Pomoc

Kategoria: Rejestracja
  1. Czy musz─Ö si─Ö rejestrowa─ç i na czym to polega?

    Tak, rejestracja jest konieczna. Aby si─Ö zarejestrowa─ç, wystarczy w prawym g├│rnym rogu strony wybra─ç opcj─Ö ÔÇ×RejestracjaÔÇŁ. Za pomoc─ů w┼éasnego adresu mailowego oraz wybranego przez Ciebie has┼éa konto w serwisie zostanie aktywowane.

  2. Czy musz─Ö si─Ö ponownie rejestrowa─ç, je┼Ťli korzysta┼éem/-am ju┼╝ z EasySend, ale nie robi┼éem/-am przelewu on-line?
    Nie musisz - ka┼╝dy klient powinien mie─ç jedno konto w naszym serwisie. Jako zarejestrowany klient mo┼╝esz dokonywa─ç przelew├│w w Panelu Klienta (dost─Öpnym po zalogowaniu si─Ö). Skontaktuj si─Ö z nami, je┼Ťli potrzebujesz pomocy przy pierwszym logowaniu.
  3. Co zrobić jeżeli zapomniałem/am hasła do serwisu?
    Pod danymi do logowania znajduj─Ö si─Ö opcja ÔÇ×Nie pami─ÖtamÔÇŁ. Na wskazany przez Ciebie adres mailowy wy┼Ťlemy link, kt├│ry umo┼╝liwi zmian─Ö has┼éa.
  4. Czy musz─Ö oraz jak mog─Ö dostarczy─ç wymagane dokumenty?
    W trosce o bezpiecze┼ästwo transakcji jeste┼Ťmy zobowi─ůzani przez europejskie prawo do potwierdzenia to┼╝samo┼Ťci naszych klient├│w. Je┼╝eli zlecasz przelewy, kt├│rych suma nie przekracza r├│wnowarto┼Ťci 1000 EUR w okresie 90-tu dni oraz wysy┼éasz ┼Ťrodki na terenie kraj├│w EEA (strefa wolnego handlu i Wsp├│lny Rynek, obejmuj─ůce pa┼ästwa Unii Europejskiej i Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu) to nie wymagamy do┼é─ůczenia dokument├│w. Dla sumy przelew├│w przekraczaj─ůcej r├│wnowarto┼Ť─ç 15000 EUR nale┼╝y doda─ç skan lub zdj─Öcie dokumentu potwierdzaj─ůcego to┼╝samo┼Ť─ç oraz dokumentu potwierdzaj─ůcego adres.

    EEA strefa wolnego handlu i Wsp├│lny Rynek, obejmuj─ůce pa┼ästwa Unii Europejskiej i Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu.
  5. Jakie dokumenty mog─Ö dostarczy─ç oraz w jakim formacie?
    W zale┼╝no┼Ťci od kraju wydania mog─ů to by─ç r├│┼╝ne dokumenty. Akceptowane przez nas dokumenty to┼╝samo┼Ťci to: dow├│d osobisty, paszport, prawo jazdy UK, karta pobytu (dla obywateli spoza EEA).

