Pomoc

Kategoria: Rejestracja
  1. Czy muszę się rejestrować i na czym to polega?

    Tak, rejestracja jest konieczna. Polega ona na podaniu swojego adresu e-mail.

  2. Jak mogę dostarczyć wymagane dokumenty jeśli nie zrobiłem/am tego podczas rejestracji?
    Zaloguj się do swojego Panelu Klienta, wybierz zakładkę ‘Dokumenty’ i załaduj pliki. Opcjonalnie możesz przesłać dokumenty mailowo na adres biura: office@easysend.pl
  3. Czy muszę się rejestrować jeśli wykonuję przelew z Polski do UK?
    Tak. Należy wypełnić formularz rejestracji, identycznie jak w przypadku przelewu z UK do Polski.
  4. Czy muszę się ponownie rejestrować jeśli korzystałem już z EasySend ale nie robiłem przelewu online?
    Nie. Jako zarejestrowany już klient możesz dokonywać przelewów w Panelu Klienta (dostępnym po zalogowaniu się). Skontaktuj się z nami jeśli potrzebujesz pomocy przy pierwszym zalogowaniu się.
  5. Czy za każdym razem muszę potwierdzać swoją tożsamość?
    Nie. Jeżeli dokumenty zostały już raz dostarczone, Klient nie musi ponownie potwierdzać swojej tożsamości.
  6. Gdzie mogę osobiście się zarejestrować i zlecić przelew?
    Można tego dokonać u Agentów EasySend. Lokalizacje naszych Agentów są dostępne pod tym adresem.
  7. Czy przy rejestracji mogę użyć skan dowodu osobistego w pdf jako potwierdzenie tożsamości oraz payslip w pliku pdf jako potwierdzenia miejsca zamieszkania?
    Dowód osobisty może zostać zeskanowany jako potwierdzenie ID, natomiast payslip jesteśmy w stanie zaakceptować jako potwierdzenie adresu UK, gdy na dokumencie widoczne jest:
    • Imię i Nazwisko
    • Adres zamieszkania UK
    • Data wystawienia payslipa (nie starsza niż 3 miesiące)
    • widoczny National Insurance Number
Kategoria: Moje konto
  1. Nie mogę się zalogować do mojego konta Easysend?
    • Sprawdź poprawność wpisywanego adresu e-mail
    • Sprawdź poprawność wpisywanego hasła (może włączony jest klawisz Caps Lock?)
    • Spróbuj skorzystać z innej przeglądarki internetowej
    • Skorzystaj z opcji „Przypomnij”
    • Skontaktuj się z Infolinią
  2. Nie pamiętam swojego hasła do ‘Panelu Klienta’, co zrobić?
    Aby zresetować hasło dostępu, kliknij ‘Przypomnienie’ przy okienku logowania, wprowadź adres e-mail podany podczas rejestracji a następnie przycisk ‘Przypomnij’. Na Twojego maila zostanie wysłana wiadomość z odnośnikiem do zmiany hasła.
  3. Przy próbie logowania otrzymuję wiadomość ‘Twojego adresu e-mail nie ma w naszej bazie danych’?
    Sprawdź, czy prawidłowo wpisany został adres e-mail oraz hasło. Jeśli w dalszym ciągu otrzymujesz wiadomość – oznacza to, że Twój Panel Klienta może nie został aktywowany. W takim przypadku prosimy o kontakt z Infolinią. Nie ma potrzeby ponownej rejestracji, jeśli już korzystałeś z naszych usług – konsultant uaktywni Twoje konto.
  4. Czy mogę sprawdzić na jakim etapie realizacji jest mój przelew?
    Tak. W zakładce „Historia transakcji” widoczne są wszystkie, dokonane przez Klienta, zlecenia przelewów.
    Status „Odrzucone” dotyczy tych zleceń, które nie zostały zrealizowane.
    Status „W realizacji” oznacza, że zlecenie oczekuje na przelew bankowy lub, jeżeli przelew był już dokonany, oczekuje na wysłanie do Polski w najbliższej sesji wychodzącej (środki wysyłane są w dni robocze o godz. 11:00 GMT oraz po godz. 18:00 GMT).
    Ikona pliku PDF oznacza natomiast, że przelew jest już zrealizowany i można wygenerować potwierdzenie transakcji.
