REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DLA KLIENTA INDYWIDUALNEGO

1      WPROWADZENIE

1.1 Easysend LTD (“Easysend”) świadczy usługi, które umożliwiają Klientowi przesyłanie pieniędzy i dokonywanie płatności w walutach obcych za granicą za pośrednictwem naszej strony internetowej, Easysend.pl i Easysend.eu, naszej aplikacji mobilnej i webowej (“Usługi”).

1.2 Easysend Ltd jest instytucją płatniczą, w pełni upoważnioną do świadczenia usług przekazów pieniężnych i jest nadzorowana przez brytyjskiego nadzorcę Financial Conduct Authority (numer licencji FRN 593364) na podstawie przepisów dotyczących usług płatniczych z 2017 roku.

1.3 Nasze Usługi obejmują między innymi:

1.3.1 przelewy,

1.3.2 wymiana walut.

1.4 Wszelkie odniesienia do “nasz”, “nas”, „naszej” lub “Firmy” w niniejszym Regulaminie uznaje się za odnoszące się do Easysend i obejmujące, w stosownych przypadkach, pracowników, dyrektorów, następców, podmioty stowarzyszone i cesjonariuszy.

1.5 Korzystanie przez Klienta z Witryny, Aplikacji i Usług (w tym uzyskiwanie dostępu, przeglądanie lub rejestracja w celu korzystania z Witryny) potwierdza bezwarunkową zgodę Klienta na przestrzeganie niniejszych Warunków i jest uzależnione od ich ciągłego przestrzegania.

1.6 Korzystając ze strony internetowej, Aplikacji i Usług, Klient akceptuje i zgadza się na związanie i przestrzeganie niniejszego Regulaminu oraz naszych odniesień w niniejszym dokumencie. Jeśli Klient nie zgadza się z niniejszymi Warunkami, nie może uzyskiwać dostępu do Witryny, Aplikacji, rejestrować się u nas ani korzystać z Usług.

1.7 Firma zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w dowolnym momencie poprzez wprowadzenie zmian w niniejszej Witrynie. Dalsze korzystanie przez Klienta z Witryny po opublikowaniu takich zmian będzie uważane za akceptację zmienionych Warunków. Zaktualizowany Regulamin zastąpi wszystkie poprzednie wersje.

1.8 Niniejsza Umowa wchodzi w życie w momencie zarejestrowania się u nas przez Klienta i będzie obowiązywać do momentu jej rozwiązania przez Klienta lub przez nas.

2      O NAS

2.1. Easysend Ltd z siedzibą w Belfaście (numer rejestracyjny firmy NI607336) 55-59 Adelaide Street, BT2 8FE. Biuro to nie jest publicznie otwarte dla Klientów ani innych osób postronnych.

2.2. Easysend Ltd jest instytucją płatniczą, w pełni upoważnioną do świadczenia usług przekazów pieniężnych i jest nadzorowana przez brytyjskiego nadzorcę, Financial Conduct Authority (numer licencji FRN 593364) na podstawie Przepisów dotyczących usług płatniczych z 2017 roku.

3     DOSTĘP DO USŁUGI

3.1. Aby uzyskać dostęp do Witryny, Aplikacji oraz naszych Usług i korzystać z nich, Klient musi mieć ukończone osiemnaście (18) lat lub być pełnoletni w prowincji lub na terytorium zamieszkania Klienta.

3.2. Klient musi mieć możliwość zawierania prawnie wiążących umów zgodnie z obowiązującym prawem, w tym lokalnymi przepisami w jurysdykcji, w której mieszka Klient. Firma może w dowolnym momencie poprosić Klienta o okazanie dowodu potwierdzającego wiek Klienta.

3.3. Jako Użytkownik, Klient musi mieć możliwość zawierania prawnie wiążących umów zgodnie z obowiązującym prawem, w tym lokalnymi przepisami w jurysdykcji Klienta.

3.4. Firma nie jest zobowiązana do realizacji transakcji Klienta. Klient składa wniosek o przetworzenie przez Firmę transakcji w imieniu Klienta i wyrażenie zgody na jej realizację, które Firma może, według własnego uznania, zaakceptować lub odrzucić.

3.5. Klient może wycofać zgodę na wykonanie transakcji w dowolnym momencie, dopóki Firma nie otrzyma środków przeznaczonych na realizację tej transakcji. Po otrzymaniu środków anulowanie transakcji może być niemożliwe. Klient może również wycofać zgodę na realizację serii transakcji — w takim przypadku wszystkie przyszłe transakcje z tej serii będą uznawane za nieautoryzowane.

3.6. Firma może, według własnego uznania, odmówić realizacji lub anulować każde żądanie wykonania transakcji, a także nałożyć limity na Kwotę Transakcji (zgodnie z definicją w Sekcji 5.2). Może to dotyczyć pojedynczych transakcji lub sumy transakcji łącznie i może być stosowane do jednego zestawu danych rejestracyjnych lub jednego Instrumentu Płatniczego (zgodnie z definicją w Sekcji 6.1), jak również do powiązanych zestawów danych rejestracyjnych lub Instrumentów Płatniczych.

3.7. W takich przypadkach Firma niezwłocznie poinformuje Klienta o swojej decyzji i zwróci otrzymaną Kwotę Transakcji, pod warunkiem, że nie zabraniają tego obowiązujące przepisy prawa.

3.8. Aby uzyskać dostęp do niektórych Usług, takich jak Program Poleceń, Klient może zostać poproszony o wyrażenie zgody na dodatkowe warunki.

4      KORZYSTANIE Z USŁUGI

4.1 Klient nie musi zakładać profilu Easysend, aby odwiedzać lub korzystać z większości obszarów naszej strony internetowej lub aplikacji. Jednakże, aby korzystać z Usługi i uzyskać dostęp do zastrzeżonych obszarów naszej Witryny i/lub Aplikacji, Klient będzie musiał zarejestrować się i skonfigurować u nas Profil (“Profil Klienta”).

4.2 Korzystanie przez Klienta z Usługi wymaga posiadania Profilu na witrynie www.easysend.pl lub www.easysend.eu. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za swój Profil oraz za zachowanie jego poufności i bezpieczeństwa, w tym za wszystkie powiązane hasła i kody dostępu, a także wszelkie transakcje lub działania – niezależnie od tego, czy zostały zainicjowane przez Klienta, czy przez inne osoby, które uzyskały dostęp do Profilu, za zgodą Klienta lub bez niej.

4.3 Klient musi:

4.3.1 regularnie zmieniać hasło i/lub kod dostępu oraz upewnić się, że nie są one używane na innych kontach internetowych,

4.3.2 skontaktować się z nami, jeśli ktokolwiek poprosi o hasło i/lub kod dostępu do Easysend Klienta,

4.3.3 zawsze przestrzegać zalecanych praktyk zarządzania hasłami i/lub kodami dostępu,

4.3.4 skonfigurować uwierzytelnianie dwuskładnikowe w razie potrzeby,

4.3.5 dbać o bezpieczeństwo konta e-mail Klienta. Klient może zresetować hasło do Profilu Klienta i/lub kod dostępu przy użyciu adresu e-mail Klienta. Powiadom nas natychmiast, jeśli adres e-mail klienta zostanie naruszony.

4.4 Klient nie może:

4.4.1 ujawniać hasła, kodu dostępu ani numeru referencyjnego Profilu Klienta w Easysend,

4.4.2 zezwalać komukolwiek na dostęp do Profilu Klienta w Easysend lub obserwować, jak Klient uzyskuje do niego dostęp,

4.4.3 korzystać z jakichkolwiek funkcji, które pozwalają na przechowywanie danych logowania, Klienta, haseł lub kodu dostępu przez komputer lub przeglądarkę, z których korzysta Klient, lub w inny sposób buforowania,

4.4.4 robić czegokolwiek, co może zagrozić procesowi uwierzytelniania dwuskładnikowego.

4.5 Klient musi upewnić się, że wprowadza nazwę użytkownika, hasło i/lub kod dostępu Klienta Easysend wyłącznie w naszej oficjalnej aplikacji (pobranej z iOS App Store, Android Google Play) lub, jeśli za pośrednictwem przeglądarki, www.easysend.pl lub www.easysend.eu. Należy pamiętać, że oszuści mogą wysyłać e-maile i wiadomości SMS zawierające linki do fałszywych portali logowania mających na celu wyłudzenie danych logowania klienta i danych uwierzytelniania dwuskładnikowego. Ponadto przestępcy mogą umieszczać złośliwe reklamy w wyszukiwarkach, które prowadzą do fałszywych stron internetowych podszywających się pod zaufane firmy, w tym Easysend.

4.6 Dodatkowe środki bezpieczeństwa:

4.6.1 zawsze sprawdzaj adres URL Witryny przed wprowadzeniem danych logowania Klienta. Zabezpieczona strona internetowa Easysend zawsze zaczyna się od “https://” i wyświetla ikonę kłódki w pasku adresu.

4.6.2 Należy zachować ostrożność w przypadku wszelkich niechcianych wiadomości z prośbą o podanie danych Profilu Klienta Easysend lub skierowaniem Klienta do zalogowania się. Easysend nigdy nie poprosi Klienta o ujawnienie pełnego hasła lub kodu dostępu.

4.6.3 Regularnie sprawdzaj aktywność w Profilu Easysend oraz historię transakcji. Wszelkie podejrzane lub nierozpoznane transakcje należy natychmiast zgłaszać do naszego zespołu obsługi klienta.

4.7 Klient zobowiązuje się do natychmiastowego powiadomienia Easysend w przypadku podejrzenia, że padł ofiarą oszustwa lub w przypadku nieuprawnionego użycia Profilu Klienta, jakiejkolwiek usługi świadczonej za pośrednictwem Profilu Klienta lub hasła i kodu dostępu związanego z Profilem Klienta. Klient zgadza się również na udzielenie pomocy zgodnie z żądaniem w celu powstrzymania lub naprawienia wszelkich naruszeń bezpieczeństwa związanych z Profilem Klienta. Klient może skontaktować się z naszym zespołem pomocy technicznej za pośrednictwem sekcji “Skontaktuj się z nami” na naszej stronie internetowej lub w aplikacji lub wysyłając wiadomość e-mail na adres office@easysend.pl.