    Dokument potwierdzaj─ůcy adres nie mo┼╝e by─ç starszy ni┼╝ 3 miesi─ůce, powinien zawiera─ç imi─Ö i nazwisko, pe┼ény adres zamieszkania, numer konta lub numer referencyjny dokumentu. Mo┼╝e to by─ç np. wyci─ůg bankowy wystawiony przez bank, rachunek za media, list z instytucji finansowej itp.
  6. Czy za ka┼╝dym razem musz─Ö potwierdza─ç swoj─ů to┼╝samo┼Ť─ç?
    Nie - je┼╝eli dokumenty zosta┼éy ju┼╝ pozytywnie zweryfikowane, nie ma konieczno┼Ťci, by ponownie potwierdza─ç swoj─ů to┼╝samo┼Ť─ç. Wyj─ůtkami s─ů wyga┼Ťni─Öcie okresu wa┼╝no┼Ťci lub utrata dokumentu. data wa┼╝no┼Ťci obu dokument├│w jest okre┼Ťlona na dokumencie, natomiast dla dokument├│w potwierdzaj─ůcych adres w przypadku braku daty wa┼╝no┼Ťci jest ona ustawiana na okres 2 lat od daty wystawienia dokumentu.
  7. Gdzie mog─Ö osobi┼Ťcie si─Ö zarejestrowa─ç i zleci─ç przelew?
    Mo┼╝na tego dokona─ç w punktach agencyjnych EasySend. Lokalizacje naszych agent├│w s─ů dost─Öpne pod adresem https://www.easysend.pl/agenci.
Kategoria: Moje konto
  1. Dlaczego nie mog─Ö si─Ö zalogowa─ç do mojego konta EasySend?
    • Sprawd┼║ poprawno┼Ť─ç wpisywanego adresu e-mail
    • Sprawd┼║ poprawno┼Ť─ç wpisywanego has┼éa (mo┼╝e w┼é─ůczony jest klawisz Caps Lock?)
    • Spr├│buj skorzysta─ç z innej przegl─ůdarki internetowej
    • Skorzystaj z opcji ÔÇ×Przypomnij has┼éoÔÇŁ
    • Skontaktuj si─Ö z Obs┼éug─ů Klienta
  2. Nie pamiętam swojego hasła do Panelu Klienta, co zrobić?
    Aby zresetowa─ç has┼éo dost─Öpu, kliknij ÔÇ×Nie pami─ÖtamÔÇŁ przy okienku logowania. Nast─Öpnie wprowad┼║ adres e-mail podany podczas rejestracji i u┼╝yj przycisku ÔÇ×Zresetuj has┼éoÔÇŁ. Na Tw├│j adres e-mail zostanie wys┼éana wiadomo┼Ť─ç z linkiem do zmiany has┼éa.
  3. Przy pr├│bie logowania otrzymuj─Ö wiadomo┼Ť─ç: ÔÇ×Twojego adresu e-mail nie ma w naszej bazie danychÔÇŁ, co nale┼╝y zrobi─ç?
    W pierwszej kolejno┼Ťci sprawd┼║, czy prawid┼éowo wpisany zosta┼é adres e-mail oraz has┼éo. Je┼Ťli w dalszym ci─ůgu otrzymujesz wiadomo┼Ť─ç ÔÇô oznacza to, ┼╝e Tw├│j Panel Klienta by─ç mo┼╝e nie zosta┼é aktywowany. W takim przypadku prosimy o kontakt z Obs┼éug─ů Klienta. Nie ma potrzeby ponownej rejestracji, je┼Ťli ju┼╝ korzysta┼ée┼Ť/-a┼Ť z naszych us┼éug, konsultant uaktywni Twoje konto.
Kategoria: Przelewy
  1. Jak wysłać przelew?
    W celu wys┼éania przelewu po zalogowaniu do Panelu Klienta EasySend nale┼╝y w pierwszym kroku wprowadzi─ç zlecenie przelewu. Wybieraj─ůc opcje ÔÇ×zle─ç przelewÔÇŁ system poprosi o wybranie odbiorcy. Je┼╝eli na Twojej li┼Ťcie nie masz jeszcze ┼╝adnego odbiorcy, wystarczy klikn─ů─ç ÔÇ×dodaj nowego odbiorc─ÖÔÇŁ. W drugim kroku nale┼╝y wprowadzi─ç kwot─Ö przelewu w walucie wej┼Ťciowej lub wyj┼Ťciowej i wybra─ç jeden z tryb├│w przelewu dost─Öpnych dla wybranego przez Ciebie kierunku. Nast─Öpnie wystarczy op┼éaci─ç zlecenie za pomoc─ů przelewu bankowego na wskazany przez system numer rachunku bankowego, za pomoc─ů karty p┼éatniczej lub szybkiej p┼éatnosci online.
  2. Jak dodać odbiorcę oraz jakie dane odbiorcy muszę uzupełnić?
    Po wej┼Ťciu w zak┼éadk─Ö ÔÇ×odbiorcyÔÇŁ lub klikni─Öciu opcji ÔÇ×zle─ç przelewÔÇŁ system przekieruje Ci─Ö do Twojej listy odbiorc├│w. W celu dodania nowego wystarczy wybra─ç opcj─Ö ÔÇ×dodaj nowego odbiorc─ÖÔÇŁ, uzupe┼éni─ç imi─Ö i nazwisko, kraj odbiorcy, walut─Ö oraz wybra─ç domy┼Ťlne przeznaczenie przelewu.

    Dane odbiorcy, jakich potrzebujemy, r├│┼╝ni─ů si─Ö w zale┼╝no┼Ťci od typu wybranego przez Ciebie przelewu.

    a) Przelewy z odbiorem got├│wki (odbi├│r got├│wki na poczcie w Polsce, odbi├│r got├│wki w innych krajach)
    Wysy┼éaj─ůc przelew z odbiorem got├│wki nale┼╝y wskaza─ç imi─Ö i nazwisko odbiorcy oraz kom├│rkowy numer telefonu, na kt├│ry zostanie wys┼éany kod uprawniaj─ůcy do odbioru got├│wki.

    b) Przelewy na konto bankowe
    Wysy┼éaj─ůc przelew na konto wystarczy uzupe┼éni─ç imi─Ö i nazwisko odbiorcy lub nazw─Ö firmy i numer rachunku w odpowiednim formacie (w zale┼╝no┼Ťci od wybranej waluty i kraju odbiorcy system poprosi o wstawienie danych rachunku w formacie krajowym lub w formacie IBAN).