  5. Jak otworzyć plik PDF z potwierdzeniem przelewu?
    Aby otworzyć potwierdzenie pdf wymagana jest najnowsza wersja Acrobat Reader (do pobrania za darmo: http://get.adobe.com/uk/reader/).
    Próby otwarcia pliku pdf innym programem skutkować będą komunikatem o błędzie lub podaniu hasła. Jest to zabezpieczenie przed możliwością ewentualnego ingerowania w potwierdzenia naszego systemu.
Kategoria: Przelewy
  1. Co to jest przelew SuperFast?
    Jest to opcja szybkiego przelewu na konto złotówkowe w Polsce z czasem realizacji nawet w 10 min od zakończenia procedury prawidłowego zlecenia.
    Przelewy SuperFast realizowane są w dni robocze w godzinach 7.00 - 14.00 czasu brytyjskiego.
  2. Czy można zapłacić za przelew kartą?
    Tak. Możliwe jest dokonanie płatności za pomocą karty debetowej. Maksymalna kwota jednorazowego przekazu pieniężnego płatnego z karty debetowej to 2000 GBP.
  3. Czy zlecając przelew, zdeklarowana kwota zostanie automatycznie pobrana z mojego konta bankowego?
    Tak, jeżeli korzystasz z opcji płatności kartą debetową. Jeżeli wybrałeś/łaś opcję płatności przelewem bankowym, wówczas musisz osobiście przesłać wymagane środki na nasze konto bankowe korzystając z bankowości internetowej.
  4. Co się stanie jeśli złożę zlecenie przelewu online, ale nie prześlę środków na realizację zlecenia?
    Twoje zlecenie jest aktywne przez 24 godziny, oznacza to że kurs wymiany zostanie zarezerwowany dla Ciebie na ten okres. Jeśli po tym czasie nie odnotujemy wpływu środków na nasze konto - zlecenie zostaje usunięte.
    Jeśli środki zostaną nam przekazane po upływie 24h, kurs zlecenia może zostać zmieniony na obowiązujący w chwili zaksięgowania środków na naszym rachunku bankowym.
  5. Wysłałem/am środki z banku (np. Barclays, Lloyds, Hsbc...), kiedy pojawią się na waszym koncie w Danske Bank?
    Przelewy międzybankowe w Wielkiej Brytanii w przypadku większości banków odbywają się w czasie rzeczywistym. Przesyłając środki na nasze konto bankowe, w zdecydowanej większości widzimy je od razu na naszym rachunku.
    Wyjątek stanowią:
    • Bank of Ireland (1-2 dni robocze)
    • HSBC (niektóre konta: 15 min - 2h)
  6. Wysłałem/am środki z banku (np. mBank, Pekao, Kredyt Bank...), kiedy pojawią się na waszym koncie w Alior Banku?
    Przelewy międzybankowe w Polsce opierają się na sesjach Elixir. Aby sprawdzić kiedy dotrze do nas przelew z Twojego polskiego banku, proponujemy skorzystać ze strony: www.kiedykasa.pl
  7. Na jakie konta mogę przelewać pieniądze?
    W naszym systemie przelewów można dokonywać:
    a) Z Wielkiej Brytanii:
    • do Polski na konta złotówkowe (PLN) i walutowe (GBP, EUR, CHF, USD, CZK, AUD, BGN, SEK, NOK, HUF)
    • do dowolnego kraju Unii Europejskiej (oraz Norwegii i Szwajcarii) na konta w różnych walutach (GBP, EUR, CHF, USD, CZK, AUD, BGN, SEK, NOK, HUF)
    b) Z Polski:
    • do Wielkiej Brytanii na konta funtowe (GBP) i walutowe (EUR, CHF, USD, AUD)
    • do dowolnego kraju Unii Europejskiej (oraz Norwegii i Szwajcarii) na konta w różnych walutach (GBP, EUR, CHF, USD, CZK, AUD, BGN, SEK, NOK, HUF)
    Na życzenie Klienta możemy wykonywać nietypowe transakcje, w kierunkach lub walutach niewymienionych powyżej - możliwe do zrealizowania wyłącznie po kontakcie telefonicznym z naszym Biurem Obsługi Klienta. Podczas kontaktu zostaną ustalone indywidualnie warunki na wybrane zlecenie.

