Nowe limity przelewów EasySend

EasySend zwiększa limity przelewów! Już za chwilę każdy z Was będzie mógł przesłać za granicę jednorazowo równowartość aż 15.000 EUR – i to bez żadnych dodatkowych formalności. Przeczytaj więcej i przygotuj się na zmiany!

Aktualizacja: 29.07.2020, pierwsza publikacja: 02.02.2018

Od 14-go lutego wchodzą w życie nowe zasady weryfikacji Klientów, które sprawią, że każdy EasySendowicz będzie mógł realizować zagraniczne przelewy aż do kwoty 15.000 EUR* bez dodatkowych zaświadczeń. Jak to możliwe?

Limit podstawowy w EasySend

Podstawowy limit przelewów zwiększamy do 1.000 EUR*/90 dni. Oznacza to, że jeśli wykonujesz przelewy sporadycznie, to aby przesłać kwotę nieprzekraczającą tego limitu, nie musisz wysyłać nam żadnych dokumentów. Twój limit zwiększy się automatycznie, nic więcej nie musisz tu robić.

W Panelu Klienta EasySend uzupełniasz swoje:

  • imię i nazwisko
  • adres zamieszkania
  • datę urodzenia
  • numer telefonu
  • adres e-mail
  • obywatelstwo

Jest to limit idealny dla wszystkich Klientów, którzy regularnie przesyłają za granicę niewielkie kwoty na na przykład rachunki lub spłaty rat.  Skorzystają z niego również ci, którzy tylko od czasu do czasu realizują przelewy, wysyłając na przykład oszczędności lub wspierając bliskich w potrzebie. Limit podstawowy jest przyznawany automatycznie dla każdego Klienta zakładającego konto w systemie EasySend i odnawia się co 90 dni. Niewykorzystany limit nie przechodzi na kolejny okres rozliczeniowy.

Limit rozszerzony w EasySend

Jeśli pozwolisz nam zweryfikować Twoje dane, odblokujesz limit aż 15.000 EUR*/90 dni. Zgodność z wymogami instytucji nadzorujących procesy finansowe (takich jak FCA) powoduje, że EasySend jest zobowiązane do weryfikowania dokumentów osób, które przesyłają większe kwoty. Oczywiście zadbamy o to, aby było to dla Ciebie maksymalnie proste oraz bezpieczne.

Limit rozszerzony przygotowaliśmy dla Klientów, którzy regularnie wysyłają większe sumy (np. spłacają za granicą kredyt hipoteczny) oraz dla tych, którzy od czasu do czasu potrzebują zrealizować poważniejsze transakcje. Limit 15.000 EUR* odnawia się co 90 dni – dokładną ilość dni pozostałych do odnowienia Twojego limitu znajdziesz w Panelu Klienta.

*lub ich równowartość w GBP lub innej walucie. Waluty przeliczysz wygodnie w Panelu Klienta. Limit nie dotyczy płatności kartą debetową, obejmuje wyłącznie przelewy bankowe.

Limit indywidualny w EasySend

Potrzebujesz jednorazowo wysłać za granicę większą kwotę? Może kupujesz mieszkanie w Polsce albo chcesz wpłacić oszczędności na lokatę? Przelewy bankowe powyżej kwoty 15.000 EUR również wygodnie i bezpiecznie wykonasz poprzez nasz system. Pamiętaj, że w przeciwieństwie do wielu innych firm, nie pobieramy prowizji proporcjonalnej do kwoty przelewu. U nas zawsze jest ona stała i jednorazowa, a co 10-ty przelew FAST masz zupełnie za darmo.  Aby odblokować indywidualny limit będziemy potrzebować dokumentów potwierdzających źródło pochodzenia przesyłanej kwoty.

Jak weryfikujemy tożsamość Klientów?