    Przykładowo dla rachunków prowadzonych w Wielkiej Brytanii w walucie GBP należy wprowadzić numer rachunku w formacie: 6 cyfr sort code oraz 8 cyfr account number. Dla rachunków prowadzonych w walucie PLN należy wpisać tylko 26 cyfr numeru rachunku, dla pozostałych walut i kierunków numer rachunku należy uzupełnić w formacie IBAN

    c) Przelewy na kart─Ö
    Wysy┼éaj─ůc przelew na kart─Ö wystarczy uzupe┼éni─ç imi─Ö i nazwisko oraz numer karty odbiorcy.
  3. Jak dzia┼éaj─ů przekazy z odbiorem got├│wki?
    a) Odbi├│r got├│wki na poczcie w Polsce
    Po zatwierdzeniu przez nas przelewu, na podany numer telefonu kom├│rkowego odbiorcy wys┼éany zostanie sms z unikatowym kodem transakcji GIRO i numerem EasySend ÔÇô 99999999. Odbiorca mo┼╝e si─Ö uda─ç do dowolnego oddzia┼éu Poczty Polskiej i po okazaniu dokumentu to┼╝samo┼Ťci oraz podaniu kodu GIRO b─Ödzie m├│g┼é wyp┼éaci─ç ┼Ťrodki. Maksymalna kwota jednorazowego zlecenia Przelewu z Odbiorem w Got├│wce wynosi 20,000.00 PLN.

    b) Odbi├│r got├│wki w innych krajach
    Po zatwierdzeniu przez nas przelewu, na podany numer telefonu kom├│rkowego wys┼éany zostanie sms z unikatowym kodem transakcji (IntelExpress System) Odbiorca po okazaniu dokumentu to┼╝samo┼Ťci oraz podaniu kodu transakcji b─Ödzie m├│g┼é wyp┼éaci─ç ┼Ťrodki w dowolnym punkcie odbioru sieci IntelExpress. Dzienny limit przekaz├│w to r├│wnowarto┼Ť─ç 5600 USD.
  4. W jakim czasie odbiorca otrzyma ┼Ťrodki?
    a) Przelewy z odbiorem got├│wki (odbi├│r got├│wki na poczcie w Polsce, odbi├│r got├│wki w innych krajach)
    Dla odbioru got├│wki w punkcie czas dostarczenia to nawet 10 minut.

    b) Przelewy na konto bankowe
    Czas realizacji przelewu jest zale┼╝ny od wybranego kierunku oraz waluty i zostanie podany podczas wprowadzania przelewu. W zale┼╝no┼Ťci od wybranego rodzaju przelewu mo┼╝e zosta─ç zrealizowany w czasie nawet od 10 min do 1-3 dni roboczych.

    c) Przelewy na kart─Ö
    Przelewy na kart─Ö dostarczane s─ů do odbiorcy w czasie od 10 minut do maksymalnie jednego dnia roboczego.
  5. Jak mogę zapłacić za przelew
    Istniej─ů r├│┼╝ne metody p┼éatno┼Ťci za przelew: p┼éatno┼Ť─ç kart─ů (debetow─ů lub kredytow─ů), p┼éatno┼Ť─ç przy pomocy szybkiej p┼éatno┼Ťci online oraz p┼éatno┼Ť─ç przelewem bankowym. W przypadku p┼éatno┼Ťci kart─ů wystarczy wprowadzi─ç dane z karty, a ┼Ťrodki zostan─ů pobrane automatycznie.

    Je┼╝eli wybra┼ée┼Ť/-a┼Ť opcj─Ö p┼éatno┼Ťci przelewem bankowym, w├│wczas musisz osobi┼Ťcie przes┼éa─ç wymagane ┼Ťrodki na nasze konto bankowe, korzystaj─ůc z bankowo┼Ťci internetowej. Odpowiedni rachunek do wp┼éaty zostanie podany po wprowadzeniu zlecenia. Pami─Ötaj, by w tytule wpisa─ç numer klienta lub numer transakcji, kt├│ry umo┼╝liwi zidentyfikowanie wp┼éaty, w przeciwnym razie czas realizacji przelewu mo┼╝e si─Ö wyd┼éu┼╝y─ç.
  6. Co si─Ö stanie, je┼Ťli z┼éo┼╝─Ö zlecenie przelewu on-line, ale nie prze┼Ťl─Ö ┼Ťrodk├│w na realizacj─Ö zlecenia?
    Twoje zlecenie jest aktywne przez 24 godziny. Oznacza to, ┼╝e kurs wymiany zostanie zarezerwowany dla Ciebie na ten okres. Je┼Ťli po tym czasie nie odnotujemy wp┼éywu ┼Ťrodk├│w na nasze konto, zlecenie zostaje usuni─Öte.

    Je┼Ťli ┼Ťrodki zostan─ů nam przekazane po up┼éywie 24 godzin, kurs zlecenia mo┼╝e zosta─ç zmieniony na obowi─ůzuj─ůcy w chwili zaksi─Ögowania ┼Ťrodk├│w na naszym rachunku bankowym.
  7. Wys┼éa┼éem/-am ┼Ťrodki z banku, kiedy pojawi─ů si─Ö na Waszym koncie?
    Czas dostarczenia Twojego przelewu na nasze konto bankowe jest zale┼╝ny od kraju, z kt├│rego wysy┼éasz ┼Ťrodki oraz od czasu realizacji przelew├│w okre┼Ťlonego w Twoim banku. Najlepiej sprawdzi─ç to na stronie banku, z kt├│rego wysy┼éane s─ů ┼Ťrodki.
  8. Na jakie konta/waluty mog─Ö przelewa─ç pieni─ůdze
    a) Przelewy z odbiorem got├│wki (odbi├│r got├│wki na poczcie w Polsce, odbi├│r got├│wki w innych krajach)
    Odbiór gotówki w Polsce w punktach Poczty Polskiej jest możliwy tylko w walucie PLN. Odbiór gotówki w Ukrainie, Gruzji, Mołdawii, Armenii, Kazachstanie i Uzbekistanie możliwy jest w dwóch walutach: USD lub EUR.