4.8 Klient zobowiązuje się do dostarczania dokładnych, aktualnych i kompletnych informacji na swój temat na żądanie oraz do niezwłocznego informowania nas o wszelkich zmianach, aby zapewnić ich stałą zgodność z rzeczywistością.

4.9 Kiedy Klient dokonuje przelewu za naszym pośrednictwem, jest odpowiedzialny za upewnienie się, że wszystkie dane przelewu są kompletne, dokładne i poprawne (w tym między innymi dane bankowe Odbiorcy i jego dane bankowe). Firma może nie zawsze być w stanie zezwolić Klientowi na zmianę szczegółów przelewu Klienta po przesłaniu ich do przetwarzania i będą one traktowane jako poprawne (nawet jeśli popełniono błąd). Klient może być uprawniony do zwrotu pieniędzy w pewnych okolicznościach. Klient może samodzielnie anulować zlecenie przelewu tylko w momencie, kiedy ma status nieopłacony. W momencie opłaconego już przelewu, anulowanie może nastąpić tylko poprzez kontakt telefoniczny, mailowy lub na czacie z naszym Działem Obsługi Klienta. Jeśli Klient poda nieprawidłowe informacje w instrukcjach płatniczych Klienta, Firma dołoży uzasadnionych starań, aby odzyskać środki dla Klienta, ale nie jest to gwarantowane i Firma może być zmuszona do obciążenia Klienta za tę usługę.

4.10 Klient musi powiadomić nas, wysyłając wiadomość e-mail na adres office@easysend.pl, o wszelkich nieautoryzowanych lub nieprawidłowo zainicjowanych lub wykonanych transakcjach płatniczych, gdy tylko Klient dowie się o nich i nie później niż 13 miesięcy po dacie obciążenia, aby być uprawnionym do skorygowania błędu.

5      PŁATNOŚCI

5.1 Nasza Usługa umożliwia Klientom (“Nadawca”, który zamierza wysłać środki za pośrednictwem przelewu) wysyłanie pieniędzy z dowolnego kraju, w którym Firma prowadzi działalność (“Obsługiwane Kraje”) do dowolnej osoby lub firmy w tym samym lub innym Obsługiwanym Kraju (“Odbiorca”).

5.1.1 Lista obsługiwanych krajów jest aktualizowana na bieżąco. Aby zapoznać się z najnowszą listą, sprawdź nasz kalkulator na stronie internetowej lub w aplikacji.

5.1.2 Easysend zastrzega sobie prawo do zakończenia świadczenia usług w dowolnym Obsługiwanym Kraju bez uprzedzenia.

5.2 Aby wysłać pieniądze do odbiorcy, Klient jest zobowiązany podać szczegóły płatności, które mogą obejmować m.in. imię i nazwisko odbiorcy, adres, numer konta, kod identyfikacyjny banku („SWIFT” lub „BIC”, jeśli dotyczy), numer telefonu, tytuł płatności (jeśli dotyczy) oraz kwotę przelewu („Kwota transakcji”). Zakres wymaganych danych zależy od rodzaju usługi płatniczej lub zlecenia wybranego przez Klienta i jest każdorazowo określany w formularzu płatności lub w komunikacji w Serwisie.

5.3 Przed złożeniem zlecenia Użytkownik zobowiązany jest upewnić się, że wszystkie szczegóły są poprawne. Błędne informacje mogą skutkować opóźnieniami w realizacji transakcji lub jej anulowaniem. Easysend może, według własnego uznania, podjąć próbę anulowania przelewu na żądanie Użytkownika, ale nie gwarantuje sukcesu, jeśli przelew został już autoryzowany i wysłany (patrz sekcja “Anulowanie przelewu i zwrot pieniędzy”).

5.4 Przed potwierdzeniem transakcji Easysend poinformuje Użytkownika o kursie wymiany walut, który ma zostać zastosowany, oraz o opłacie transakcyjnej (“Opłata Transakcyjna”).

5.5 Użytkownik otrzyma również szacunkową kwotę, którą odbiorca otrzyma po przeliczeniu waluty i potrąceniu Opłaty transakcyjnej (“Kwota Wypłaty”). Rzeczywista kwota wypłaty może się różnić ze względu na dodatkowe opłaty pobierane przez banki lub inne instytucje – szczegóły w sekcji 8 “Inne opłaty i koszty”.

5.6 Po zainicjowaniu transakcji wygenerujemy unikalny numer ID transakcji oraz instrukcję dotyczącą sposobu zapłaty za transakcję wybraną metodą płatności, dostępną dla wybranych danych płatności.

5.7 Środki zostaną przekazane odbiorcy w kraju wskazanym w formularzu online. Po zaakceptowaniu transakcji i otrzymaniu przez Easysend Kwoty Transakcji oraz Opłaty Transakcyjnej, przelejemy środki do odbiorcy w wybranej walucie i w wybranym czasie przetwarzania.

5.8 Nie informujemy odbiorcy o dostępności środków na jego koncie.

5.9 Przechowujemy dane odbiorcy, aby ułatwić przyszłe transakcje z tym samym beneficjentem.

5.10 Dokładamy wszelkich starań, aby przetwarzać transakcje możliwie jak najszybciej, jednak mogą one zostać opóźnione lub anulowane z różnych powodów, w tym: weryfikacji tożsamości, walidacji instrukcji transakcji, konieczności nawiązania kontaktu z Klientem, spełnienia wymogów prawnych, dostępności walut oraz zgodności z procedurami partnerów.

5.11 Czas przetwarzania podany na stronie internetowej oraz w niniejszych warunkach odzwierciedla “realny” czas obsługi i nie stanowi gwarancji realizacji pojedynczej transakcji.

5.12 W niniejszych warunkach “Dzień roboczy” oznacza dzień inny niż sobota, niedziela lub dzień ustawowo wolny od pracy w Wielkiej Brytanii lub w kraju nadawcy/odbiorcy, kiedy banki są zamknięte.

5.13 Banki mają określone godziny graniczne dla przyjmowania i przekazywania płatności elektronicznych. Easysend nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia wynikające z przekazania środków lub zleceń płatniczych po upływie tych godzin.

5.14 Dbamy o bezpieczeństwo Twoich środków. Współpracujemy z instytucjami finansowymi, które przechowują środki klientów oddzielnie od naszych środków własnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Środki są chronione, tak aby w przypadku niewypłacalności instytucji roszczenia użytkowników usług płatniczych były zaspokajane ze środków zabezpieczonych wobec innych wierzycieli (z wyłączeniem kosztów związanych z ich dystrybucją). Proces ten będzie prowadzony przez syndyka, a nie przez nas. Firma stosuje podejście zabezpieczające polegające na oddzielaniu pieniędzy Klientów od własnych środków

6. dane dotyczące płatności

6.1 Firma poprosi Klienta o podanie szczegółów Instrumentu płatniczego, z którego Klient chce skorzystać, takiego jak, karta debetowa lub konto bankowe Klienta (“Instrument płatniczy”), aby Firma mogła pobrać płatność od Klienta, gdy Klient zainicjuje transakcję.

6.2 Użytkownik wyraża zgodę na obciążenie wybranego Instrumentu Płatniczego kwotą transakcji i opłatą transakcyjną. Użytkownik oświadcza również, że jest prawowitym właścicielem dostarczonego Instrumentu Płatniczego i że wszystkie podane przez niego dane są poprawne.

6.3 W przypadku nieudanej płatności lub niewystarczających środków, Użytkownik zgadza się, że możemy podjąć próbę ponownego obciążenia jego Instrumentu płatniczego.

6.4 Użytkownik działa tylko i wyłącznie we własnym imieniu, dlatego nie może składać zleceń ani otrzymywać transakcji w imieniu osób trzecich.

6.5 Easysend nie ponosi odpowiedzialności za opłaty i koszty związane z korzystaniem z wybranego Instrumentu Płatniczego, takie jak opłaty za przekroczenie dostępnych środków lub koszty związane z traktowaniem transakcji jako zaliczki gotówkowej przez dostawców kart kredytowych.

7. WYMIANA

7.1 Odpowiedni kurs wymiany walut zostanie przedstawiony Użytkownikowi w momencie złożenia wniosku o płatność.

7.2 “Kurs wymiany” odnosi się do aktualnego kursu dla danej pary walutowej, którą oferujemy. Zazwyczaj stawka ta jest dostarczana przez zewnętrznego dostawcę stawek referencyjnych, która może ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia.

7.3 Po utworzeniu przelewu przekażemy Użytkownikowi informacje o gwarantowanej stawce i czasie jego trwania, jednak czas ten może się wydłużyć, jeśli przelew został zainicjowany w weekend lub w dzień wolny od pracy.

7.4 Aby skorzystać z gwarantowanego kursu Wymiany, musimy otrzymać od Klienta środki w okresie obowiązywania tego kursu. Użytkownik może sprawdzić status swojej wpłaty, logując się do Panelu Klienta Easysend.

7.5 W przypadku, gdy otrzymamy środki Użytkownika po upływie okresu gwarancji, transakcja może zostać anulowana

7.6 Jeśli kurs wymiany zmieni się o 5% lub więcej w czasie trwania gwarantowanego kursu, możemy, według własnego uznania, zawiesić transakcję na określony czas lub anulować ją i zwrócić Ci pieniądze.

7.7 Możemy w dowolnym momencie zmienić warunki gwarantowanych kursów lub zawiesić tę funkcję bez podania przyczyny.

7.8 Przed potwierdzeniem transakcji wyświetlimy łączną kwotę (Kwotę Transakcji, Opłatę Transakcyjną i inne opłaty) oraz obowiązujący kurs wymiany. Na tym etapie Użytkownik może zrezygnować z transakcji.