    UWAGA! W punktach agenturalnych na terenie Wielkiej Brytanii przyjmowane są przelewy na konta prowadzone w Polsce lub jakimkolwiek innym kraju Unii Europejskiej (oraz Norwegii i Szwajcarii) na konta prowadzone wyłącznie w PLN, GBP lub EUR.
  8. Jak długo trwają przelewy złotówkowe (PLN) między UK a Polską?

    Czas realizacji przelewu z UK do Polski:

    • przelew nadany i opłacony do godziny 11.00 w dni robocze zostanie zaksięgowany tego samego dnia na koncie odbiorcy w Polsce
    • przelew nadany i opłacony po godzinie 11.00 zostanie zaksięgowany następnego dnia roboczego na koncie odbiorcy
    • przelew nadany i opłacony w piątek po godzinie 11:00 oraz w sobotę i niedzielę zostanie zaksięgowany na koncie odbiorcy kolejnego dnia roboczego (poniedziałek)

    Czas realizacji przelewu z Polski do UK:

    • wszystkie przelewy zaksięgowane na naszym polskim koncie do godziny 17 (czasu polskiego) w dni robocze dotrą na konto odbiorcy jeszcze tego samego dnia roboczego
  9. Jak długo trwa przelew na konto walutowe GBP w Polsce przez EasySend?
    Czas realizacji przelewu walutowego GBP to 2-3 dni robocze.
  10. Czy istnieje możliwość przesyłania pieniędzy bezpośrednio pod wskazany adres domowy w Polsce?
    Nie ma takiej możliwości. Odbiorca musi posiadać konto złotówkowe w dowolnym banku w Polsce.
  11. Według jakiego kursu przeliczane są wykonywane przeze mnie przelewy?
    Aktualny kurs wymiany walut można w każdej chwili sprawdzić w naszym serwisie internetowym. Przelew realizowany jest zgodnie z kursem podanym w zleceniu przelewu.
  12. Co się stanie w przypadku, gdy podam błędny numer konta?
    Skontaktujemy się z Tobą telefonicznie. Z tego powodu ważne jest, aby podać numer kontaktowy przy wypełnianiu formularza rejestracji lub zlecenia przelewu. Przelew zostanie wstrzymany do momentu dostarczenia przez Klienta prawidłowego numeru konta.
  13. Czy zlecając przelew u agenta za każdym razem muszę podawać dane odbiorcy wraz z numerem konta?
    Nie. Po zleceniu pierwszego przelewu otrzymasz numer Klienta do którego zostaną przypisane dane odbiorcy w Polsce. Zlecając kolejny przelew wystarczy podać numer Klienta, ostatnie 4 cyfry numeru konta bankowego oraz wysokość wpłaty.
  14. Czy potrzebuję znać numer IBAN/SWIFT/BIC konta na które wysyłam pieniądze?
    • Przelewy złotówkowe - jesteśmy w stanie wykonać przelew bez konieczności podawania tych numerów.
    • Przelewy walutowe - do wykonania przelewu na konto walutowe wymagane jest podanie IBAN/SWIFT/BIC banku odbiorcy.
  15. Czy mogę otrzymać potwierdzenie wykonanego przelewu?
    Tak, automatycznie otrzymasz potwierdzenie realizacji przelewu e-mailem – w chwili jego realizacji przez bank. Dodatkowo można je wygenerować klikając na ikonkę pliku PDF w zakładce „Historia transakcji”. Możliwe jest również dostarczenie wykazu większej liczby wykonanych przelewów.
  16. Czy mogę ustalić wiadomość jaką odbiorca otrzyma wraz z przelewem i która ukaże się na jego wyciągu bankowym jako tytuł przelewu?
    Tak, wypełniając pole Dopisek do przelewu na formularzu zlecenia przelewu.
  17. Przesłałem pieniądze na Wasze konto ale zapomniałem zlecić przelewu, co się stanie?
    Przelana kwota pozostanie na naszym koncie do momentu zlecenia przelewu przez Klienta.
  18. Czy zlecając przelew u Agenta można otrzymać dodatkowe potwierdzenie przelewu?
    Tak. Potwierdzenia zrealizowanych transakcji przesyłane są automatycznie po realizacji zlecenia przez nasz bank na adres e-mail Klienta podany przy rejestracji. Jeżeli nie podałeś/łaś nam adresu podczas rejestracji, skontaktuj się z Infolinią.
Kategoria: Ochrona danych osobowych
  1. Jak chronione są dane klientów?
    Wszystkie dane Klientów EasySend są objęte ścisłą tajemnicą, nie są więc udostępniane żadnym innym podmiotom. Nasza firma posiada licencję ochrony danych osobowych (ICO) nr Z2973216.
    Spełniamy najwyższe międzynarodowe standardy w zakresie bezpieczeństwa.
    Więcej informacji można znaleźć na stronie: Ochrona Danych Osobowych
  2. Jak zbieracie informacje?
    Świadczymy usługi transferów pieniężnych, dlatego zbieramy i przetwarzamy niezbędne dane: informacje podawane przy wypełnianiu formularza (imię i nazwisko, adres, kopie dokumentów weryfikujących tożsamość lub źródło pochodzenia pieniędzy, dane kontaktowe: numer telefonu, e-mail itd.)
    Rejestrujemy detale transakcji (kwota przelewu, waluta), korespondencję i rozmowy telefoniczne pomiędzy firmą a Klientami. Robimy to wyłącznie w celu ulepszenia naszych usług.
    Użytkownik ma prawo do wglądu w swoje dane, do ich poprawiania i aktualizowania.
Kategoria: Limity
  1. Dlaczego, jeżeli chcę zrealizować przelew, muszę podawać swoje dane?