    b) Przelewy na konta bankowe
    W zale┼╝no┼Ťci od kraju nadania realizujemy przelewy na konta prowadzone w r├│┼╝nych walutach (PLN, GBP, EUR, CHF, USD, CZK, AUD, BGN, SEK, NOK, HUF, RON, DKK). Realizujemy przelewy mi─Ödzynarodowe w tej samej walucie, np. GBP-GBP, EUR-EUR je┼╝eli zostaj─ů zlecone w ramach dw├│ch r├│┼╝nych kraj├│w. Nie realizujemy przelew├│w krajowych w tej samej walucie, np. PLN-PLN w Polsce.

    Na ┼╝yczenie klienta mo┼╝emy wykonywa─ç nietypowe transakcje, w kierunkach lub walutach niewymienionych powy┼╝ej ÔÇô mo┼╝liwe do zrealizowania wy┼é─ůcznie po kontakcie telefonicznym z naszym Biurem Obs┼éugo Klienta. Podczas kontaktu zostan─ů ustalone indywidualnie warunki na wybrane zlecenie.

    c) Przelewy na kart─Ö
    Przelewy na kart─Ö s─ů realizowane wy┼é─ůcznie na karty debetowe i kredytowe Mastercard w walucie UAH. Przelewy mo┼╝na realizowa─ç tylko na karty indywidualne.
  9. Gdzie mog─Ö znale┼║─ç informacj─Ö o aktualnym kursie wymiany walut?
    Aktualny kurs wymiany walut mo┼╝na w ka┼╝dej chwili sprawdzi─ç w naszym serwisie internetowym. Przelew realizowany jest zgodnie z kursem podanym w zleceniu przelewu, kt├│ry obowi─ůzuje przez 24 godziny.
  10. Po zleceniu przelewu otrzymuj─Ö wiadomo┼Ť─ç sms/ e-mail z pro┼Ťb─ů o kontakt. Co si─Ö dzieje z moim przelewem?
    W trosce o bezpiecze┼ästwo naszych us┼éug cz─Ö┼Ť─ç z transakcji jest przez nas dodatkowo weryfikowana. Celem przeprowadzenia kr├│tkiej weryfikacji prosimy o telefoniczny kontakt z Obs┼éug─ů Klienta lub pozostawienie w profilu aktualnego numeru telefonu, pod kt├│rym skontaktujemy si─Ö z Tob─ů.
  11. Czy mog─Ö sprawdzi─ç, na jakim etapie realizacji jest m├│j przelew?
    Tak. W zak┼éadce ÔÇ×Historia transakcjiÔÇŁ widoczne s─ů wszystkie dokonane przez Ciebie zlecenia przelew├│w.

    Status ÔÇ×ZrealizowaneÔÇŁ oznacza, ┼╝e przelew zosta┼é ju┼╝ skierowany do realizacji w banku i oczekuje na zaksi─Ögowanie po stronie banku odbiorcy lub (w przypadku przelew├│w z odbiorem got├│wki) ┼Ťrodki s─ů ju┼╝ gotowe do odbioru, a kod odbioru zosta┼é przes┼éany pod podany numer telefonu.

    Status ÔÇ×Oczekuj─ůceÔÇŁ oznacza, ┼╝e zlecenie zosta┼éo przez Ciebie wprowadzone i oczekuje na op┼éacenie. Je┼╝eli poprawnie op┼éaci┼ée┼Ť/-a┼Ť zlecenie, a jego status dalej jest oczekuj─ůcy mo┼╝e to oznacza─ç, ┼╝e przelew wymaga weryfikacji lub wymaga uzupe┼énienia dodatkowych dokument├│w.

    Status ÔÇ×W trakcie realizacjiÔÇŁ oznacza, ┼╝e zlecenie zosta┼éo poprawnie przez Ciebie op┼éacone i oczekuje na realizacj─Ö. Nied┼éugo zostanie wys┼éane do odbiorcy.