Szybką i bezpieczną weryfikację tożsamości wykonasz samodzielnie wewnątrz naszego systemu. Po wpisaniu podstawowych danych system poprosi o wykonanie zdjęć awersu i rewersu dowodu osobistego (lub innego dokumentu tożsamości, lista akceptowanych dokumentów dla poszczególnych krajów jest dostępna TUTAJ) oraz kilku ujęć twarzy – sztuczna inteligencja na bazie biometrii twarzy oraz porównania jej do zdjęcia w dokumencie tożsamości zweryfikuje Twoją tożsamość. Proces jest bardzo intuicyjny, trzeba po prostu postępować zgodnie ze wskazówkami, taka weryfikacja trwa zaledwie kilka minut.

Konieczność weryfikacji klientów jest odgórnym wymogiem FCA (brytyjskiego Urzędu Nadzoru Finansowego) i wszystkie firmy wykonujące przelewy międzynarodowe są zobowiązane do sprawdzania dokumentów klientów przesyłających większe kwoty. Jest to również ściśle związane z zachowaniem bezpieczeństwa oraz przeciwdziałaniem praniu pieniędzy.

Czy weryfikacja tożsamości w EasySend jest bezpieczna?

Nigdy nie poprosimy Cię o wrażliwe informacje poprzez e-mail inny niż ten z naszej bezpiecznej domeny (@blog.easysend.pl). Swoje konto weryfikujesz tylko w Panelu Klienta po zalogowaniu się na stronie www.easysend.pl. Twoje dane chronimy wykorzystując najnowsze protokoły bezpieczeństwa. Każde połączenie z EasySend jest szyfrowane za pomocą klucza szyfrującego. Ponadto sesja szyfrowana oznaczona jest symbolem kłódki znajdującym się (w zależności od przeglądarki) w pasku adresu. Po kliknięciu na symbol kłódki zostanie wyświetlony certyfikat wydany przez GeoTrust TLS RSA CA G1 dla Easysend Ltd.

Jaki jest mój aktualny limit przelewów?

Swój aktualny limit możesz sprawdzić logując się do Panelu Klienta EasySend. Jeśli do tej pory tylko uzupełniłeś/aś dane z dokumentów w Panelu Klienta wpisując je w formularzu bez załączania pliku (czyli posiadasz drugi poziom konta Klienta), musisz jak najszybciej przesłać nam skany tych dokumentów. Dopiero to pozwoli odblokować większy limit przelewów. Jeśli nie dostarczysz skanów, zgodnie z nowym regulaminem weryfikacji, system automatycznie przydzieli Ci podstawowy limit przelewów na poziomie ok. 861,30 GBP (równowartość 1.000 EUR).

Zmiany w limitach – podsumowanie

Podsumowując, najważniejsze zmiany to:

  • likwidacja obecnego Poziomu 2 i zmiana pozostałych poziomów.
    Zamiast tego wprowadzamy limit podstawowy (1000 EUR), rozszerzony (15.000 EUR) oraz indywidualny (powyżej 15.000 EUR).
  • zmiana waluty rozliczeniowej GBP na EUR (ale z możliwością wygodnego przeliczania walut po aktualnym kursie od razu w Panelu Klienta)
  • zmiana okresu rozliczeniowego z 1 miesiąca kalendarzowego na 90 dni.

Mamy nadzieję, że ta zmiana ułatwi Ci jeszcze wygodniejsze realizowanie przelewów zagranicznych. Pamiętaj, że skany dokumentów wystarczy przesłać tylko raz, a limit zostanie odblokowany bezterminowo dopóki dokumenty będą ważne.

Adam Węglewski:

View Comments (2)

  • Czyli w sumie obniżyliście limit na poziomie trzecim z 18000 funtów na trzy miesiące przy regularnej wysyłce pieniędzy 6000 funtów co miesiąc na 15000 euro na trzy miesiące czyli jakieś 13500 funtów a to daje 4500 funtów miesiecznie przy obecnym kursie mam rację?

    • Tak, masz rację. Zmiana limitu na poziomie trzecim wynika z głębokiej analizy potrzeb naszych Klientów - zaobserwowaliśmy, że większe kwoty wysyłane są z mniejszą regularnością, za to jest zapotrzebowanie na zwiększenie limitu ich wysokości, co właśnie uczyniliśmy. Wydaje nam się, że na dłuższą metę jest to bardzo korzystne (i wygodne!) rozwiązanie.