    Ma to związek z regulacjami prawnymi określającymi zasady przesyłania pieniędzy obowiązującymi na terenie Wielkiej Brytanii. Dla wygody Klientów, ilość i rodzaj danych, które należy podać, zależy od kwoty przelewów realizowanych w ciągu miesiąca kalendarzowego.

    Lista dokumentów, które mogą być przedstawione jako potwierdzenie tożsamości lub jako potwierdzenie adresu:

    1. Potwierdzenie tożsamości ze zdjęciem:
    • Paszport
    • Dowód osobisty
    • Prawo jazdy UK (wydane na terenie UK Mainland, prawa jazdy wydane na terenie Irlandii Północnej nie są akceptowane)

    Powyższe dokumenty muszą posiadać widoczną datę ważności.

    2. Potwierdzenie adresu zamieszkania nadawcy przelewu:
    • Wyciąg z konta bankowego - z widocznym numerem konta
    • Wyciąg z karty debetowej/kredytowej - z widocznym numerem karty
    • Council Tax - rachunek lub wezwanie do zapłaty - z widocznym numerem klienta/referencji
    • Potwierdzenie stypendium naukowego lub innego - z widocznym numerem klienta/referencji
    • Pozwolenie na posiadanie broni - z widocznym numerem klienta/referencji
    • Housing Benefit - z widocznym numerem klienta/referencji
    • Karta ID wydana przez Electorall Roll
    • Oficjalna korespondencja Inland Tax Revenue - z widocznym numerem klienta/referencji
    • Inna korespondencja np. Court Appointment - z widocznym numerem klienta/referencji
    • Wyciąg z historii kredytu mieszkaniowego - z widocznym numerem klienta/referencji
    • Prawo jazdy UK (wydane na terenie UK Mainland, prawa jazdy wydane na terenie Irlandii Północnej nie są akceptowane)
    • Rachunek za prąd, gaz, wodę oraz telefon stacjonarny(nie uznajemy rachunków za telefony komórkowe) - z widocznym numerem klienta/referencji
    • Tax Credit
    • Emerytura
    Nie akceptujemy:
    • kart medycznych
    • kserokopii koperty z adresem
    • niekompletnych dokumentów (częściowo skopiowane strony)
    • printscreen-ów z wyciągów bankowych
    • innych dokumentów nie posiadających daty wystawienia