    Status ÔÇ×OdrzuconeÔÇŁ dotyczy tych zlece┼ä, kt├│re nie zosta┼éy op┼éacone w ci─ůgu 24 godzin od momentu wprowadzenia zlece┼ä lub zosta┼éy usuni─Öte z powodu braku weryfikacji lub zwrotu przelewu od odbiorcy.
  12. Co to jest przelew SuperFAST
    Przelew SuperFAST jest to przelew ekspresowy dost─Öpny w dni robocze w godzinach 07.00 - 17.00 GMT, dost─Öpny dla przelew├│w wysy┼éanych na rachunki w walucie PLN w Polsce oraz na rachunki prowadzone w walucie GBP w Wielkiej Brytanii. Przelew SuperFAST jest dostarczany na rachunek odbiorcy w czasie nawet od 10 minut. Czas dostarczenia przelewu mo┼╝e si─Ö r├│┼╝ni─ç w zale┼╝no┼Ťci od wybranego banku odbiorcy w Polsce. Dla przelew├│w SuperFAST zleconych na rachunki prowadzone w walucie PLN w Polsce po godzinie 14:00 GMT istnieje limit kwotowy 20 000 PLN.
  13. Zleci┼éem przelew FAST, kiedy ┼Ťrodki dotr─ů do odbiorcy?
    Przelewy wys┼éane na rachunki w Polsce prowadzone w walucie PLN s─ů dostarczane do odbiorcy w r├│┼╝nym czasie, zale┼╝nym od czasu zlecenia przelewu i dostarczenia ┼Ťrodk├│w na nasz rachunek. Je┼Ťli przelew zosta┼é zlecony i ┼Ťrodki na jego op┼éacenie dotr─ů na nasz rachunek przed godzin─ů 11.00 GMT to przelew zostanie dostarczony do odbiorcy w Polsce jeszcze w ten sam dzie┼ä. Je┼Ťli przelew zostanie zlecony i op┼éacony po godzinie 11.00 GMT to odbiorca otrzyma ┼Ťrodki nast─Öpnego dnia roboczego.

    Przelew zlecony na rachunek prowadzony w walucie GBP w Wielkiej Brytanii zostanie dostarczony do odbiorcy jeszcze w ten sam dzie┼ä, je┼Ťli zlecenie przelewu i ┼Ťrodki na jego op┼éacenie dotr─ů na nasz rachunek do godziny 16.00 GMT.

    Przelew zlecony na rachunek prowadzony w walucie innej ni┼╝ GBP, PLN zostanie dostarczony do odbiorcy w ci─ůgu 2-3 dni roboczych (w zale┼╝no┼Ťci od wybranego kraju i waluty).
  14. M├│j przelew ma status zatwierdzony, ale odbiorca jeszcze nie otrzyma┼é ┼Ťrodk├│w, dlaczego?
    Status przelewu ÔÇ×zatwierdzonyÔÇŁ oznacza, ┼╝e przelew zosta┼é przez nas wys┼éany i przekazany do realizacji w banku. Oznacza to, ┼╝e zaksi─Ögowanie przelewu le┼╝y po stronie banku odbiorcy i mo┼╝e zale┼╝e─ç od sesji ksi─Ögowania. Godziny ksi─Ögowania mo┼╝esz sprawdzi─ç w regulaminie banku odbiorcy.
  15. Czy mog─Ö otrzyma─ç potwierdzenie wykonanego przelewu?
    Tak, po ka┼╝dym zrealizowanym przelewie, zleconym on-line lub przez punkt agencyjny, potwierdzenie generowane jest automatycznie. Otrzymasz je na adres e-mail podany w Twoim profilu. Dodatkowo mo┼╝na je wygenerowa─ç z poziomu zak┼éadki ÔÇ×Historia transakcjiÔÇŁ. Istnieje r├│wnie┼╝ mo┼╝liwo┼Ť─ç dostarczenia wykazu zrealizowanych przelew├│w za wskazany okres po uprzednim kontakcie z Biurem Obs┼éugi Klienta.
  16. Nie mog─Ö wyp┼éaci─ç got├│wki ÔÇô dlaczego?
    a) Odbi├│r na poczcie
    W celu odbioru got├│wki podane w punkcie dane musz─ů zgadza─ç si─Ö z tymi wskazanymi w zleceniu przelewu. Sprawd┼║ poprawno┼Ť─ç danych: imi─Ö i nazwisko, kod transakcji, numer firmy. Je┼Ťli wszystkie dane s─ů poprawne, ale dalej wyst─Öpuje problem z odbiorem got├│wki ÔÇô skontaktuj si─Ö z nasz─ů Obs┼éug─ů Klienta.

    b) Odbi├│r w punkcie Intel Express na Ukrainie
    W celu odbioru got├│wki nale┼╝y wylegitymowa─ç si─Ö w punkcie odbioru got├│wki, a okazane dane musz─ů zgadza─ç si─Ö z tymi wskazanymi w zleceniu przelewu. Sprawd┼║ poprawno┼Ť─ç danych: imi─Ö i nazwisko oraz kod transakcji. Je┼Ťli wszystkie dane s─ů poprawne, ale dalej wyst─Öpuje problem z odbiorem got├│wki, skontaktuj si─Ö z infolini─ů operatora p┼éatno┼Ťci na Ukrainie ÔÇô Intel Express, pod numerem telefonu +380443383650.
  17. Gdzie mog─Ö odebra─ç pieni─ůdze wysy┼éaj─ůc przelew z odbiorem got├│wki?
    a) Polska - w dowolnym oddziale Poczty Polskiej