8. INNE OPŁATY I KOSZTY

8.1 W przypadku, gdy transakcja wiąże się z kosztami dla Easysend (np. opłatami za zwrot lub innymi opłatami), wyrażasz zgodę możliwość doliczenia dodatkowych opłat.

8.2 Użytkownik zrzeka się prawa do dochodzenia zwrotu środków w sytuacjach, w których zaistniały problem nie wynika z winy ani nie leży w gestii Easysend, w szczególności w przypadkach sporu z Odbiorcą lub braku wystarczających środków na Instrumencie Płatniczym. Jeśli będziemy musieli dochodzić swoich praw w związku z takim żądaniem, możemy pobrać opłatę za koszty poniesione w związku z potrąceniem jej z konta użytkownika.

8.3 W celu pobrania płatności Użytkownik upoważnia nas do pobrania środków z dowolnego Instrumentu Płatniczego, zgodnie z wymogami prawa.

8.4 Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek opłaty związane z korzystaniem z danego Instrumentu Płatniczego, takie jak opłaty za przekroczenie limitu lub dodatkowe odsetki wynikające z traktowania transakcji przez dostawców kart.

8.5 Nie masz prawa do odsetek za czas przelewu środków. Easysend może w każdej chwili ustawić limity kwot przelewów.

8.6 W niektórych przypadkach możesz zostać obciążony opłatami przez pośredników bankowych. Easysend nie ponosi odpowiedzialności za ich pokrycie.

9. GROMADZENIE INFORMACJI

9.1 Prawo Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej wymaga, aby wszystkie instytucje finansowe uzyskiwały, weryfikowały i rejestrowały informacje identyfikujące wszystkich swoich klientów. W związku z tym możemy poprosić Użytkownika o podanie danych osobowych i możemy skonsultować się z innymi źródłami w celu uzyskania tych informacji.

9.2 Firma może być zobowiązana do zażądania od Klienta danych osobowych i może również zgodnie z prawem skonsultować się z innymi źródłami w celu uzyskania tych informacji zgodnie z naszymi zobowiązaniami wynikającymi z przepisów o praniu brudnych pieniędzy z 2017 r. i wszelkich innych obowiązujących przepisów prawa Wielkiej Brytanii lub kraju, z którego środki są przekazywane lub otrzymywane.

9.3 Firma może wymagać następujących środków weryfikacji: fotograficznego dowodu tożsamości Klienta, takiego jak kopia paszportu Klienta lub inna forma identyfikacji, dowód zamieszkania i/lub dowód źródła pochodzenia funduszy.

9.4 Firma zastrzega sobie prawo do zażądania od Klienta wyżej wymienionych dokumentów, a także innych informacji uzupełniających.

9.5 Zgodnie z prawem możemy być zobowiązani do udostępniania informacji o Użytkowniku, korzystaniu z usługi oraz zleceniach płatniczych organom rządowym, innym właściwym organom, instytucjom i partnerom biznesowym, w tym audytorom i/lub agencjom windykacyjnym, zgodnie z opisem w naszej Polityce Prywatności.

9.6 Oprócz weryfikacji Nadawców możemy, według własnego uznania, sprawdzać również inne strony zaangażowane w określone transakcje, w tym Odbiorców. Działania te podejmowane są w celu zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oraz wewnętrznymi politykami zarządzania ryzykiem.

10. Anulowanie przelewu i zwrot pieniędzy

10.1 Użytkownik może anulować przelew przed realizacją transakcji, postępując zgodnie z instrukcjami w naszym Centrum Pomocy. Po realizacji transakcji nie ma możliwości anulowania przelewu.

10.2 W przypadku chęci anulowania transakcji lub wystąpienia z prośbą o zwrot pieniędzy, należy wysłać wiadomość e-mail na adres biuro@easysend.pl lub skontaktować się z firmą, korzystając z danych kontaktowych podanych w Regulaminie.

10.3 W przypadku, gdy Nadawca chce anulować przelew, który został już zaksięgowany na koncie Odbiorcy, Easysend nie gwarantuje sukcesu, ale podejmie odpowiednie kroki w celu odzyskania środków. Możemy pobrać opłatę odzwierciedlającą nasz wkład w próbę odzyskania danych.

10.4 Rozpatrzymy prośbę o zwrot pieniędzy, jeśli będziemy w stanie zidentyfikować Użytkownika jako Nadawcę.

10.5 Zwroty będą dokonywane na Instrument Płatniczy, z którego została dokonana transakcja, chyba że nie będziemy w stanie zidentyfikować rachunku bankowego Nadawcy.

10.6 W przypadku cofnięcia transakcji, Easysend zwróci kwotę transakcji, z wyłączeniem wszelkich uzasadnionych opłat.

10.7 Użytkownik ma prawo do odzyskania pełnej kwoty przelewu, jeśli:

10.7.1 dokładna kwota nie była znana w momencie udzielenia zgody na transakcję,

10.7.2 kwota ta przekroczyła oczekiwaną wartość. Użytkownik może ubiegać się o zwrot pieniędzy w ciągu ośmiu tygodni od daty obciążenia, a zwrot zostanie dokonany w ciągu 10 dni roboczych. W przypadku odmowy wyjaśnimy powody i wskażemy procedurę odwoławczą.

11.  PRAWO DO KORZYSTANIA ZE STRONY INTERNETOWEJ I APLIKACJI

11.1 Easysend udziela Klientowi ograniczonego, niewyłącznego, niezbywalnego i odwołalnego prawa do dostępu i korzystania z Profilu Easysend wyłącznie do użytku osobistego i wyłącznie w związku z Usługami świadczonymi przez Easysend.

11.2 Klient zobowiązuje się do powstrzymania się od następujących działań, bez względu na sposób ich realizacji:

11.2.1 modyfikowania, dekompilowania, analizowania, odtwarzania lub podejmowania prób odtworzenia kodu źródłowego jakiegokolwiek składnika serwisu internetowego lub aplikacji Easysend, chyba że takie działanie dopuszczają bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa,

11.2.2 kopiowania, powielania, rozpowszechniania, udostępniania publicznego lub wykorzystywania jakiejkolwiek części serwisu internetowego lub aplikacji w sposób wykraczający poza zakres licencji, bez uprzedniej, wyraźnej zgody Easysend wyrażonej na piśmie,

11.2.3 korzystania z platformy w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, postanowieniami Regulaminu lub z naruszeniem praw lub dóbr osobistych osób trzecich,

11.2.4 wykorzystywania jakichkolwiek zautomatyzowanych narzędzi, w tym botów, crawlerów, skryptów lub innych technologii służących do indeksowania, zbierania danych lub ingerencji w działanie serwisu lub aplikacji, bez uprzedniej zgody Easysend.

11.3 Wszelkie treści, znaki towarowe, oznaczenia identyfikujące, projekty graficzne, układ graficzny (layout), elementy interfejsu użytkownika, oprogramowanie, bazy danych oraz inne technologie stanowiące część serwisu internetowego lub aplikacji mobilnej Easysend stanowią własność intelektualną Easysend Ltd lub jej licencjodawców i podlegają ochronie prawnej, w szczególności na podstawie przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, prawie własności przemysłowej oraz przepisach o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Dostęp do platformy oraz korzystanie z niej nie skutkuje przeniesieniem na Klienta jakichkolwiek praw własności ani praw własności intelektualnej, poza zakresem licencji udzielonej w §11.1.

11.4 Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszelkie opłaty wynikające z korzystania z aplikacji Easysend, które mogą zostać naliczone przez operatora sieci komórkowej, w szczególności za transmisję danych, wiadomości SMS lub inne usługi telekomunikacyjne niezbędne do korzystania z aplikacji.

11.5 Easysend zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia lub trwałego zablokowania dostępu Klienta do Profilu Klienta, aplikacji mobilnej lub określonych funkcji platformy, bez uprzedniego powiadomienia, w przypadku:

11.5.1 naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu,

11.5.2 podejrzenia, że korzystanie z Usług może spowodować szkodę dla Easysend, innych Klientów lub osób trzecich,

11.5.3 wykorzystywania Usług w sposób niezgodny z ich przeznaczeniem, nielegalny lub mogący zagrażać bezpieczeństwu systemów Easysend.

12. BEZPIECZEŃSTWO TECHNICZNE I ODPOWIEDZIALNOŚĆ UŻYTKOWNIKA

12.1 Klient ponosi odpowiedzialność za zapewnienie, że jego urządzenia, systemy operacyjne, oprogramowanie oraz dostęp do Internetu są prawidłowo skonfigurowane i dostosowane do korzystania z Usług oferowanych przez Easysend. W szczególności Klient zobowiązany jest do:

12.1.1 korzystania z aktualnych wersji oprogramowania i przeglądarek,

12.1.2 utrzymywania niezawodnego połączenia z siecią,

12.1.3 stosowania odpowiednich środków zabezpieczających, takich jak zapory sieciowe (firewalle) czy oprogramowanie antywirusowe.

12.2 Easysend dokłada należytej staranności, aby świadczyć Usługi w sposób bezpieczny, stabilny i wolny od zagrożeń technicznych, jednak nie gwarantuje, że Usługi będą całkowicie wolne od wad, błędów, przerw technicznych, awarii systemowych, złośliwego oprogramowania ani innych zagrożeń cyfrowych. Klient jest zobowiązany do podejmowania stosownych działań w celu ochrony własnych systemów, danych oraz urządzeń końcowych, w szczególności poprzez stosowanie aktualnego i skutecznego oprogramowania zabezpieczającego.