    Powyższe dokumenty potwierdzenia adresu muszą zawierać: imię i nazwisko nadawcy przelewu, adres zamieszkania oraz datę wystawienia dokumentu (nie starsza niż 3 miesiące).

    Powyższe dokumenty powinny zostać załączone w zakładce "Dokumenty" po zalogowaniu się do Panelu Klienta, przesłane e-mailem lub tradycyjną pocztą.

    W niektórych przypadkach firma EasySend może wymagać dodatkowych dokumentów potwierdzających źródło pochodzenia pieniędzy.

    Zgodnie z regulaminem przelewów pieniężnych firma EasySend Ltd ma prawo odmówić realizacji transferów pieniężnych w przyszłości jeśli klient nie zastosuje się do procedury przedstawienia dokumentów.

Kategoria: Inne
  1. Nie korzystam z bankowości internetowej, czy mogę wpłacić środki w oddziale banku na wasze konto?
    Tak. Zalecamy jednak wykorzystanie operacji bezgotówkowych ponieważ dla wpłat gotówkowych obowiązuje opłata i kurs wymiany jak u Agenta.
  2. Czy korzystając z przelewów online mogę liczyć na mniejsze opłaty niż podczas korzystania z usług Agenta?
    Tak. Korzystając z możliwości przelewów internetowych masz gwarancje wyższego kursu oraz mniejszą opłatę, wynoszącą tylko 2 GBP za przelew.
  3. Co stanie się, jeżeli Klient EasySend odmówi zastosowania się do procedury przedstawienia dokumentów?
    Nasza firma może odmówić realizacji transferu. W przypadku podejrzenia prania brudnych pieniędzy lub innego przestępstwa mamy prawny obowiązek poinformowania o tym odpowiednich władz bez konieczności powiadomienia o tym Klienta.
  4. Sprzedałem/am dom w UK i chcę przesłać większą kwotę do Polski, czy są jakieś limity?
    Poza standardową rejestracją w naszym serwisie przepisy regulujące międzynarodowy transfer pieniędzy wymagają, aby nadawca, dokonując jednorazowego przelewu kwoty powyżej 6000 GBP, przedstawił kopię dokumentu potwierdzającego źródło pochodzenia środków pieniężnych (w tym przypadku może to być umowa sprzedaży nieruchomości).

    Przed dokonaniem zlecenia transakcji prosimy o kontakt telefoniczny z naszymi konsultantami, aby ustalić kurs wymiany walut, ponieważ istnieje możliwość negocjacji kurs. Nasz pracownik może również doradzić jak wybrać najdogodniejszy moment na wymianę waluty.

Kontakt

Widok na Tower Bridge, Londyn, EasySend w UK

EasySend w UK

Pon. - Pt.: 07:30 - 17:30
Sobota: 10:00 - 14:00
EasySend Ltd
5 The Mall
London W5 2PJ, United Kingdom
Widok na Żuraw, Gdańsk, EasySend w Polska

EasySend w PL

Pon. - Pt.: 08:30 - 18:30
Sobota: 11:00 - 15:00
EasySend Polska Sp. z o.o.
ul. Grunwaldzka 223
80-266 Gdańsk, Polska

Konsultanci

Zadzwoń do nas albo wyślij nam wiadomość na adres: pomoc@easysend.pl - chętnie Ci pomożemy!

Nasz zespół