    b) Ukraina - w dowolnym oddziale: OschadBank PrivatBank, Ukrgasbank, Idustrial Bank, iBoxBank, Accordbank, Pravex Bank, Globus Bank, Cominvestbank, MIB, CominBank, Motor Bank, Zemelny Capital Bank, Unex Bank

    c) Gruzja - w dowolnym oddziale: Bank of Georgia, TBC Bank, Liberty Bank, VTB Georgia, IntelExpress Crystal, Terabank, Basis Bank, IntelExpress Head, Money Movers (Agents), IntelExpress Smart Finanse, IntelExpress Micro Business Capital, IntelExpress Moneta, Cartu Bank, Silk Road Bank, Credo, eMoney, IntelExpress Aplha Express, MonRem

    d) Armenia - w dowolnym oddziale: ArdShinInvestBank CJSC, VTB Armenia, AraratBank, ArmBusinessBank, ArmEconomBank, Unibank, InecoBank, ArtsakhBank, ID Bank, Evocabank

    e) Mołdawia - w dowolnym oddziale: Post of Moldova, Moldindconbank, Victoria Bank, EuroCreditBank

    f) Kazachstan - w dowolnym oddziale: Halyk Bank

    g) Uzbekistan - w dowolnym oddziale: Orient Finance Bank
  18. Nie korzystam z bankowo┼Ťci internetowej, czy mog─Ö wp┼éaci─ç ┼Ťrodki w oddziale banku na Wasze konto?
    Nie przyjmujemy wp┼éat got├│wkowych na nasze konto. Je┼Ťli potrzebujesz wp┼éaci─ç got├│wk─Ö, mo┼╝esz to zrobi─ç w naszych wybranych punktach agencyjnych.
Kategoria: Ochrona danych osobowych
  1. W jaki spos├│b chronione b─Öd─ů moje dane uzupe┼énione podczas rejestracji?
    Wszystkie dane klient├│w EasySend s─ů obj─Öte ┼Ťcis┼é─ů tajemnic─ů i s─ů przetwarzane w celu realizacji przekaz├│w pieni─Ö┼╝nych. Nasza firma posiada licencj─Ö ochrony danych osobowych (ICO) nr Z2973216.

    Spełniamy najwyższe międzynarodowe standardy w zakresie bezpieczeństwa.

    Wi─Öcej informacji, w tym zasady pozyskiwania i przetwarzania danych osobowych, mo┼╝na znale┼║─ç na stronie: https://www.easysend.pl/ochrona-danych-osobowych.
  2. W jakim celu wymagane jest udost─Öpnianie danych osobowych?
    ┼Üwiadczymy us┼éugi przelew├│w pieni─Ö┼╝nych, dlatego zbieramy i przetwarzamy niezb─Ödne dane - informacje podawane przy wype┼énianiu formularza (imi─Ö i nazwisko, adres, kopie dokument├│w weryfikuj─ůcych to┼╝samo┼Ť─ç lub ┼║r├│d┼éo pochodzenia pieni─Ödzy, numer telefonu, adres e-mail itd.).

    Rejestrujemy szczeg├│┼éy transakcji (kwota przelewu, waluta), korespondencj─Ö i rozmowy telefoniczne pomi─Ödzy firm─ů a klientami. Robimy to wy┼é─ůcznie w celu ulepszenia naszych us┼éug.

    U┼╝ytkownik ma prawo do wgl─ůdu w swoje dane, do ich poprawiania i aktualizowania.
Kategoria: Limity i dokumenty
  1. Dlaczego musz─Ö podawa─ç swoje dane podczas realizacji przelewu?
    Ma to zwi─ůzek z regulacjami prawnymi okre┼Ťlaj─ůcymi zasady mi─Ödzynarodowego przesy┼éania pieni─Ödzy. Wymagane i uznawane przez nas dane oraz dokumenty mog─ů si─Ö r├│┼╝ni─ç w zale┼╝no┼Ťci od kraju rejestracji oraz obywatelstwa nadawcy.
  2. Jakie dane identyfikacyjne muszę uzupełnić?
    Podstawowe wymagane przez nas dane identyfikacyjne to:
    • imi─Ö i nazwisko,
    • data urodzenia,
    • adres zamieszkania w kraju nadania,
    • pow├│d wykonywania przekaz├│w,
    • dane kontaktowe ÔÇô e-mail i (opcjonalnie) nr telefonu.
  3. Kiedy i jakie dokumenty muszę uzupełnić
    Konieczno┼Ť─ç dodania skan├│w lub zdj─Ö─ç dokument├│w wyst─ůpi w sytuacji, gdy suma Twoich przelew├│w przekroczy r├│wnowarto┼Ť─ç 1000 EUR w okresie 90 dni lub je┼Ťli wymaga tego kraj nadania lub kraj odbioru ┼Ťrodk├│w.

    System poinformuje Ci─Ö za pomoc─ů komunikatu, kiedy i gdzie nale┼╝y doda─ç dokumenty. Standardowe dokumenty, kt├│rych wymagamy do zwi─Ökszenia limitu to dokument potwierdzaj─ůcy to┼╝samo┼Ť─ç i dokument potwierdzaj─ůcy adres. Po ich dodaniu limit wysy┼éanych przelew├│w zostanie zwi─Ökszony do r├│wnowarto┼Ťci 15000 EUR w okresie 90 dni.