12.3 Easysend nie ponosi odpowiedzialności za szkody, utratę danych, przerwy w dostępie, zakłócenia w funkcjonowaniu urządzeń ani inne negatywne skutki wynikające z:

12.3.1 działania złośliwego oprogramowania (w tym wirusów, trojanów, robaków, spyware),

12.3.2 ataków typu DDoS (Distributed Denial of Service),

12.3.3 innych zagrożeń wynikających z cyberataków, jeśli zostały one spowodowane w związku z korzystaniem przez Klienta z Usług, pobieraniem treści z platformy Easysend lub zewnętrznych linków udostępnianych w ramach platformy.

12.4 Klient zobowiązany jest do samodzielnego wdrażania i utrzymywania aktualnych mechanizmów cyberbezpieczeństwa, adekwatnych do poziomu ryzyka. Easysend nie gwarantuje, że pliki, treści lub inne materiały dostępne za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji mobilnej będą wolne od złośliwego kodu, wirusów, koni trojańskich lub innych szkodliwych składników. Klient powinien stosować odpowiednie środki ochrony, w tym oprogramowanie antywirusowe i szyfrowanie, w celu zabezpieczenia swoich środków finansowych oraz danych osobowych.

13. Obowiązki Usługodawcy i ograniczenia odpowiedzialności

13.1 Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia Usług z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, zasadami należytej praktyki zawodowej oraz z wykorzystaniem posiadanej wiedzy i doświadczenia. Usługodawca podejmuje działania ukierunkowane na zapewnienie ciągłości świadczenia Usług oraz niezawodności realizacji transakcji.

13.2 Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego ograniczenia dostępności Serwisu internetowego oraz Aplikacji mobilnej, w szczególności w przypadku konieczności przeprowadzenia planowych prac konserwacyjnych, aktualizacji systemów informatycznych lub wdrożenia innych czynności o charakterze technicznym. Informacja o planowanym ograniczeniu dostępności Usług zostanie przekazana Użytkownikom z co najmniej 24-godzinnym wyprzedzeniem, za pośrednictwem dostępnych kanałów komunikacji.

13.3 W przypadku wystąpienia awarii systemowych, nieprzewidzianych przerw technicznych lub konieczności przeprowadzenia prac serwisowych o charakterze interwencyjnym, zarówno w godzinach urzędowych, jak i poza nimi, Usługodawca dołoży należytej staranności w celu niezwłocznego poinformowania Użytkowników oraz jak najszybszego przywrócenia pełnej funkcjonalności Usług.

13.4 Usługodawca informuje, iż dostępność Usług może być uzależniona od infrastruktury technicznej podmiotów trzecich, jak również od wystąpienia zdarzeń o charakterze zewnętrznym, na które Usługodawca nie ma wpływu. W związku z powyższym Usługi świadczone są w modelu „as is” oraz „as available”, tj. w stanie, w jakim się znajdują, oraz w zakresie dostępności aktualnej w danym momencie, bez jakichkolwiek gwarancji co do nieprzerwanego, bezusterkowego lub w pełni wydajnego działania.

13.5 Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie, niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usług, jeżeli zostały one spowodowane działaniem siły wyższej lub innymi okolicznościami niezależnymi od Usługodawcy, w szczególności:

13.5.1 zmianami w obowiązujących przepisach prawa, decyzjami organów administracyjnych lub sądowych,

13.5.2 klęskami żywiołowymi, zdarzeniami losowymi lub awariami technicznymi o charakterze masowym,

13.5.3 zakłóceniami w działaniu infrastruktury informatycznej lub telekomunikacyjnej,

13.5.4 działaniami wojennymi, zamieszkami, cyberatakami, działaniami zbrojnymi lub sankcjami międzynarodowymi,

13.5.5 wycofaniem waluty z obiegu lub innymi nadzwyczajnymi zdarzeniami o charakterze zewnętrznym i niezależnym od Usługodawcy.

13.6 W przypadku, gdy realizacja transakcji okaże się niemożliwa z przyczyn, o których mowa w §13.5, Usługodawca zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Użytkownika oraz do podjęcia wszelkich uzasadnionych czynności zmierzających do zwrotu niewypłaconych środków pieniężnych.

13.7 W przypadku wykonania przekazu pieniężnego niezgodnie z danymi płatniczymi wskazanymi przez Użytkownika, jeżeli przyczyną takiego stanu rzeczy była okoliczność leżąca po stronie Usługodawcy, Użytkownikowi przysługuje prawo do zwrotu pełnej kwoty transakcji.

13.8 Usługodawca rekomenduje dokonywanie przekazów pieniężnych wyłącznie na rzecz podmiotów, których tożsamość oraz wiarygodność są Użytkownikowi znane. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody majątkowe lub niemajątkowe, które mogą powstać w wyniku przekazania środków osobom trzecim działającym w sposób nieuczciwy, w tym w szczególności w wyniku oszustwa lub wprowadzenia w błąd.

13.9 W przypadku dokonywania płatności z wykorzystaniem platformy Usługodawcy na rzecz podmiotów zewnętrznych w związku z nabyciem towarów lub usług, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakość, zgodność z opisem, legalność, bezpieczeństwo, ani terminowość dostawy tych towarów lub usług. Takie transakcje zawierane są wyłącznie na ryzyko oraz odpowiedzialność Użytkownika.

13.10 W przypadku zaistnienia nieautoryzowanej lub błędnie wykonanej transakcji płatniczej, za którą odpowiedzialność ponosi Usługodawca, Użytkownikowi przysługuje prawo do zwrotu pełnej kwoty transakcji wraz z ewentualnymi opłatami, pod warunkiem łącznego spełnienia poniższych przesłanek:

13.10.1 niezwłoczne poinformowanie Usługodawcy o wystąpieniu incydentu,

13.10.2 brak udostępnienia danych uwierzytelniających osobom trzecim w wyniku winy lub rażącego niedbalstwa Użytkownika,

13.10.3 brak działania w złej wierze lub z naruszeniem postanowień Regulaminu,

13.10.4 współdziałanie Użytkownika z Usługodawcą w procesie wyjaśniania zaistniałej sytuacji.

14. Prawa własności intelektualnej i licencje

14.1 Wszelkie treści, technologie, utwory i materiały związane z Serwisem internetowym, Aplikacją mobilną oraz świadczonymi Usługami, w tym w szczególności: znaki towarowe, logotypy, nazwy handlowe, oprogramowanie, bazy danych, układ graficzny, interfejsy użytkownika oraz elementy identyfikacji wizualnej, stanowią przedmiot praw autorskich, praw własności przemysłowej lub innych praw wyłącznych przysługujących Usługodawcy lub jego licencjodawcom. Użytkownik uprawniony jest do korzystania z ww. zasobów wyłącznie w zakresie niezbędnym do prawidłowego i zgodnego z prawem korzystania z Usług, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.

14.2 Usługodawca udziela Użytkownikowi niewyłącznej, niezbywalnej, odwołalnej, nieprzenoszalnej i ograniczonej terytorialnie licencji na instalację i użytkowanie Aplikacji mobilnej wyłącznie w celach osobistych i niekomercyjnych, związanych z korzystaniem z Usług. Licencja ta nie powoduje przeniesienia na Użytkownika jakichkolwiek praw własności do Aplikacji ani jej zawartości.

14.3 Użytkownikowi zabrania się, bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy:

14.3.1 powielania, modyfikowania, tłumaczenia, dekompilowania, odtwarzania kodu źródłowego, inżynierii wstecznej, wynajmowania, dzierżawy lub rozpowszechniania jakichkolwiek elementów Serwisu, Aplikacji lub technologii wykorzystywanych przez Usługodawcę,

14.3.2 publicznego udostępniania, odsprzedaży, sublicencjonowania lub innego komercyjnego wykorzystania ww. materiałów,

14.3.3 dokonywania jakichkolwiek zmian technicznych lub funkcjonalnych w udostępnianym oprogramowaniu.

14.4 Nazwa „Easysend”, logotypy, domeny internetowe, identyfikacja wizualna oraz inne oznaczenia służące identyfikacji Usługodawcy stanowią chronione prawem dobra niematerialne i nie mogą być wykorzystywane przez Użytkownika w jakikolwiek sposób wykraczający poza zakres licencji określony w niniejszym Regulaminie, bez uprzedniej wyraźnej zgody Usługodawcy wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności.

14.5 Niektóre funkcjonalności Serwisu mogą obejmować elementy stanowiące własność intelektualną podmiotów trzecich lub zapewniać dostęp do takich treści (w tym API, biblioteki, aplikacje zewnętrzne). W takich przypadkach zastosowanie mają odrębne warunki licencyjne określone przez właścicieli tych praw. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za legalność, kompletność, aktualność ani użyteczność takich materiałów.

14.6 Użytkownik zgadza się nie naruszać żadnych praw własności intelektualnej podczas korzystania z naszych usług i przyjmuje odpowiedzialność za wszelkie roszczenia lub straty wynikające z takich naruszeń. Zobowiązania te obowiązują również po zakończeniu korzystania z naszych usług. Użytkownik zobowiązuje się do niewykonywania jakichkolwiek działań naruszających prawa własności intelektualnej Usługodawcy lub podmiotów trzecich w związku z korzystaniem z Usług. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność cywilnoprawną za wszelkie roszczenia, szkody lub straty wynikające z naruszenia takich praw. Obowiązki, o których mowa w niniejszym paragrafie, pozostają w mocy także po zakończeniu korzystania z Usług.

15. SIŁA WYŻSZA

15.1 Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z niniejszego Regulaminu, w zakresie, w jakim niewykonanie to jest bezpośrednim skutkiem wystąpienia zdarzenia o charakterze siły wyższej (dalej: „Zdarzenie Siły Wyższej”), tj. okoliczności pozostającej poza kontrolą Usługodawcy, której nie można było przewidzieć przy zachowaniu należytej staranności, ani której skutkom nie można było zapobiec przy zastosowaniu dostępnych środków.

15.2 Za Zdarzenia Siły Wyższej w szczególności uznaje się (katalog otwarty):

15.2.1 klęski żywiołowe (takie jak powodzie, trzęsienia ziemi, pożary, huragany),

15.2.2 działania wojenne, zamieszki, ataki terrorystyczne lub inne akty przemocy zbiorowej,

15.2.3 działania władz publicznych, w tym ograniczenia administracyjne, embarga, blokady, stan wyjątkowy lub stan epidemii,

15.2.4 strajki generalne lub sektorowe, blokady pracownicze, awarie infrastruktury krytycznej,

15.2.5 zakłócenia w dostępie do sieci internetowej, energii elektrycznej, systemów komunikacyjnych, serwerów lub mediów przesyłowych,

15.2.6 pandemie oraz inne nadzwyczajne i nieprzewidywalne sytuacje o charakterze zewnętrznym.

15.3 Wyłączenie odpowiedzialności, o którym mowa w §15.1, ma zastosowanie wyłącznie w przypadku łącznego spełnienia następujących warunków:

15.3.1 usługodawca podjął wszelkie uzasadnione środki mające na celu zapobieżenie wystąpieniu Zdarzenia Siły Wyższej lub ograniczenie jego skutków,

15.3.2 zdarzenie Siły Wyższej w sposób istotny i obiektywny uniemożliwia Usługodawcy wykonanie zobowiązań umownych pomimo zachowania należytej staranności i podjęcia dostępnych środków technicznych lub organizacyjnych.

15.4 W przypadku wystąpienia Zdarzenia Siły Wyższej Usługodawca zobowiązuje się do:

15.4.1 niezwłocznego poinformowania Użytkowników, których dotyczy dane zdarzenie, za pośrednictwem dostępnych środków komunikacji,

15.4.2 podjęcia wszelkich możliwych działań w celu ograniczenia negatywnego wpływu zdarzenia na świadczenie Usług oraz przywrócenia normalnego funkcjonowania Serwisu i Aplikacji.

16. DOPUSZCZALNE KORZYSTANIE Z USŁUG

16.1 Uzyskując dostęp do Serwisu internetowego, Aplikacji mobilnej lub korzystając z jakichkolwiek Usług świadczonych przez Easysend, Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z niniejszym Regulaminem, akceptuje jego treść i zobowiązuje się do jego przestrzegania. Brak akceptacji niniejszych Warunków uniemożliwia korzystanie z Usług.

16.2 Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Usług w sposób zgodny z prawem, zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami. W szczególności zakazuje się:

16.2.1 zakładania więcej niż jednego konta osobistego bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy,

16.2.2 korzystania z Usług w celu prowadzenia działań sprzecznych z prawem, w tym m.in. oszustw, prania pieniędzy, finansowania terroryzmu lub innego rodzaju działalności przestępczej,

16.2.3 podawania nieprawdziwych danych osobowych, podszywania się pod inne osoby, udostępniania konta lub nadużywania danych uwierzytelniających,

16.2.4 ingerencji w działanie, bezpieczeństwo lub dostępność systemów teleinformatycznych Usługodawcy,

16.2.5 podejmowania prób nieautoryzowanego dostępu do systemów Easysend lub kont innych użytkowników,

16.2.6 korzystania z narzędzi automatyzujących działania w Serwisie (np. botów, crawlerów, skryptów obciążających infrastrukturę),

16.2.7 podejmowania działań mogących narazić Usługodawcę na utratę reputacji, sankcje finansowe, ryzyko prawne lub operacyjne,

16.2.8 korzystania z konta osobistego do celów komercyjnych, bez uprzedniego przekształcenia go w konto firmowe,

16.2.9 manipulowania kursami walutowymi lub nadużywania funkcjonalności systemu, w tym przez obejście limitów transakcyjnych.

16.3 Naruszenie któregokolwiek z postanowień §16 Regulaminu stanowi istotne naruszenie warunków świadczenia Usług i może skutkować podjęciem przez Usługodawcę jednego lub kilku z następujących działań, z uprzednim powiadomieniem lub bez:

16.3.1 tymczasowe zawieszenie lub trwałe zablokowanie konta Użytkownika,

16.3.2 wystosowanie pisemnego ostrzeżenia lub formalnego upomnienia,

16.3.3 trwałe usunięcie konta Użytkownika,

16.3.4 dochodzenie odszkodowania lub kosztów wynikających z naruszenia,

16.3.5 zgłoszenie incydentu do właściwych organów ścigania lub organów regulacyjnych,

16.3.6 podjęcie innych środków prawnych lub operacyjnych uznanych przez Easysend za stosowne,

17. ZAWIESZENIE LUB WYPOWIEDZENIE ŚWIADCZENIA USŁUG

17.1 Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego zawieszenia, ograniczenia lub trwałego zamknięcia konta Użytkownika bez uprzedniego powiadomienia, jeżeli:

17.1.1 użytkownik narusza postanowienia niniejszego Regulaminu,

17.1.2 usługodawca jest zobowiązany do takiego działania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, decyzji organów administracji publicznej, sądu lub organów regulacyjnych,

17.1.3 istnieje uzasadnione podejrzenie, że Użytkownik dopuścił się działań niezgodnych z prawem, w tym oszustwa, prania pieniędzy, finansowania terroryzmu lub innych czynów zabronionych,

17.1.4 nie jest możliwe zweryfikowanie danych identyfikacyjnych Użytkownika lub informacji wymaganych przez przepisy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (AML),

17.1.5 istnieje podejrzenie wystąpienia nieautoryzowanej, oszukańczej lub zagrażającej bezpieczeństwu aktywności na koncie Użytkownika.

17.2 W przypadku podjęcia decyzji o ograniczeniu, zawieszeniu lub zamknięciu konta, Usługodawca – o ile nie sprzeciwiają się temu obowiązki prawne lub względy bezpieczeństwa – niezwłocznie poinformuje Użytkownika o przyczynach takiego działania.

17.3 Dostęp do konta może zostać przywrócony, o ile przyczyny zawieszenia zostały usunięte, a dalsze świadczenie Usług nie wiąże się z nadmiernym ryzykiem dla Usługodawcy.

17.4 W przypadku dobrowolnego zamknięcia konta przez Użytkownika.

17.4.1 wszystkie nierozliczone transakcje zostaną anulowane, a dostępne środki zostaną zwrócone, po potrąceniu należnych opłat,

17.4.2 Użytkownik powinien wycofać dostępne saldo przed zainicjowaniem procedury zamknięcia konta.

17.5 Easysend zastrzega sobie prawo do zgłoszenia podejrzenia naruszenia prawa właściwym organom oraz do współpracy z nimi w zakresie wymaganym przepisami, w tym poprzez przekazanie danych identyfikacyjnych Użytkownika i informacji dotyczących konta.

18. PORZĄDEK PRAWNY I ZGODNOŚĆ Z PRZEPISAMI

18.1 W przypadku otrzymania przez Usługodawcę wiążącego orzeczenia sądu, decyzji administracyjnej, nakazu egzekucyjnego lub innego obowiązku prawnego, który dotyczy osoby Użytkownika lub jego konta, Usługodawca może być zobowiązany do podjęcia niezwłocznych działań, w szczególności:

18.1.1 zablokowania lub wstrzymania płatności przychodzących i/lub wychodzących,

18.1.2 nałożenia ograniczeń na konto Użytkownika (blokad, limitów, zawieszenia funkcji),

18.1.3 przekazania środków pieniężnych zgodnie z otrzymanym tytułem wykonawczym lub innym nakazem prawnym.

18.2 Każda sytuacja rozpatrywana będzie indywidualnie, z uwzględnieniem charakteru i zakresu zobowiązania prawnego oraz obowiązujących przepisów.

18.3 Easysend nie jest zobowiązany do składania zażaleń, odwołań ani do kwestionowania decyzji organów państwowych lub sądów, które mają wpływ na funkcjonowanie konta Użytkownika lub jego środki.

18.4 Ograniczenia, o których mowa powyżej, mogą obowiązywać przez czas niezbędny do realizacji wymogów prawnych, ograniczenia ryzyka operacyjnego lub zapewnienia zgodności z obowiązującymi regulacjami.

18.5 Korzystając z Usług Easysend, Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody, straty lub roszczenia, bezpośrednie lub pośrednie, powstałe wskutek realizacji obowiązków prawnych lub regulacyjnych ciążących na Usługodawcy.

19. Reklamacje

19.1 Jeśli Użytkownik ma wątpliwości lub jest niezadowolony z jakiegokolwiek aspektu naszych usług, może złożyć skargę zgodnie z naszą oficjalną procedurą składania skarg. Szczegółowe informacje o tym, jak to zrobić, są dostępne na naszej stronie internetowej https://www.easysend.eu/help/complaints lub kontaktując się z naszym zespołem poprzez e-mail complaint@easysend.pl .

20. AKTUALIZACJE REGULAMINU

20.1 Od czasu do czasu Easysend może zmieniać niniejsze Warunki, aby odzwierciedlić:

20.1.1 zmiany w obowiązujących przepisach prawa lub wymogach regulacyjnych,

20.1.2 dostosowania działalności biznesowej lub oferty usług,

20.1.3 zmieniające się warunki rynkowe lub praktyki branżowe.

20.2 O aktualizacjach Warunków Easysend będzie informować Użytkownika za pośrednictwem poczty elektronicznej i/lub powiadomienia na naszej stronie internetowej lub w aplikacji Easysend. Każda aktualizacja będzie zawierać datę wejścia w życie zmienionych Warunków (“Data wejścia w życie”).

20.3 Jeśli zmiany są istotne lub mają istotny wpływ na prawa lub obowiązki Użytkownika, Easysend powiadomi Użytkownika o tym pisemnie z co najmniej 60-dniowym wyprzedzeniem. W tym czasie Użytkownik może odrzucić zmiany, zamykając swoje konto Easysend i zaprzestając korzystania z naszych usług. Jeśli Użytkownik będzie nadal korzystał z naszych usług po Dacie wejścia w życie, uznajemy zaakceptowanie zmian.

20.4 Niektóre zmiany mogą wejść w życie bez uprzedzenia. Należą do nich:

20.4.1 aktualizacje, które przynoszą Użytkownikowi korzyści,

20.4.2 modyfikacje wymagane przez prawo lub przepisy;

20.4.3 ulepszenia, takie jak dodawanie nowych funkcji lub usług,

20.4.4 wyjaśnienia lub zmiany techniczne, które nie negatywnie na prawa Użytkownika ani nie zwiększają Użytkownika odpowiedzialności.

20.5 Należy pamiętać, że zmiany kursów walut mogą nastąpić natychmiast, bez uprzedzenia i bez możliwości sprzeciwu.

20.6 Zmienione Warunki będą miały zastosowanie dopiero od Daty wejścia w życie. Jeśli jednak jest to wymagane przez prawo, niektóre zmiany mogą mieć zastosowanie z mocą wsteczną do przeszłych transakcji lub działań związanych z naszymi usługami.

20.7 Regulamin wchodzi w życie z dniem 31 sierpnia 2025 r. i obowiązuje do czasu jego zmiany lub odwołania. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa.

21. Jurysdykcja

21.1 Niniejszy Regulamin podlega prawu angielskiemu i będzie interpretowany zgodnie z nim, a wszelkie spory wynikające z niniejszego Regulaminu będą rozstrzygane przez sądy Anglii i Walii.

21.2 Użytkownik zgadza się, że sądy angielskie mają wyłączną jurysdykcję nad wszelkimi sporami.

21.3 Wszystkie ogłoszenia będą publikowane w języku angielskim. Angielska wersja naszego Regulaminu ma pierwszeństwo przed jakimkolwiek tłumaczeniem.

22. KOMPLETNOŚĆ UMOWY

22.1 Niniejszy dokument stanowi pełną i wyłączną umowę pomiędzy Użytkownikiem a Easysend dotyczącą korzystania przez Użytkownika z naszej strony internetowej, aplikacji mobilnej i usług. Zastępuje ona i zastępuje wszelkie wcześniejsze umowy, dyskusje, porozumienia lub oświadczenia — zarówno pisemne, jak i ustne.

22.2 Wyrażając zgodę na niniejsze Warunki, Użytkownik potwierdza, że nie polegał na żadnych wcześniejszych obietnicach, oświadczeniach, gwarancjach lub oświadczeniach, które nie zostały wyraźnie określone w niniejszej umowie. Żadna ze stron nie może dochodzić roszczeń opartych na błędnych oświadczeniach lub pominięciach złożonych przed niniejszą umową, chyba że takie oświadczenia zostały złożone w nieuczciwy sposób.

22.3 Z wyjątkiem przypadków oszustwa, wszelkie spory wynikające z polegania na wcześniejszych oświadczeniach będą regulowane wyłącznie przez prawa i środki zaradcze dostępne na mocy niniejszej umowy.

22.4 Jeśli którekolwiek z postanowień niniejszej umowy zostanie uznane za nieważne lub niewykonalne w świetle obowiązującego prawa, zostanie ono w razie potrzeby usunięte lub ograniczone, bez wpływu na pozostałe postanowienia, które będą nadal obowiązywać.

1.  WSTĘP

1.1. Niniejszy Regulamin (zwany dalej “Regulaminem”) określa zasady i warunki świadczenia usług przekazów pieniężnych, wymiany walut i powiązanych usług przez Easysend Ltd z siedzibą w Belfaście (numer rejestracyjny firmy NI607336), 55-59 Adelaide Street, BT2 8FE (zwaną dalej “Easysend”, “my”, “nas” lub “Spółka””). Firma jest regulowana przez Financial Conduct Authority (FRN 593364) i jest upoważniona do świadczenia usług płatniczych zgodnie z przepisami dotyczącymi usług płatniczych z 2017 r. Dane rejestracyjne oraz aktualny zakres uprawnień Easysend dostępne są na stronie FCA: https://register.fca.org.uk/.

1.2. Niniejszy Regulamin ma zastosowanie wyłącznie do Klientów niebędących konsumentami w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa, tj. podmiotów, które korzystają z usług Easysend w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, zawodową lub statutową (dalej: “Klient” lub “Klient Biznesowy”).

1.3. Umowa pomiędzy Easysend a Klientem zostaje zawarta z chwilą rejestracji konta firmowego w Easysend lub pierwszego skorzystania z Usługi i stanowi akceptację niniejszego Regulaminu.

1.4. Easysend zastrzega sobie prawo do odmowy świadczenia Usług Klientowi, który nie spełnia wymogów identyfikacji i weryfikacji lub narusza postanowienia Regulaminu.

2. DEFINICJE – O ile z kontekstu nie wynika inaczej, użyte w Regulaminie pojęcia te mają następujące znaczenie:

2.1. “Dzień roboczy” – dzień, w którym banki w kraju Klienta i banki odbiorcy pozostają otwarte i wykonują operacje płatnicze.

2.2. “Data Rozliczenia” – dzień, w którym następuje rozliczenie transakcji walutowej SPOT lub FORWARD.

2.3. “Klient” – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która została zarejestrowana w Easysend i której przypisano unikalny numer Klienta.

2.4. “Konto Klienta” – internetowy profil Klienta w serwisie Easysend, który nie jest rachunkiem płatniczym w rozumieniu Regulaminu Usług Płatniczych z 2017 r.

2.5. “Usługa” – strona internetowa, aplikacja mobilna lub inne narzędzie cyfrowe udostępniane przez Easysend w celu dokonywania przelewów lub transakcji wymiany walut.

2.6. “Zlecenie przelewu” – dyspozycja przelewu środków pieniężnych na wskazany przez Klienta rachunek bankowy, składana za pośrednictwem Serwisu Easysend.

2.7. “Waluta bazowa” – waluta stanowiąca pierwszy element pary walutowej, której wartość jest podstawą do przeliczenia. Kurs wyrażany jest w jednostkach waluty kwotowanej za jedną jednostkę waluty bazowej.

2.8. “Waluta Kwotowana” – waluta stanowiąca drugi element pary walutowej, w której wyrażany jest kurs waluty bazowej.

2.9. “Kurs SPOT” – kurs wymiany Waluty Bazowej na Walutę Kwotowaną na Dzień Rozliczenia przypadający w ciągu dwóch Dni Roboczych od daty zawarcia transakcji.

2.10. “Kurs FORWARD” – kurs Waluty Bazowej na Walutę Kwotowaną na Dzień Rozliczenia przypadający później niż dwa Dni Robocze od dnia zawarcia transakcji.

2.11. “Transakcja SPOT” – transakcja walutowa polegająca na zakupie lub sprzedaży określonej ilości Waluty Bazowej po Kursie SPOT.

2.12. “Transakcja FORWARD” – transakcja walutowa polegająca na kupnie lub sprzedaży określonej ilości Waluty Bazowej po Kursie FORWARD.

2.13. “Rozliczenie brutto” – wykonanie zobowiązań stron poprzez pełne przeliczenie kwoty Transakcji na Walutę kwotowaną (lub odwrotnie) w Dniu Rozliczenia.

2.14. “Rozliczenie Netto” – wykonanie zobowiązań stron poprzez rozliczenie różnicy w wartości pomiędzy pierwotną Transakcją a transakcją przeciwstawną zawartą nie później niż w Dniu Rozliczenia.

2.15. “Zdarzenie Nadzwyczajne” – zdarzenie lub okoliczność pozostająca poza uzasadnioną kontrolą którejkolwiek ze stron, uniemożliwiająca lub istotnie utrudniająca wykonanie zobowiązań wynikających z niniejszego Regulaminu. W szczególności za Zdarzenie Nadzwyczajne uważa się: klęski żywiołowe (takie jak trzęsienia ziemi, powodzie, pożary), działania wojenne lub zbrojne, zamieszki, akty terroryzmu, strajki, awarie lub niewydolność systemów bankowych lub płatniczych, ataki cybernetyczne, przerwy w dostępie do usług telekomunikacyjnych lub internetowych, a także wprowadzenie sankcji międzynarodowych, zakazów prawnych lub regulacyjnych.

3.        ZAKRES USŁUG – Easysend świadczy na rzecz Klientów następujące Usługi:

3.1. Przelewy międzynarodowe.

3.2. Prowadzenie konta Klienta w systemie Easysend.

3.3. Wymiana walut w modelu SPOT i FORWARD.

3.4. Zapewnienie narzędzi otwartej bankowości do szybkiego zasilenia konta.

3.5. Dodatkowe usługi, takie jak alerty kursowe i raporty transakcyjne.

3.6. Możemy wprowadzić nowe funkcjonalności lub zakończyć świadczenie wybranych Usług, informując o tym Klienta z wyprzedzeniem w sposób określony w ust. 18.

4.        DOSTĘP DO USŁUGI I REJESTRACJA KONTA FIRMOWEGO

4.1. Klient uzyskuje dostęp do Usługi poprzez rejestrację konta Firmowego w Serwisie Easysend. Proces polega na wypełnieniu formularza rejestracyjnego i dołączeniu wszystkich wymaganych dokumentów.

4.2. Klient zobowiązuje się do dostarczenia wszystkich wymaganych dokumentów rejestrowych, w tym dokumentów tożsamości osób upoważnionych oraz dokumentów potwierdzających prowadzenie działalności gospodarczej.

4.3. Easysend zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub odmowy rejestracji w przypadku, gdy dane lub dokumenty są niekompletne, nieczytelne lub budzą uzasadnione wątpliwości co do ich autentyczności lub budzą jakikolwiek wątpliwości.

4.4. Klient jest odpowiedzialny za zachowanie w tajemnicy danych dostępowych (login, hasło, kody 2FA) oraz ponosi ryzyko transakcji zleconych przez osoby nieuprawnione, jeżeli zostały im udzielone uprawnienia dostępu do Konta.

4.5. Easysend zaleca regularną zmianę haseł, korzystanie z uwierzytelniania dwuskładnikowego i nieprzechowywanie danych dostępowych w przeglądarce.

