Weryfikacja Klienta w EasySend – ważne informacje

Czy bezpieczeństwo Twoich transakcji jest dla Ciebie ważne? Oczywiście, że tak! W EasySend naszą misją jest zachowanie najwyższych standardów zabezpieczeń, przy jednoczesnym uproszczeniu procedur po stronie Klienta. Jak więc pogodzić te dwie kwestie?

Czemu służy weryfikacja Klienta?

Na pewno znasz tą sytuację – musisz załatwić sprawę w banku: wpłacić pieniądze na konto, zrobić przelew lub złożyć wniosek. Jaka jest pierwsza rzecz, o którą poprosi Cię kasjer w okienku? Oczywiście o dokument tożsamości! Jest to procedura, która stanowi część uregulowanej odgórnie polityki KYC (Know Your Consumer – „poznaj swojego klienta”). KYC pozwala na zweryfikowanie tożsamości klientów firmy, co jest kluczowym elementem procedury zapobiegającej praniu brudnych pieniędzy i nadużyć finansowych. Brzmi strasznie, wiemy. Oczywiście wszystkich naszych Klientów darzymy od początku zaufaniem, jednak musimy się dostosować do tych specjalistycznych wymogów.

EasySend, podobnie jak banki, podlega finansowym i prawnym regulacjom.

Weryfikacja tożsamości jest kluczowa nie tylko dlatego, że pomaga nam budować wzajemne zaufanie. Powinno to być ważne również dla Ciebie, dlatego, że w ten sposób jesteśmy w stanie zapewnić bezpieczeństwo Twoich pieniędzy – zapobiegać oszustwom w przypadku, gdy ktoś korzysta w niedozwolony sposób z Twojej karty debetowej, ma dostęp do Twojego systemu bankowości elektronicznej lub w sposób niezgodny z prawem korzysta z Twoich środków.

Limity przelewów a weryfikacja Klienta w EasySend

Jak już pewnie wiesz, w EasySend rozróżniamy 3 limity przelewów – każdy z nich określa łączną kwotę, którą można wysłać w okresie rozliczeniowym (90 dni) i wymaga nieco innych danych.

Korzystasz z naszego serwisu tylko po to, aby opłacać drobne rachunki lub dokonywać niewielkich płatności? Nie ma sprawy! Podaj tylko podstawowe informacje i zostań przy limicie podstawowym (do równowartości 1.000€/90 dni). Przy takich niewielkich kwotach będziemy potrzebować podstawowych informacji takich jak:

  • adres e-mail
  • imię i nazwisko
  • data urodzenia
  • adres zamieszkania
  • numer telefonu (przydatny do ewentualnego kontaktu)

Potrzebujesz większej swobody? Wysyłasz pieniądze rodzinie, spłacasz kredyt hipoteczny, a może masz konto oszczędnościowe w Polsce? Uzupełnij swój profil o wymagane dokumenty i podnieś swój limit do równowartości 15.000€/90 dni. Limit rozszerzony zyskasz wysyłając nam do weryfikacji skan lub zdjęcie (nawet takie zrobione telefonem):

  • dokumentu tożsamości
  • dokumentu potwierdzającego adres zamieszkania

Potrzebujesz wysłać więcej niż równowartość 15.000€ w ciągu 90 dni? Skontaktuj się z naszą Obsługą Klienta mailowo lub telefonicznie, przygotujemy limit indywidualny dopasowany do Twoich potrzeb. Będziemy jednak wymagać przesłania nam dokumentu potwierdzającego źródło pochodzenia środków. Przyznaj, że w takiej sytuacji jest to bardzo racjonalny wymóg, prawda?

Jak dodać dokumenty do weryfikacji?

Listę akceptowanych dokumentów znajdziesz na naszej stronie w zakładce „Pomoc/Limity”.

Zwróć uwagę na to, aby zdjęcia lub skany były czytelne i aktualne, w razie wątpliwości lub pytań będziemy się z Tobą kontaktować telefonicznie, ale nie zdarza się to często.

Dokumenty załączasz tylko raz w momencie, kiedy będziesz potrzebować aktywować wyższy limit. Nie musisz ręcznie przepisywać danych do systemu, wystarczy, że w Panelu Klienta w odpowiednim miejscu załączysz skan lub zdjęcie dokumentu. Dostęp do Twoich danych będzie miało tylko kilku naszych specjalistów – ekspertów w dziedzinie bezpieczeństwa finansów, możesz być więc spokojny o ich bezpieczeństwo. Jeśli nie chcesz wysyłać ich online, zawsze możesz przedstawić je u jednego z naszych przeszkolonych agentów w Punktach EasySend w całej Wielkiej Brytanii.

Nasz dział AML na bieżąco weryfikuje wszystkie dokumenty, więc cała procedura trwa zazwyczaj kilka minut.

Pamiętaj!

Limity określone są w EUR, ale w Panelu Klienta wygodnie przeliczysz je na dowolną walutę.

Więcej na temat limitów przelewów przeczytasz TUTAJ.

weryfikacja klienta

Twoje dane są bezpiecznie

Nasze rozwiązania, umożliwiające najszybsze przelewy międzynarodowe, działa w oparciu o sieć internetową. Wykorzystujemy najnowsze protokoły bezpieczeństwa, w tym: HTTPS, SSL i SSH o długości klucza nie mniejszej niż 256 bitów. Bezpieczeństwo i stabilność pracy podnosi systematyczny backup danych. Automatycznie wylogujemy Cię po okresie bezczynności konta, aby żadna z niepowołanych osób nie uzyskała do niego dostępu. W przypadku problemów z realizacją transakcji prosimy o kontakt, nie pozostawiamy sytuacji bez odzewu.

Pamiętaj, że To Ty wpłacasz odpowiednią sumę przelewu. Nie mamy dostępu do Twojego konta bankowego ani do historii Twojego rachunku. Nie doliczamy ukrytych kosztów, dbamy o poufność Twoich danych teleadresowych i zawsze możesz na nas liczyć.

Regulacje prawne EasySend

W trosce o najwyższy poziom świadczonych przez nas usług ściśle stosujemy się do wymienionych aktów legislacyjnych:

Polska:

  • Art. 5 ustawy z 12 października 1994 r. o Ochronie Obrotu Gospodarczego i Zmianie Niektórych Przepisów Prawa Karnego (Dz.U. nr 126, poz. 615)
  • Art. 299 § 1-8 kodeksu karnego z 1997 r. w rozdziale dotyczącym Przestępstw Gospodarczych
  • Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2000 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu

Wielka Brytania:

  • The Money Laundering, Terrorist Financing and Transfer of Funds (Information on the Payer) Regulations 2017
  • The Payment Services Regulations 2017
  • The Proceeds of Crime Act 2002
  • The Terrorism Act 2000
  • Anti-Terrorism, Crime and Security Act 2001
  • Counter Terrorism Act 2008
  • Terrorist Asset – Freezing Act 2010
  • Data Protection Act 1998

Republika Irlandii:

  • Criminal Justice (Money Laundering and Terrorist Financing) Act 2010 as amended by Part 2 of the Criminal Justice Act 2013
  • S.I. No 6 of 2018 European Union (Payments Services) Regulations 2018

Prawo unijne:

  • DIRECTIVE (EU) 2015/2366 OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL (PSD2)
  • Money Laundering Directive (AMLD) 2015 (4th AMLD)

Oceń przydatność tego artykułu

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *