne przez 24 godziny. Oznacza to, że kurs wymiany zostanie zarezerwowany dla Ciebie na ten okres. Jeśli po tym czasie nie odnotujemy wpływu środków na nasze konto, zlecenie zostaje usunięte.
    Jeśli środki zostaną nam przekazane po upływie 24 godzin, kurs zlecenia może zostać zmieniony na obowiązujący w chwili zaksięgowania środków na naszym rachunku bankowym.
  5. Wysłałem/am środki z banku (np. Barclays, Lloyds, HSBC). Kiedy pojawią się na Waszym koncie w Danske Bank?
    Przelewy międzybankowe w Wielkiej Brytanii w przypadku większości banków odbywają się w czasie rzeczywistym. Gdy środki przesyłane są na nasze konto bankowe, w zdecydowanej większości widzimy je natychmiast.
    Wyjątek stanowią:
    • Bank of Ireland (1-2 dni robocze)
    • HSBC (niektóre konta: 15 min - 2h)
  6. Wysłałem/am środki z banku (np. mBank, Pekao, Kredyt Bank). Kiedy pojawią się na Waszym koncie w Alior Banku?
    Przelewy międzybankowe w Polsce opierają się na sesjach Elixir. Aby sprawdzić, kiedy dotrze do nas przelew z Twojego polskiego banku, proponujemy skorzystać ze strony: www.kiedykasa.pl
  7. Na jakie konta mogę przelewać pieniądze?
    W naszym systemie przelewów można dokonywać:
    a) z Wielkiej Brytani:
    • do Polski na konta złotówkowe (PLN) i walutowe (GBP, EUR, CHF, USD, CZK, AUD, BGN, SEK, NOK, HUF)
    • do dowolnego kraju Unii Europejskiej (oraz Norwegii i Szwajcarii) na konta w różnych walutach (GBP, EUR, CHF, USD, CZK, AUD, BGN, SEK, NOK, HUF)
    b) z Polski:
    • do Wielkiej Brytanii na konta funtowe (GBP) i walutowe (EUR, CHF, USD, AUD)
    • do dowolnego kraju Unii Europejskiej (oraz Norwegii i Szwajcarii) na konta w różnych walutach (GBP, EUR, CHF, USD, CZK, AUD, BGN, SEK, NOK, HUF)
    Na życzenie klienta możemy wykonywać nietypowe transakcje, w kierunkach lub walutach niewymienionych powyżej – możliwe do zrealizowania wyłącznie po kontakcie telefonicznym z naszą Obsługą Klienta. Podczas kontaktu zostaną ustalone indywidualnie warunki na wybrane zlecenie.

    UWAGA! W punktach agencyjnych na terenie Wielkiej Brytanii przyjmowane są przelewy na konta prowadzone w Polsce lub jakimkolwiek innym kraju Unii Europejskiej (oraz Norwegii i Szwajcarii) na konta prowadzone wyłącznie w PLN, GBP lub EUR.
  8. Jak długo trwają przelewy złotówkowe (PLN) między UK lub Irlandią a Polską?

    Czas realizacji przelewu z Wielkiej Brytanii do Polski:

    • przelew nadany i opłacony do godziny 11.00 czasu GMT w dni robocze zostanie zaksięgowany tego samego dnia na koncie odbiorcy w Polsce
    • przelew nadany i opłacony po godzinie 11.00 zostanie zaksięgowany następnego dnia roboczego na koncie odbiorcy
    • przelew nadany i opłacony w piątek po godzinie 11.00 oraz w sobotę i niedzielę zostanie zaksięgowany na koncie odbiorcy kolejnego dnia roboczego (poniedziałek)

    Czas realizacji przelewu z Polski do UK:

    • wszystkie przelewy zaksięgowane na naszym polskim koncie do godziny 17 czasu polskiego w dni robocze dotrą na konto odbiorcy jeszcze tego samego dnia roboczego

    Czas realizacji przelewu z Republiki Irlandii do Polski:

    • przelew nadany i opłacony do godziny 11.00 w dni robocze zostanie zaksięgowany tego samego dnia na koncie odbiorcy w Polsce
    • przelew nadany i opłacony po godzinie 11.00 zostanie zaksięgowany następnego dnia roboczego na koncie odbiorcy
    • przelew nadany i opłacony w piątek po godzinie 11:00 oraz w sobotę i niedzielę zostanie zaksięgowany na koncie odbiorcy kolejnego dnia roboczego (poniedziałek)
  9. Jak długo trwa przelew na konto walutowe GBP w Polsce przez EasySend?
    Czas realizacji przelewu walutowego GBP to jeden dzień roboczy.
  10. Czy istnieje możliwość przesyłania pieniędzy bezpośrednio pod wskazany adres domowy w Polsce?
    Nie ma takiej możliwości. Odbiorca musi posiadać konto złotówkowe w dowolnym banku w Polsce.
  11. Według jakiego kursu przeliczane są wykonywane przeze mnie przelewy?
    Aktualny kurs wymiany walut można w każdej chwili sprawdzić w naszym serwisie internetowym. Przelew realizowany jest zgodnie z kursem podanym w zleceniu przelewu, który obowiązuje przez 24 godziny.
  12. Co się stanie w przypadku, gdy podam błędny numer konta?
    Skontaktujemy się z Tobą telefonicznie. Z tego powodu ważne jest, aby podać numer kontaktowy przy wypełnianiu formularza rejestracji lub zlecenia przelewu. Przelew zostanie wstrzymany do momentu dostarczenia przez klienta prawidłowego numeru konta.
  13. Czy zlecając przelew u agenta, za każdym razem muszę podawać dane odbiorcy wraz z numerem konta?
    Nie. Po zleceniu pierwszego przelewu otrzymasz numer klienta, do którego zostaną przypisane dane odbiorcy w Polsce. Zlecając kolejny przelew, wystarczy podać numer klienta, ostatnie 4 cyfry numeru konta bankowego oraz wysokość wpłaty.
  14. Czy muszę znać numer IBAN/SWIFT (BIC) konta, na które wysyłam pieniądze?
    • Przelewy złotówkowe – jesteśmy w stanie wykonać przelew bez konieczności podawania tych numerów.
    • Przelewy walutowe - do wykonania przelewu na konto walutowe wymagane jest podanie IBAN/SWIFT (BIC) banku odbiorcy. Numery można sprawdzić na stronie http://pl.ibancalculator.com/bic_und_iban.html
  15. Czy mogę otrzymać potwierdzenie wykonanego przelewu?
    Tak, automatycznie otrzymasz potwierdzenie realizacji przelewu e-mailem – w chwili jego realizacji przez bank. Dodatkowo można je wygenerować, klikając na ikonkę pliku PDF w zakładce „Historia transakcji”. Możliwe jest również dostarczenie wykazu większej liczby wykonanych przelewów.
  16. Czy mogę ustalić wiadomość, jaką odbiorca otrzyma wraz z przelewem i która ukaże się na jego wyciągu bankowym jako tytuł przelewu?
    Tak, wypełniając pole „Tytuł przelewu” na formularzu zlecenia przelewu.
  17. Przesłałem pieniądze na Wasze konto, ale zapomniałem zlecić przelewu, co się stanie?
    Przelana kwota pozostanie na naszym koncie do momentu zlecenia przelewu przez klienta.
  18. Czy zlecając przelew u agenta, można otrzymać dodatkowe potwierdzenie przelewu?
    Tak. Potwierdzenia zrealizowanych transakcji przesyłane są automatycznie po realizacji zlecenia przez nasz bank na adres e-mail klienta podany przy rejestracji. Jeżeli nie podałeś/aś nam adresu podczas rejestracji, skontaktuj się z Obsługą Klienta.
Kategoria: Ochrona danych osobowych
  1. Jak chronione są dane klientów?
    Wszystkie dane klientów EasySend są objęte ścisłą tajemnicą, nie są więc udostępniane żadnym innym podmiotom. Nasza firma posiada licencję ochrony danych osobowych (ICO) nr Z2973216.
    Spełniamy najwyższe międzynarodowe standardy w zakresie bezpieczeństwa.
    Więcej informacji można znaleźć na stronie: Ochrona danych osobowych
  2. Jak zbieracie informacje?
    Świadczymy usługi przelewów pieniężnych, dlatego zbieramy i przetwarzamy niezbędne dane: informacje podawane przy wypełnianiu formularza (imię i nazwisko, adres, kopie dokumentów weryfikujących tożsamość lub źródło pochodzenia pieniędzy, numer telefonu, adres e-mail itd.)
    Rejestrujemy szczegóły transakcji (kwota przelewu, waluta), korespondencję i rozmowy telefoniczne pomiędzy firmą a klientami. Robimy to wyłącznie w celu ulepszenia naszych usług.
    Użytkownik ma prawo do wglądu w swoje dane, do ich poprawiania i aktualizowania.
Kategoria: Limity
  1. Dlaczego muszę podawać swoje dane podczas realizacji przelewu?

    Ma to związek z regulacjami prawnymi określającymi zasady przesyłania pieniędzy obowiązującymi na terenie Wielkiej Brytanii. Dla wygody klientów ilość i rodzaj danych, które należy podać, zależy od kwoty przelewów realizowanych w ciągu miesiąca kalendarzowego (w przypadku przekroczenia kwoty 300 £ konieczne jest podanie danych osobowych i brytyjskiego adresu zamieszkania lub innych informacji).

    Lista dokumentów, które mogą być przedstawione jako potwierdzenie tożsamości lub jako potwierdzenie adresu:

    1. Lista dokumentów, które mogą być przedstawione jako potwierdzenie tożsamości lub jako potwierdzenie adresu:
    • Paszport
    • Dowód osobisty
    • Brytyjskie prawo jazdy (wydane na terenie Anglii, Walii i Szkocji; prawa jazdy wydane na terenie Irlandii Północnej nie są akceptowane)

    Powyższe dokumenty muszą mieć aktualną i widoczną datę ważności.

    2. Potwierdzenie adresu zamieszkania nadawcy przelewu (akceptujemy kserokopie, skany i zdjęcia):
    • Wyciąg z konta bankowego - z widocznym numerem konta
    • Wyciąg z karty debetowej/kredytowej - z widocznym numerem karty
    • Council Tax - rachunek lub wezwanie do zapłaty - z widocznym numerem klienta/referencji
    • Potwierdzenie stypendium naukowego lub innego - z widocznym numerem klienta/referencji
    • Pozwolenie na posiadanie broni - z widocznym numerem klienta/referencji
    • Housing Benefit - z widocznym numerem klienta/referencji
    • Karta ID wydana przez Electoral Roll
    • Oficjalna korespondencja Inland Tax Revenue - z widocznym numerem klienta/referencji
    • Inne dokumenty, np. pełnomocnictwo - z widocznym numerem klienta/referencji
    • Wyciąg z historii kredytu mieszkaniowego - z widocznym numerem klienta/referencji
    • Brytyjskie prawo jazdy (wydane na terenie Anglii, Walii i Szkocji; prawa jazdy wydane na terenie Irlandii Północnej nie są akceptowane)
    • Rachunek za media oraz telefon stacjonarny (nie uznajemy rachunków za telefony komórkowe) - z widocznym numerem klienta/referencji
    • Tax Credit
    • Emerytura
    Nie akceptujemy:
    • kart medycznych
    • kserokopii koperty z adresem
    • niekompletnych dokumentów (częściowo skopiowane strony)
    • zrzutów ekranu z wyciągiem z konta
    • innych dokumentów nieposiadających daty wystawienia

    Powyższe dokumenty potwierdzenia adresu muszą zawierać: imię i nazwisko nadawcy przelewu, adres zamieszkania oraz datę wystawienia dokumentu (nie starszą niż 3 miesiące).

    Powyższe dokumenty powinny zostać załączone w zakładce „Dokumenty” po zalogowaniu się do Panelu Klienta, przesłane e-mailem lub tradycyjną pocztą.

    W niektórych przypadkach firma EasySend może wymagać dodatkowych dokumentów potwierdzających źródło pochodzenia pieniędzy.

    Zgodnie z regulaminem przelewów pieniężnych firma EasySend Ltd ma prawo odmówić realizacji transferów pieniężnych w przyszłości, jeśli klient nie zastosuje się do procedury przedstawienia dokumentów.


    * Jeżeli wysyłasz środki z Republiki Irlandii – sprawdź informacje poniżej
  2. Dlaczego muszę podawać swoje dane podczas realizacji przelewu? - Informacje dla mieszkańców Republiki Irlandii

    Ma to związek z regulacjami prawnymi określającymi zasady przesyłania pieniędzy obowiązującymi na terenie Republiki Irlandii.

    Lista dokumentów, które mogą być przedstawione jako potwierdzenie tożsamości lub jako potwierdzenie adresu:

    1. Potwierdzenie tożsamości ze zdjęciem:
    • Paszport
    • Dowód osobisty
    • Irlandzkie prawo jazdy
    • National Age Card

    Powyższe dokumenty muszą posiadać widoczną datę ważności.

    2. Potwierdzenie adresu zamieszkania nadawcy przelewu:
    • Utility bill (rachunek za media)
    • Insurance policy (polisa ubezpieczeniowa)
    • Document issued by a government department (pismo urzędowe)
    • List of your tax credits (lista ulg podatkowych)
    • Balancing statement from Revenue (Wyciąg z urzędu skarbowego)
    • Social insurance document (Dokument ubezpieczenia społecznego)
    • Zaświadczenie od pracodawcy (Letter from your employer)
    • Instrument of a court appointment (dokument z sądu)
    • Local authority document (dokument od władz lokalnych)
    • Bank statement (wyciąg z konta bankowego)
    • Financial institution statement (wyciąg(list) z instytucji finansowej)
    • Credit/debit card statement (wyciąg z transakcji kartą)
    • Wyciąg z kredytu hipotecznego
    • Emerytura
    • Others (inne)
    Nie akceptujemy:
    • kart medycznych
    • kserokopii koperty z adresem
    • niekompletnych dokumentów (częściowo skopiowane strony)
    • printscreen-ów z wyciągów bankowych
    • innych dokumentów nie posiadających daty wystawienia

    Powyższe dokumenty potwierdzenia adresu muszą zawierać: imię i nazwisko nadawcy przelewu, adres zamieszkania oraz datę wystawienia dokumentu (nie starsza niż 3 miesiące).

    Powyższe dokumenty powinny zostać załączone w zakładce "Dokumenty" po zalogowaniu się do Panelu Klienta, przesłane e-mailem lub tradycyjną pocztą.

    W niektórych przypadkach firma EasySend może wymagać dodatkowych dokumentów potwierdzających źródło pochodzenia pieniędzy.

    Zgodnie z regulaminem przelewów pieniężnych firma EasySend Ltd ma prawo odmówić realizacji transferów pieniężnych w przyszłości, jeśli klient nie zastosuje się do procedury przedstawienia dokumentów.

Kategoria: Inne
  1. Nie korzystam z bankowości internetowej, czy mogę wpłacić środki w oddziale banku na Wasze konto?
    Tak. Zalecamy jednak wykorzystanie operacji bezgotówkowych ponieważ dla wpłat gotówkowych obowiązuje opłata i kurs wymiany jak u agenta.
  2. Czy korzystając z przelewów on-line, mogę liczyć na mniejsze opłaty niż podczas korzystania z usług agenta?
    Niekoniecznie. Jest to uzależnione od położenia punktu agencyjnego EasySend. Opłata może wynieść od 1 do 5 £ za przelew.
  3. Co się stanie, jeżeli klient EasySend odmówi zastosowania się do procedury przedstawienia dokumentów?
    Nasza firma może odmówić realizacji transferu. W przypadku podejrzenia prania pieniędzy lub innego przestępstwa mamy prawny obowiązek poinformowania o tym odpowiednich władz bez konieczności powiadomienia o tym klienta.
  4. Sprzedałem/am dom i chcę przesłać większą kwotę do Polski, czy są jakieś limity?
    Poza standardową rejestracją w naszym serwisie przepisy regulujące międzynarodowy transfer pieniędzy wymagają, aby nadawca, dokonując jednorazowego przelewu kwoty powyżej 6000 £ (6000 €).

    Przed dokonaniem zlecenia transakcji prosimy o kontakt telefoniczny z naszymi konsultantami, aby ustalić kurs wymiany walut, ponieważ istnieje możliwość negocjacji kursu. Nasz pracownik może również doradzić, jak wybrać najdogodniejszy moment na wymianę waluty.

Kontakt

Widok na Tower Bridge, Londyn, EasySend w UK

EasySend w UK

Pon. - Pt.: 07:30 - 17:30
Sobota: 10:00 - 14:00
EasySend Ltd
35 High Street
London W5 5DB, United Kingdom
Widok na Żuraw, Gdańsk, EasySend w Polska

EasySend w PL

Pon. - Pt.: 08:30 - 18:30
Sobota: 11:00 - 15:00
EasySend Polska Sp. z o.o.
ul. Grunwaldzka 223
80-266 Gdańsk, Polska

Konsultanci

Zadzwoń do nas albo wyślij nam wiadomość na adres: pomoc@easysend.pl - chętnie Ci pomożemy!

Nasz zespół