4.6. Easysend zastrzega sobie prawo do ustalania warunków współpracy z każdym Klientem indywidualnie.

4.7. Klient zobowiązany jest do podawania prawdziwych, dokładnych i aktualnych informacji zarówno na etapie rejestracji, jak i w trakcie korzystania z usług. Easysend może żądać aktualizacji lub weryfikacji danych w dowolnym momencie, a ich brak może skutkować ograniczeniem lub zawieszeniem dostępu do konta.

5.        BEZPIECZEŃSTWO I OCHRONA DANYCH

5.1. Easysend przetwarza dane osobowe zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (tzw. RODO) oraz ustawą o ochronie danych osobowych obowiązującą w Zjednoczonym Królestwie (UK Data Protection Act 2018). Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych zawarte są w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej: www.easysend.pl.

5.2. Easysend wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych oraz informacji poufnych, w szczególności przed ich nieuprawnionym dostępem, utratą, zniszczeniem lub modyfikacją. Środki te obejmują m.in. szyfrowanie transmisji danych, stosowanie zapór sieciowych (firewall), systemów detekcji zagrożeń oraz regularne testy bezpieczeństwa, w tym testy penetracyjne.

5.3. Klient zobowiązany jest do zachowania poufności swoich danych dostępowych (w tym loginów, haseł oraz kodów uwierzytelniających) i do nieudostępniania ich osobom trzecim. Klient zobowiązuje się również do niezwłocznego poinformowania Easysend o każdym przypadku lub podejrzeniu naruszenia bezpieczeństwa, w tym o nieautoryzowanym dostępie do konta lub danych.

6.        PRZELEWY PIENIĘŻNE I PŁATNOŚCI

6.1. Klient składa Zlecenie Przelewu za pośrednictwem Serwisu Easysend, podając m.in. dane odbiorcy (imię i nazwisko odbiorcy, kraj, w którym zarejestrowany jest rachunek bankowy odbiorcy, numer rachunku bankowego odbiorcy w odpowiednim formacie wskazanym przez Easysend (format krajowy lub IBAN i SWIFT), kwotę, walutę oraz sposób realizacji.

6.2. Easysend nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub awarie, jeśli dane odbiorcy są niekompletne lub nieprawidłowe.

6.3. W przypadku, gdy zlecenie przelewu jest składane za naszym pośrednictwem, Easysend przedstawia kurs SPOT obowiązujący dla wybranej pary walutowej oraz opłaty dodatkowe. Zlecając przelew (poprzez naciśnięcie przycisku “Zleć Przelew”), Klient akceptuje opłaty i zawiera transakcję SPOT. Zasady rozliczania transakcji SPOT zostały opisane w pkt. 8 niniejszego Regulaminu.

6.4. W przypadku, gdy Klient zawarł wcześniej transakcję typu SPOT lub FORWARD za pośrednictwem rozmowy telefonicznej lub korespondencji e-mail, możliwe jest złożenie zlecenia przelewu poprzez Serwis Easysend z zastosowaniem kursu uzgodnionego w ramach danej transakcji SPOT lub FORWARD – po jej rozliczeniu zgodnie z obowiązującymi warunkami.

6.5. Klient zobowiązany jest do ustanowienia hasła do kontaktów telefonicznych z Easysend.

6.6. W celu skutecznego złożenia zlecenia przelewu drogą telefoniczną, Klient zobowiązany jest do podania swojego imienia, nazwiska oraz hasła ustalonego zgodnie z punktem 6.5. Easysend jest zobowiązany do potwierdzenia tożsamości osoby upoważnionej do zawierania transakcji w jego imieniu, podając jej imię i nazwisko. Ze względów bezpieczeństwa Klient wyraża zgodę na rejestrowanie (nagrywanie) rozmów telefonicznych prowadzonych z przedstawicielami Easysend.

6.7. Klient zobowiązany jest do dokonania wpłaty środków w terminie 48 godzin od momentu złożenia polecenia przelewu. W przypadku braku wpłaty w tym terminie, Easysend zastrzega sobie prawo do anulowania zlecenia przelewu, a powiązana z nim transakcja typu SPOT zostanie rozliczona zgodnie z postanowieniami punktu 9 niniejszego Regulaminu.

6.8. Czas realizacji przelewu zależy od pary walutowej (waluty bazowej i waluty kwotowanej) oraz od indywidualnych warunków ustalonych pomiędzy Easysend a Klientem.

6.9. Easysend umożliwia przelew bankowy oraz ekspresowy przelew bankowy z wykorzystaniem otwartej bankowości jako formy płatności, a Easysend może nakładać limity kwotowe na obie formy płatności. Easysend udostępnia następujące formy płatności: przelew bankowy oraz ekspresowy przelew bankowy realizowany za pośrednictwem otwartej bankowości (open banking). Easysend zastrzega sobie prawo do stosowania limitów kwotowych dla każdej z form płatności.

6.10. Klient może upoważnić osobę trzecią do składania zleceń przelewu w jego imieniu. W takim przypadku Easysend ma prawo żądać od osoby upoważnionej przedstawienia dodatkowych dokumentów w celu weryfikacji tożsamości lub zakresu upoważnienia.

6.11. Easysend zastrzega sobie prawo do wstrzymania przelewów, jeżeli:

6.11.1. istnieje uzasadnione podejrzenie tzw. “prania brudnych pieniędzy”,

6.11.2. klient nie dostarczył wymaganych dokumentów,

6.11.3. klient nie złożył ważnego zlecenia przelewu,

6.11.4. istnieje rozbieżność pomiędzy kwotą podaną w zleceniu przelewu, a rzeczywistą kwotą, która została zaksięgowana na rachunku bankowym Easysend,

6.11.5. zachodzi uzasadnione podejrzenie, że Klient działa na szkodę osób trzecich lub że jego działania mogą narazić Easysend na utratę dobrego imienia.

7.        TRANSAKCJE SPOT

7.1. Rezerwacja kursu w ramach transakcji typu SPOT może być dokonana telefonicznie lub mailowo w dni robocze, w godzinach od 08:00 do 16:00 czasu GMT (Greenwich Mean Time).

7.2. Kurs SPOT może zostać również zarezerwowany automatycznie w chwili składania zlecenia przelewu za pośrednictwem systemu Easysend. Ta metoda dostępna jest bez ograniczeń czasowych.

7.3. Kursy walutowe są zmienne i podlegają nieustannym zmianom rynkowym. W związku z tym kursy prezentowane w danym momencie mogą ulec zmianie do czasu ich potwierdzenia i rezerwacji.

7.4. W transakcji SPOT Klient zobowiązuje się do kupna lub sprzedaży określonej kwoty waluty po ustalonym kursie wymiany, z rozliczeniem następującym najpóźniej w drugim dniu roboczym od dnia zawarcia transakcji.

7.5. Istotne warunki transakcji obejmują:

7.5.1. kwotę transakcji,

7.5.2. rodzaj transakcji: kupno/sprzedaż,

7.5.3. waluta bazowa,

7.5.4. walutę kwotowaną,

7.5.5. kurs wymiany.

7.5.6. data rozliczenia (warunek ten nie jest dostępny dla transakcji SPOT zawieranych przy zlecaniu przelewu za pośrednictwem strony internetowej).

7.6. Termin rozliczenia przypada nie później niż drugi dzień roboczy od dnia ustalenia warunków transakcji.

7.7. Easysend zastrzega sobie prawo do ustalenia minimalnej kwoty transakcji.

7.8. Rozliczenie odbywa się poprzez wymianę pomiędzy stronami kwoty transakcji w walucie bazowej oraz jej równowartości w walucie kwotowanej przeliczonej po kursie wymiany lub poprzez wykonanie zlecenia przelewu złożonego przez Klienta wraz z zawarciem transakcji SPOT.

7.9. Klient zobowiązany jest do zapewnienia środków niezbędnych do rozliczenia transakcji poprzez zasilenie rachunku bankowego Easysend nie później niż do godziny 13:00 czasu GMT w dniu rozliczenia.

8.        TRANSAKCJE TERMINOWE (FORWARD)

8.1. Rezerwacja kursu wymiany walut odbywa się w dni robocze, od 08:00 do 15:30 GMT (Greenwich Mean Time).

8.2. Rezerwacji kursu wymiany można dokonać wyłącznie za pośrednictwem kontaktu telefonicznego lub korespondencji e-mailowej z przedstawicielem Easysend.

8.3. W dniu zawarcia transakcji FORWARD Klient zobowiązany jest do dokonania wpłaty zwrotnego zadatku (ang. refundable deposit) w wysokości 5% wartości transakcji, nie później niż w ciągu jednej godziny od momentu zawarcia transakcji. Brak wpłaty może skutkować anulowaniem transakcji.

8.4. W ramach transakcji FORWARD Klient zobowiązuje się do kupna lub sprzedaży określonej kwoty waluty w ustalonej dacie rozliczenia, po kursie wymiany ustalonym w dniu zawarcia transakcji.

8.5. Do ważnych warunków transakcji należą:

8.5.1. kwota transakcji,

8.5.2. rodzaj transakcji: kupno/sprzedaż,

8.5.3. waluta bazowa,

8.5.4. waluta kwotowana,

8.5.5. data rozliczenia,

8.5.6. kurs Wymiany.

8.6. Easysend zastrzega sobie prawo do ustalenia minimalnej kwoty transakcji.

8.7. Do rozliczenia transakcji przyjmowany jest tryb rozliczenia ‘Brutto’.

8.8. Transakcje FORWARD rozliczane są w trybie “Brutto”, co oznacza, że każda ze stron zobowiązana jest do przekazania pełnej wartości waluty, której dotyczy transakcja, bez potrąceń.