    Dla sumy przelew├│w przekraczaj─ůcej r├│wnowarto┼Ť─ç 15┬á000 EUR w okresie 90 dni nale┼╝y dostarczy─ç dokument potwierdzaj─ůcy ┼║r├│d┼éo pochodzenia ┼Ťrodk├│w.

    Dodatkowo, zgodnie z Regulaminem, Easysend mo┼╝e wymaga─ç od swoich klient├│w przedstawienia dodatkowych lub niestandardowych dokument├│w w zale┼╝no┼Ťci od oceny ryzyka danej transakcji.
  4. Jaki dokument potwierdzaj─ůcy to┼╝samo┼Ť─ç mog─Ö za┼é─ůczy─ç oraz w jakiej powinien by─ç formie?
    Dokument potwierdzaj─ůcy to┼╝samo┼Ť─ç powinien by─ç aktualny, zawiera─ç widoczne dane tj. imi─Ö i nazwisko, numer dokumentu, dat─Ö wydania i dat─Ö wa┼╝no┼Ťci.

    Zdjęcie lub skan dokumentu powinno być wyraźne, może być kolorowe lub czarno-białe, a wszystkie dane na nim czytelne i nie ucięte. Dokument może zostać do nas przesłany w formie wyraźnego zdjęcia lub w formie plików: png, jpg, jpeg, pdf, bmp lub tiff.

    Lista akceptowanych dokument├│w:
    • paszport,
    • EUR national ID card ÔÇô wydane na terenie pa┼ästwa cz┼éonkowskiego UE,
    • prawo jazdy wydane na terenie Zjednoczonego Kr├│lestwa Wielkiej Brytanii (nie jest akceptowane prawo jazdy wydane przez inne kraje),
    • pozwolenie na pobyt wydane na terenie pa┼ästwa cz┼éonkowskiego UE (dla obywateli pa┼ästw spoza UE).
  5. Jaki dokument potwierdzaj─ůcy adres mog─Ö za┼é─ůczy─ç oraz w jakiej powinien by─ç formie?
    Dokument potwierdzaj─ůcy adres nie mo┼╝e by─ç starszy ni┼╝ 3 miesi─ůce, powinien zawiera─ç widoczne dane tj. imi─Ö i nazwisko, adres, numer konta/numer referencyjny dokumentu/ dat─Ö wydania.

    Dokument może zostać do nas przesłany w formie wyraźnego zdjęcia lub w formie plików: png, jpg, jpeg, pdf, bmp lub tiff. Akceptowane przez nas dokumenty:
    • wyci─ůg z konta bankowego - z widocznym imieniem i nazwiskiem w┼éa┼Ťciciela konta, numerem konta, adresem, dat─ů wydania,
    • wyci─ůg z karty debetowej/kredytowej - z widocznym numerem karty,
    • council Tax - rachunek lub wezwanie do zap┼éaty - z widocznym numerem klienta/referencji,
    • potwierdzenie stypendium naukowego lub innego - z widocznym numerem klienta/referencji,
    • pozwolenie na posiadanie broni - z widocznym numerem klienta/referencji,
    • housing Benefit - z widocznym numerem klienta/referencji,
    • karta ID wydana przez Electoral Roll,
    • oficjalna korespondencja Inland Tax Revenue - z widocznym numerem klienta/referencji,
    • tax Credit.
    Inne dokumenty:
    • pe┼énomocnictwo - z widocznym numerem klienta/referencji,
    • wyci─ůg z historii kredytu mieszkaniowego - z widocznym numerem klienta/referencji,
    • brytyjskie prawo jazdy (wydane na terenie Anglii, Walii i Szkocji; prawo jazdy wydane na terenie Irlandii P├│┼énocnej nie s─ů akceptowane),
    • rachunek za media oraz telefon stacjonarny (nie uznajemy rachunk├│w za telefony kom├│rkowe) - z widocznym numerem klienta/referencji.
    Dodatkowo dokumenty akceptowane dla przelew├│w zleconych z odbiorem na Ukrainie:
    • pozwolenie na pobyt wydane przez pa┼ästwo cz┼éonkowskie UE,
    • prawo jazdy wydane na terenie pa┼ästwa cz┼éonkowskiego UE,
    • umowa najmu,
    • wyci─ůg bankowy,
    • pasek od wyp┼éaty (z adresem),
    • rachunek za media,
    • pismo urz─Ödowe,
    • list od pracodawcy potwierdzaj─ůcy adres zamieszkania.
  6. Jaki dokument potwierdzaj─ůcy ┼║r├│d┼éo pochodzenia ┼Ťrodk├│w mog─Ö za┼é─ůczy─ç?
    Dokument potwierdzaj─ůcy ┼║r├│d┼éo pochodzenia ┼Ťrodk├│w powinien jasno okre┼Ťla─ç i po┼Ťwiadcza─ç, sk─ůd pochodz─ů przesy┼éane ┼Ťrodki. Mo┼╝e to by─ç np. wyci─ůg bankowy, umowa sprzeda┼╝y, umowa kredytu, akt notarialny itp.
  7. Co si─Ö stanie, je┼╝eli klient EasySend odm├│wi zastosowania si─Ö do procedury przedstawienia dokument├│w?
    Je┼Ťli klient nie zastosuje si─Ö do wymog├│w przedstawienia dokumentu, EasySend ma prawo odm├│wi─ç realizacji przelewu. W przypadku podejrzenia prania pieni─Ödzy lub innego przest─Öpstwa, EasySend ma prawny obowi─ůzek poinformowania o tym odpowiednich w┼éadz bez konieczno┼Ťci powiadomienia o tym klienta.
Kategoria: Weryfikacja dwuetapowa
  1. Jakie s─ů korzy┼Ťci z weryfikacji dwuetapowej?
    Weryfikacja dwuetapowa pozwala zwi─Ökszy─ç bezpiecze┼ästwo Twoich danych i transakcji w EasySend. Taka weryfikacja minimalizuje ryzyko zmiany wra┼╝liwych danych przez osoby niepowo┼éane, poniewa┼╝ ka┼╝da wa┼╝na akcja w Panelu Klienta, musi zosta─ç dodatkowo potwierdzona poprzez wysy┼éany kod SMS czy inn─ů metod─Ö weryfikacji jak PIN czy biometryka.
  2. Czy weryfikacja dwuetapowa jest obowi─ůzkowa?
    Tak, weryfikacja dwuetapowa (Strong Customer Authentication) jest cz─Ö┼Ťci─ů wi─Ökszych zmian w systemach us┼éug p┼éatniczych, takich jak EasySend i staje si─Ö cz─Ö┼Ťci─ů nowych regulacji, kt├│re zaczynaj─ů obowi─ůzywa─ç od 14 wrze┼Ťnia. EasySend jako sp├│┼éka brytyjska jest nadzorowana przez FCA (Financial Conduct Authority) i dzia┼éaj─ůc w zgodzie z obowi─ůzuj─ůcymi regulacjami musi wprowadzi─ç obowi─ůzkow─ů weryfikacj─Ö dwuetapow─ů dla swoich Klient├│w.
    Tre┼Ť─ç rozporz─ůdzenia delegowanego: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:32018R0389
  3. Dlaczego nie otrzymuj─Ö wiadomo┼Ťci SMS?

    Je┼Ťli nie docieraj─ů do Ciebie wiadomo┼Ťci SMS, upewnij si─Ö czy Tw├│j telefon jest w zasi─Ögu sieci. Mo┼╝esz te┼╝ spr├│bowa─ç go wy┼é─ůczy─ç i w┼é─ůczy─ç ponownie lub wykona─ç po┼é─ůczenie testowe z jakimkolwiek numerem, aby potwierdzi─ç, ┼╝e telefon zosta┼é zlokalizowany przez sie─ç. Nast─Öpnie powt├│rz akcj─Ö, przy kt├│rej pojawi┼é si─Ö problem z otrzymaniem wiadomo┼Ťci SMS.

    Najcz─Östsz─ů przyczyn─ů problem├│w z dostarczaniem wiadomo┼Ťci SMS jest korzystanie z zagranicznego numeru telefonu lub z zasi─Ögu zagranicznej sieci telefonicznej. Je┼Ťli sytuacja si─Ö powtarza, skontaktuj si─Ö z naszym Biurem Obs┼éugi Klienta.

  4. Straciłem dostęp do numeru telefonu, który był używany do weryfikacji dwuetapowej. Co teraz?
    Mo┼╝esz zmieni─ç numer telefonu wykorzystywany do weryfikacji dwuetapowej. Aby to zrobi─ç musisz skontaktowa─ç si─Ö z naszym Biurem Obs┼éugi Klienta, kt├│re przeprowadzi z Tob─ů proces zmiany numeru do weryfikacji dwuetapowej.
  5. Jaki jest koszt weryfikacji dwuetapowej?
    Weryfikacja dwuetapowa jest bezp┼éatna. Nie ponosisz ┼╝adnych koszt├│w zwi─ůzanych z otrzymywanymi SMS-ami ani z obs┼éug─ů ca┼éego procesu.

Kontakt

Widok na Tower Bridge, Londyn, EasySend w UK

EasySend w UK

Pon. - Pt.: 07:30 - 17:30
Sobota: 10:00 - 14:00
EasySend Ltd
35 High Street
London W5 5DB, United Kingdom
Widok na Żuraw, Gdańsk, EasySend w Polska

EasySend w PL

Pon. - Pt.: 08:30 - 18:30
Sobota: 11:00 - 15:00
EasySend Polska Sp. z o.o.
ul. Grunwaldzka 223
80-266 Gdańsk, Polska

Konsultanci

Zadzwo┼ä do nas albo wy┼Ťlij nam wiadomo┼Ť─ç na adres: pomoc@easysend.pl - ch─Ötnie Ci pomo┼╝emy!

Nasz zespół