8.9. Klient zobowiązany jest do doładowania rachunku bankowego Easysend kwotą środków niezbędnych do rozliczenia w trybie rozliczenia “Brutto” najpóźniej do godziny 13:00 GMT w dniu rozliczenia. Klient zobowiązany jest do zasilenia rachunku bankowego Easysend kwotą środków niezbędnych do rozliczenia transakcji najpóźniej do godziny 13:00 czasu GMT w dniu rozliczenia.

9.        WARUNKI ROZLICZENIA TRANSAKCJI

9.1. W przypadku braku środków, o których mowa w pkt. 7.9 lub 8.9, Easysend dokonuje rozliczenia w trybie rozliczenia “Netto”, przyjmując za kurs odniesienia aktualny kurs z serwisu http://www.easysend.pl/ :

9.1.1. transakcja rozliczana jest w GBP lub EUR na zasadzie “Netto”, tj. jako różnica pomiędzy kursem FORWARD ustalonym przez strony kontraktu, a ceną transakcji zamykającej pozycję (najpóźniej w dniu rozliczenia konieczne jest zawarcie przeciwstawnej transakcji),

9.1.2. w przypadku, gdy w wyniku rozliczenia transakcji “Netto” dojdzie do niedopłaty, Klient zobowiązuje się do jej pokrycia (tj. kwoty równej iloczynowi różnicy i kwoty transakcji FORWARD) z zaliczki przekazanej do Easysend jako zabezpieczenie transakcji walutowej lub ze środków przekazanych na rachunek bankowy Easysend w celu realizacji transakcji FORWARD.

9.2. W przypadku, o którym mowa w pkt. 9.1, możemy uzgodnić z Klientem zastosowanie innego kursu waluty.

9.3. W celu zamknięcia transakcji na zasadzie Netto, strony uzgadniają warunki zamknięcia transakcji w dniu zamknięcia. W przypadku braku możliwości skontaktowania się z Klientem, zastosowanie ma punkt 9.1.

9.4. W przypadku zamknięcia transakcji “netto” w dniu zamknięcia, wygasa odpowiedzialność stron z tytułu transakcji w części objętej zamknięciem transakcji, ale obowiązek zapłaty kwoty zamknięcia transakcji nie wygasa.

9.5. W przypadku, gdy w dniu rozliczenia transakcji SPOT lub FORWARD klient nie dostarczy środków pieniężnych w ilości wystarczającej do rozliczenia transakcji, Easysend może:

9.5.1. rozliczyć transakcję SPOT lub FORWARD w trybie rozliczenia “Netto”,

9.5.2. potrącić należności Easysend z kaucji w celu realizacji świadczeń wynikających z transakcji,

9.5.3. potrącić należności Easysend ze środków przekazanych przez Klienta na rachunek bankowy Easysend z tytułu innych transakcji walutowych.

10.  OPŁATY I PROWIZJE

10.1. Opłaty oraz prowizje naliczane Klientowi Biznesowemu ustalane są indywidualnie, w oparciu o wielkość obrotu oraz zakres obsługiwanych par walutowych. Szczegółowe warunki finansowe są przedmiotem odrębnych ustaleń zawartych w umowie między Easysend a Klientem.

11.  LIMITY I RESTRYKCJE

11.1. Easysend może wprowadzić limity kwotowe dla transakcji pojedynczych lub kumulatywnych, w zależności od poziomu weryfikacji klienta.

11.2. Easysend nie realizuje przelewów ani transakcji wymiany walut do podmiotów lub jurysdykcji objętych sankcjami międzynarodowymi.

11.3. Easysend zastrzega sobie prawo do zawieszenia, opóźnienia lub odmowy realizacji dowolnej Transakcji oraz do zablokowania środków z nią związanych bez obowiązku ujawnienia Klientowi konkretnych przyczyn, jeżeli w ocenie Easysend istnieje uzasadnione ryzyko naruszenia przepisów prawa, przepisów nadzorczych lub wewnętrznych polityk Easysend, w tym w szczególności wymogów związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, sankcje gospodarcze, zapobieganie oszustwom lub inne wymogi, wymogi zgodności. W takim przypadku Easysend może udzielić Klientowi jedynie ogólnej informacji o zawieszeniu Transakcji, o ile jest to dozwolone przez obowiązujące przepisy prawa lub instrukcje właściwych organów.

12.  ANULOWANIE TRANSAKCJI

12.1. Klient może anulować Zlecenie Przelewu wyłącznie do momentu zaksięgowania wpłaty na koncie Easysend. Anulowanie Zlecenia nie unieważnia zastrzeżonego kursu wymiany walut przypisanego do tej Transakcji; Klient może posłużyć się danym kursem walutowym do innej Transakcji lub rozliczyć ją w trybie Rozliczenia Netto, o którym mowa w pkt. 9.4 Regulaminu.

12.2. Po zaksięgowaniu wpłaty, Easysend dołoży wszelkich starań, aby cofnąć płatność, ale nie gwarantuje możliwości ani limitu czasowego takiego cofnięcia.

12.3. Opłaty i prowizje pobierane przez Easysend z tytułu realizacji zamówienia i uiszczane przez Klienta nie podlegają zwrotowi.

13.  OGRANICZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI

13.1. Easysend nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty, szkody lub opóźnienia wynikające z działania osób trzecich, w tym w szczególności banków, dostawców energii elektrycznej, dostawców usług telekomunikacyjnych oraz innych podmiotów, które mogą uniemożliwić terminowe wykonanie usług.

13.2. Easysend zostaje zwolniony z odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z niniejszej umowy w przypadku wystąpienia Zdarzeń Nadzwyczajnych, tj. okoliczności pozostających poza kontrolą Easysend, takich jak klęski żywiołowe, wojny, strajki, awarie systemów bankowych czy sankcje.

13.3. Easysend nie odpowiada za straty powstałe w wyniku transakcji zleconych przez osoby nieuprawnione, które uzyskały dostęp do danych dostępowych Klienta, o ile nie doszło do naruszenia obowiązków Easysend w zakresie zabezpieczenia danych.

13.4. Wszelkie informacje, rekomendacje lub analizy przekazywane przez Easysend nie stanowią gwarancji osiągnięcia przez Klienta określonych rezultatów transakcji i nie mogą być traktowane jako zapewnienie sukcesu inwestycyjnego.

14.  PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

14.1. Wszelkie prawa własności intelektualnej do zawartości usług Easysend, w tym oprogramowania, baz danych, znaków towarowych, logotypów, materiałów graficznych, tekstów oraz innych elementów, należą wyłącznie do Easysend lub jej licencjodawców i są chronione zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

14.2. Zabrania się kopiowania, modyfikowania, reprodukowania, rozpowszechniania, publicznego udostępniania, a także wykorzystywania w celach komercyjnych zawartości usług Easysend bez uprzedniej, wyraźnej pisemnej zgody Easysend.

15.  ZAWIESZENIE I ZAMKNIĘCIE KONTA FIRMOWEGO

15.1. Klient ma prawo do zamknięcia konta i rezygnacji z usług Easysend w dowolnym momencie.

15.2. Easysend ma prawo do zamknięcia konta Klienta w każdym czasie bez podawania danych.

15.3. Zarówno Klient, jak i Easysend zobowiązani są do uregulowania zaległych zamówień po zakończeniu współpracy.

15.4. Pomimo usunięcia konta Klienta w serwisie Easysend, Easysend zobowiązany jest do przechowywania danych Klienta, historii operacji oraz wszelkich informacji zebranych tam przez Klienta przez okres 5 lat.

16.  NAKAZY I NAKAZY SĄDOWE

16.1. Easysend może zablokować środki pieniężne lub nałożyć limity, jeżeli jest do tego zmuszony nakazem sądowym, decyzją organu administracyjnego lub innym przepisem prawa.

17.  REKLAMACJE I ROZSTRZYGANIE SPORÓW

17.1. Pełna procedura reklamacyjna dostępna jest pod adresem: www.easysend.pl/reklamacje. Wszelkie reklamacje należy kierować do Easysend telefonicznie pod numerem +44 20 3318 7267 – w przypadku połączeń z Wielkiej Brytanii, +48 58 500 86 75 – w przypadku połączeń z Polski, +353 1 485 4489 – w przypadku połączeń z UE, pisemnie w Easysend, za pośrednictwem poczty elektronicznej: complaint@easysend.pl .

17.2. W przypadku przejęcia przez Easysend zobowiązania wobec Klienta, w każdym przypadku będzie ono ograniczone do kwoty równej wartości określonej w poleceniu przelewu Klienta.

17.3. Klient ma prawo domagać się odszkodowania za nienależycie wykonaną usługę tylko wtedy, gdy powiadomi Easysend o tym fakcie bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 13 miesięcy od dnia wykonania usługi.

18.  POSTANOWIENIA KOŃCOWE

18.1. W przypadku, gdy Easysend nie wywiąże się ze swojego zobowiązania, Klient nie ma prawa do odszkodowania w ramach brytyjskiego Systemu Odszkodowań za Usługi Finansowe (FSCS), ponieważ Easysend nie jest usługą bankową ani powierniczą objętą gwarancjami rządowymi.

18.2. Środki klientów są przechowywane na oddzielnych rachunkach bankowych w uznanych instytucjach kredytowych w Unii Europejskiej i podlegają zasadom bezpieczeństwa.

18.3. Easysend zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w każdym czasie z zachowaniem 60-dniowego okresu wypowiedzenia, jeżeli zmiany mogłyby być niekorzystne dla Klienta. Wszelkie inne zmiany mogą być dokonane niezwłocznie, a Klient zostanie o nich powiadomiony w ciągu 30 dni.

18.4. Easysend nie świadczy usług doradztwa inwestycyjnego ani podatkowego; Informacje publikowane na stronie internetowej służą wyłącznie celom informacyjnym.

18.5. Regulamin podlega prawu Anglii i Walii, a wszelkie spory będą rozstrzygane przez właściwe sądy angielskie, z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa lokalnego Klienta.

18.6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 31 sierpnia 2025 r. i obowiązuje do czasu jego zmiany lub odwołania. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa.